יונדאי אלנטרה N 2025

יונדאי אלנטרה N 2025 חוות דעת

נבדק על ידי אוהד אלגוב
  • רקע כללי

    זהו הדור השביעי של יונדאי אלנטרה, המשפחתית הקומפקטית (סגמנט C) של היצרנית הקוריאנית, והוא נחשף ביוני 2020. אלנטרה החדשה מבוססת על פלטפורמת K3 המודולרית של יונדאי ומציעה מידות נדיבות מבעבר.
     
    ביוני 2025 נחתה בארץ הגרסה הספורטיבית, אלנטרה N. גרסה זו מגיעה אלינו בתקינה צפון אמריקאית, ולכן היבואן מצטט את נתון כ"ס לפי התקן האמריקאי - אף שהם זהים לאלו של i30N ששווקה כאן בעבר.
    זהו אותו מנוע 2.0 ליטר מוגדש טורבו עם הזרקה ישירה ותזמון שסתומים משתנה אשר מייצר 276 כ"ס ו-40 קג"מ (280 כ"ס בתקן המקובל בישראל) והכוח עובר אל הגלגלים הקדמיים.
    הסידור הפופולרי צפוי להיות זה עם תיבה דו-מצמדית עם שמונה הילוכים המסוגלת להאצה ל-100 קמ“ש ב-5.3 שניות בלבד. המהירות המרבית מוגבלת ל-250 קמ"ש. בניגוד לעבר, הפעם ניתן לקבל את אלנטרה גם עם תיבה ידנית בעלת שישה הילוכים.
    שתי הגרסאות מגיעות כסטנדרט עם מערך מתלים הכולל שליטה אלקטרונית בבולמים, דיפרנציאל מוגבל החלקה מלפנים, בקרת שיגור, מערכת פליטה עם שליטה אקטיבית, התאמת סל"ד בהורדת הילוך (בידנית) ועוד.
    כיאה לגרסה ספורטיבית, אלנטרה N זוכה לטיפול קוסמטי המבדיל אותו מ"סתם" אלנטרה רגילה. מאחור ישנם שני קצות מפלט גדולים, ספוילר אחורי בולט, קאליפרים אדומים והחזית אגרסיבית הרבה יותר. כל זה מלווה גם באיפור היקפי באיזור המפתנים, קצות הפגושים ושלל תגי N.

  • עיצוב ונוכחות

    הופעה באופן טבעי בהחלט מגרה את בלוטות הטעם, מהיציבה הנמוכה והרחבה, דרך החישוקים השחורים ועד הכנף האחורית.

  • תא נוסעים ומטען

    המושבים הם חגיגה בתמיכה, בתנוחה ובחומרים שלהם וגם ההגה בקוטר המדויק ללפיתה. אבל שאר התא מזכיר את הבסיס שהינו משפחתית אמצע הדרך קלאסית. זה בא לידי ביטוי באיכות החומרים, בפלסטיקה הכהה מקצה לקצה, גודל המסך והפונטים בו ועוד. 

    בהיותה מכונה פשוטה בבסיסה, גם התפעול השוטף קל ופשוט - לכל פונקציה מרכזית יש כפתור או חוגה נגישים וברורים. יצוינו לחיוב גם מערכות הבטיחות שהיו מאופקות מאוד ולא דרשו טקסי ביטול מציקים. השימוש שלה במראת צד נהג "אמריקאית", כזו המגדילה את המשתקף בה, דורשת פרק הסתגלות (או רכישת זכוכית מראה "אירופאית" ב"אמזון" בעלות שולית).

    שורת המושבים השנייה דורשת התכופפות רבתי לכניסה אליה, וזה עשוי להקשות גישה לטיפול בילדים בכיסאות בטיחות. יציאות מיזוג הם לא יקבלו וגם על מסעד היד הנפתח תצטרכו לוותר. 

    מבנה תא המטען עמוק, פתח ההטענה בינוני מבחינת הרוחב. גם ללא גלגל חלופי הוא בעל נפח של 402 ליטרים. זה יספיק לשימושים משפחתיים - אבל לא נדיב במיוחד.

  • מנוע וביצועים

    מנוע הטורבו בנזין מתעורר בנחירה גרונית. אירוע מלבב ברוב המקרים, אבל פחות לבבי כאשר תניעו אותה מוקדם מדי בבוקר מתחת לחלון של מישהו. 
    בהיותו מנוע טורבו מודרני, אין פשרות בסל"ד הנמוך וזמינות הכוח מתחילה כבר עם הלחיצה על הדוושה. כלומר שגם בשימוש עירוני-יום יומי זו מכונית שאפשר לחיות איתה. תיבת ההילוכים פועלת בצורה חלקה יחסית לכפולות מצמד שצריכות להתמודד עם הרבה כוח. זה עדיין לא הליטוש של אלו בקבוצת פולקסווגן, אבל יש גם קסם ב"גסות" הזו שלה. 

