יגואר E-Pace 2024 יד שניה
יגואר E-Pace 2024 חוות דעת
הגרסה המומלצת של אוטו
-
רקע כללי
יגואר E פייס הוא רכב הפנאי הקומפקטי של היצרנית הבריטית, המיועד להתחרות בב.מ.וו X1, אודי Q3 ושות'. ל-E פייס מידות דומות למקובל בסגמנט, והוא מבוסס על רצפת הנעה קדמית - רצפה המשותפת גם לדגמים הקטנים של לנד רובר (ריינג' רובר איווק, דיסקברי ספורט).
יגואר E פייס מוצע בישראל החל מינואר 2018, ובתחילת הדרך שווק E פייס רק עם מנוע בנזין (2.0 ל', 252 כ"ס), תיבת תשעה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה.
במרץ 2021 החל שיווקו של יגואר E-Pace לאחר שעבר מתיחת פנים. במסגרת העדכון נעשו שינויים במרכיבי העיצוב החיצוניים, כאשר בסביבת הנהג הוחלף בורר ההילוכים והמולטימדיה עודכנה עם צג מגע חדש בגודל "11.4. את המנוע הקודם החליפה גרסה חדשה המצוידת במנוע טורבו-בנזין 1.5 ליטר, משודך למערך היברידי מתון, תיבה אוטומטית 8 הילוכים והנעה קדמית. -
עיצוב ונוכחות
יגואר אי-פייס נראה נהדר. קווי העיצוב המוכרים של החברה מקבלים כאן ביטוי דחוס ושרירי והתוצאה מלאת נוכחות.
-
תא נוסעים ומטען
הישיבה הגבוהה ברכב הרחב, יחד עם שילוב הצבעים הבהיר והדשבורד העמוק יוצרים תחושה שנכנסנו לרכב גדול בהרבה ממה שהוא באמת. אבל איכות החומרים בינונית, ורמת האבזור אינה מרשימה לאור המחיר הגבוה. מאחור המרחב סביר לשני נוסעים, אך אלה יתמודדו עם צמד דלתות עבות שחודרות למרחב האישי. בהתחשב בממדים, מדובר ברכב די צפוף מבפנים. תא המטען גדול ושימושי.
-
מנוע וביצועים
גרסת ה-2.0 ליטר טורבו שנבחנה, לפני מתיחת הפנים, הציעה 250 כ"ס ו־36.5 קג"מ. יחידת ההנעה הזו אפקטיבית מאוד, אך התיבה אינה מהחלקות או מהמהירות שבנמצא, והמנוע לא תמיד מעודן באופיו.
גרסת ה-1.5 ליטר טורבו לא נבחנה. -
טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק
בגרסת ה-2.0 ליטר, צריכת הדלק במהלך ימי המבחן המאומצים עמדה על 8.3 ק"מ לליטר. יש להניח שמנוע ה-1.5 ליטר, שטרם נבחן, יציע צריכת דלק טובה משמעותית - במחיר של ביצועים פחותים.
-
צריכת דלק - ממוצעתצריכת דלק - ממוצעתצריכת הדלק המשולבת לפי נתוני יצרן. כמה קילומטרים תוכלו לנסוע בכל ליטר של דלק12.3 ק"מ/ליטר
-
צריכת דלק בפועלצריכת דלק בפועלצריכת דלק אמיתית משתנה מנהג לנהג בהתאם למזג האוויר ולסגנון הנהיגה. הנתון המוצג מבוסס על המדידה במהלך נסיעת מבחן של מגזין אוטו10 ק"מ/ליטר
-
נפח מיכל דלק67 ליטר
-
14
-
-
נוחות והתנהגות
נוחות נסיעה היא נקודת תורפה עיקרית של יגואר E-Pace. הדגם שלפני מתיחת הפנים (היחיד שבחנו עד כה) מכויל על הצד הנוקשה, והדבר מוצא ביטוי במיוחד בעיר. רמת הרעש, עם זאת, נמוכה למדי בזמן נסיעה. בפיתולים מתגלה רכב עם שלדה טובה, להגה משקל ודיוק טובים למדי, וגם האחיזה מרשימה. אבל אם תמשיכו לדחוף אותו למגבלות תגלו די מהר שקשה לרמות את הפיזיקה: המשקל מורגש, וגם הגובה, ותחת עומס גבוה היגואר הזה מתחיל להתפזר.
-
תמורה למחיר
ה- E-Pace המחודש, שזכה לגרסת כניסה מוזלת, מציע תמורה טובה מבעבר. אבל רמת הגימור S הבסיסית עדיין מציעה מפרט בטיחות חסר.
-
גרסאות ורמות גימור
יגואר E-Pace עם מנוע ה-1.5 ליטר הוצע ב-2024 ברמת גימור 'S' הכוללת תאורת לד, חישוקי "18, גג זכוכית, מערך מצלמות היקפי, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושבים הקדמיים וריפוד עור.
-
בטיחות
יגואר E-Pace נבדק על ידי יורו NCAP בשנת 2017 וזכה לציון של 5 כוכבים. אולם מדובר בפרוטוקול מבחן מיושן ופחות מחמיר מהנהוג כיום, ועל כן הציון אינו תקף יותר.
במפרט הבטיחות של רמת גימור S מצלמות היקפיות, בלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב, בקרת ערנות נהג ועוד. -
מה חדש בדגם
אין עדכונים בשנת הדגם 2024.
-
סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב
יגואר E-Pace הוא רכב פנאי נאה וספורטיבי באופיו - אך יקר ובעל מפרט לא מספיק נדיב.
יגואר E-Pace מחירון וגרסאות
סמנו עד 4 גרסאות להשוואה
יגואר E-Pace השוואה למתחרים
חוות דעת גולשים על יגואר E-Pace
יש לכם יגואר E-Pace? כתבו חוות דעת