    התיבה הזו עם המנוע הזה מייצרים יחידה שיודעת להזיז את המכונית בצורה משכנעת - שילוב של יחסי העברה מחולקים היטב עם רצועת כוח בשרנית. 
    בכל הקשור למיטוב ביצועים, יש פה מדרג הסלמה שלם. ממצב "ספורט" ומעליו שני מצבי N שניתן לאפיין מראש ומופעלים מהכפתורים על ההגה, עליהם בקרת זינוק, עם שני מצבים לתיבת ההילוכים וכפתור ה-NGS האדום בהגה, שמדרבן למשך 20 שניות עוד כ-10 סוסים לתת עבודה. 
    הצלילים מהאגזוז מושכים ומלהיבים, אך הבקפיירים בעזיבת דוושה מעייפים במהרה. כנראה שהזדקנו.

  • טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק

    המחיר של הביצועים והצלילים הוא צריכת דלק של כ-13 ק"מ לליטר בשיוט, ובממוצע המבחן עמדה הצריכה המשולבת על 9.3 ק"מ לליטר. לא מזהיר, אבל הגיוני לרכב כזה.

    • צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת הדלק המשולבת לפי נתוני יצרן. כמה קילומטרים תוכלו לנסוע בכל ליטר של דלק
      9.6 ק"מ/ליטר
    • צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק אמיתית משתנה מנהג לנהג בהתאם למזג האוויר ולסגנון הנהיגה. הנתון המוצג מבוסס על המדידה במהלך נסיעת מבחן של מגזין אוטו
      7.8 ק"מ/ליטר
    • נפח מיכל דלק
      47 ליטר
    • דרגת זיהום אוויר
      דרגת זיהום אוויר
      נתון דרגת הזיהום נקבע ע"פ נוסחה של משרד התחבורה
      15
  • נוחות והתנהגות

    נוחות הנסיעה ובידוד רעשים נסבלים במקרה הטוב ועל כביש טוב. אבל האלנטרה N לא אוהבת כבישים עם שברים חדים או סלילה לא מצוינת. הבולמים האדפטיביים עושים מה שאפשר, אבל יש גבול כשהצמיג בחתך 35. אז תצפו בעיקר לקופצנות והמון המון רעשי צמיגים בתא הנוסעים. 

    בפיתולים היא מדויקת, זריזה ושובבה - ההיגוי חד במיוחד, האחיזה גבוהה ויש דיפרנציאל מוגבל החלקה שמאפשר שליטה מדויקת גם במגבלות.

  • תמורה למחיר

    המתחרה הישירה שלה היא סקודה אוקטביה RS. על הנייר, לכל אחת מהן מענה בתחום אחר: האלנטרה חזקה וספורטיבית יותר, אך הסקודה איכותית ושימושית משמעותית. כך שאם אתם מוכנים לשנות את הסדר מ"משפחתית ספורטיבית" ל"ספורטיבית משפחתית", ב-235 אלף שקלים האלנטרה N היא המלצת קנייה חד משמעית - והתמורה שהיא מעניקה מעולה.

  • גרסאות ורמות גימור

    גרסת N הספורטיבית מוצעת בארץ ברמת גימור אחת, מצוידת בחישוקי "19, גג זכוכית, מפתח חכם, מושבי ספורט, ריפוד משולב אלקנטרה, צג "10.25 עם ממשקי שיקוף, מערך שמע של 'בוז' ועוד.

  • בטיחות

    אלנטרה לא משווקת באירופה ולכן לא נבחנה בארגון הבטיחות האירופאי. במבחן האמריקאי של ארגון NHTSA היא זכתה לציון המרבי של חמישה כוכבי בטיחות. מפרט הבטיחות כולל בלימה אוטונומית גם מאחור, תיקון סטייה, ניטור שטחים מתים אקטיבי ועוד - אך ללא בקרת שיוט אדפטיבית.

  • מה חדש בדגם

    תחילת שיווק גרסת N הספורטיבית, בחודש יוני 2025.
  • 01.png

    סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב

    משפחתית ספורטיבית חדה ומהנה בטעם של פעם.

יונדאי אלנטרה N מחירון וגרסאות

סמנו עד 4 גרסאות להשוואה

גרסה

מחיר יבואן

החזר חודשי

יונדאי אלנטרה N כתבות ומבחני דרכים

יונדאי אלנטרה N השוואה למתחרים

סמנו עד 4 דגמים להשוואה
  • `
    יונדאי אלנטרה N
    יונדאי אלנטרה N, אוט', 2.0 ל' טורבו
    הספק כוח סוס 280
    מחיר מחירון ₪234900
  • סקודה אוקטביה
    סקודה אוקטביה RS, אוט', 2.0 ל' טורבו (265 כ"ס)
    הספק כוח סוס 265
    מחיר מחירון ₪266990
  • energy_2.svg
    on
    הונדה סיוויק האצ'בק
    הונדה סיוויק האצ'בק 2.0 ל' היברידי, אוט', Elegance
    מחיר מחירון ₪219900

חוות דעת גולשים על יונדאי אלנטרה N

יש לכם יונדאי אלנטרה N?

בואו תהיו הראשונים לכתוב ביקורת

כתבו ביקורת על הרכב
bg-image.png

יש לכם יונדאי אלנטרה N? כתבו חוות דעת

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.