מאזדה CX-90 2025
מאזדה CX-90 2025 חוות דעת
הגרסה המומלצת של אוטו
מאזדה CX-90 אוט', 3.3 ל' טורבו, היברידי מתון, 8 מק', Touring, 4x4 2025
-
רקע כללי
עבור מאזדה, CX-90 הוא הרבה יותר מאשר עוד דגם. רכב פנאי זה שהוצג בראשית 2023 אמור להביא לידי ביטוי באופן הנוכח ביותר את הדרך החדשה של היצרנית היפנית: מיתוג גבוה יותר השואף למחוזות היוקרה, עם ביצוע איכותי הראוי למותג פרימיום.
בהתאם, מחירו של הדגם החדש כאשר זה הגיע לישראל ביולי 2023 היה גבוה יחסית למוכר בדגמי מאזדה, והרכב לא זכה להצלחה.גרסה מוזלת משמעותית הוכרזה בנובמבר 2023 וכיום CX-90 הוא מהדגמים הבודדים בארץ המציעים אפשרות ל-8 מקומות ישיבה - והוא גם אחד הזולים שבהם.
זהו רכב גדול; בסיס הגלגלים של CX-90 הוא 312 ס"מ אורך המרכב 510 ס"מ, רוחבו 200 ס"מ וגובהו 175 ס"מ. המנוע הוא טורבו-בנזין 3.3 ליטר, במבנה 6 צילינדרים בטור, ובמערכת מוטמעים סוללה ומנוע חשמלי למערך היברידי-מתון של 48 וולט.
רמת הגימור הבסיסית מוצעת בגרסה מופחתת הספק: 284 כ"ס ו-45.9 קג"מ, לעומת 345 כ"ס ו-51 קג"מ ביתר הגרסאות. בכולן תיבת 8 הילוכים והנעה כפולה.
-
עיצוב ונוכחות
למרות שמדובר ברכב גדול, CX-90 נראה קומפקטי יחסית, הודות לעיצוב נקי ואלגנטי. יש שימצאו כי היעדר הניקלים ומוטות הגג ברמת הגימור הבסיסית פוגעים בהופעה שלו בהשוואה לאותו דגם ברמות האבזור הגבוהות יותר.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג נעימה לשהות אך ברמת הכניסה חומרי הדיפון נוקשים ברובם – וישנם מקומות שבהם הפלסטיק בסיסי ממש.
ברמות האבזור הגבוהות דיפון הפנים משופר. איכות ההרכבה מצוינת: לא נשמעו קרקושים בכלל, גם לא במהלך הנהיגה בשטח.
נוחות התפעול של מערכת המיזוג, מחשב הדרך ולוח המחוונים גבוהה. מערכת המולטימדיה, לעומת זאת, לא תמיד נוחה לשימוש; כמקובל במאזדה, תפעול המולטימדיה נעשה באמצעות בורר סיבובי שמיקומו נוח, אך מספר רב של פונקציות מתוכננות למסך מגע, כך שהתפעול נעשה מסורבל.המרחב מלפנים נדיב מאוד והמושבים נוחים גם בנסיעות ארוכות. הכניסה לשורה השנייה נוחה, המרחב גדול מאוד, הספסל נוח ביותר, ולרשות הנוסעים בקרת אקלים נפרדת ושקעי טעינה. התלונה העיקרית היא על הגימור הגס של הריפוד.
המרחב מצוין גם כאשר מוצעים שני מושבי "קפטן" נוחים (אופציה בחלק מרמות הגימור).
הכניסה לשורה השלישית נוחה ברמות הגימור הנמוכות (בזכות מבנה הספסל המתקפל) ופחות מוצלחת אם בוחרים במושבי קפטן.
השורה השלישית עצמה מוצלחת אף היא - הספסל נוח ומרווח למבוגרים אפילו במושב האמצעי, אך חסר מקום לכפות הרגליים, בעיקר מצד ימין. בשורה הזאת יכולים לשבת שני מבוגרים או שלושה ילדים קטנים, גם לפרקי זמן ממושכים.
תא המטען גדול יחסית: במפרט מופיע נתון של 608 ליטר וזה מתייחס לנפח עד הגג. הנפח היעיל נע סביב 250-300 ליטר, שזה בהחלט מספק. עם קיפול השורה השלישית הנפח הופך ענק, ויש גם גלגל חלופי מוקטן מתחת לרצפה. -
מנוע וביצועים
מערכת ההנעה מותירה רושם מעורב. תחת עומס, היא זורחת – המנוע מקבל את מלוא הביטוי והוא חזק, חלק, גמיש ובעל צליל כריזמטי.
במצב רגוע, מערכת ההנעה מרשימה פחות, בעיקר בגלל תיבת ההילוכים שאינה מבריקה. פעולתה במהירות עירונית מזכירה את תיבות DSG בראשית ימיהן – מהוססת, קופצנית, לא נעימה – ובמגמת שיפור חדה ככל שעולים במהירות.
הביצועים, בכל אופן, טובים מאוד. -
טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק
במבחן הדרכים, רובו בתנאי עומס, צריכת הדלק עמדה על 7.1 ק"מ לליטר – צריכה גבוהה, אבל סבירה בהינתן התוואי, גודל המנוע והמרכב. בקטע נהיגה בינעירוני ארוך ורגוע צריכת הדלק הייתה טובה משמעותית: 14.1 ק"מ לליטר.
-
צריכת דלק - ממוצעתצריכת דלק - ממוצעתצריכת הדלק המשולבת לפי נתוני יצרן. כמה קילומטרים תוכלו לנסוע בכל ליטר של דלק10.6 ק"מ/ליטר
-
צריכת דלק בפועלצריכת דלק בפועלצריכת דלק אמיתית משתנה מנהג לנהג בהתאם למזג האוויר ולסגנון הנהיגה. הנתון המוצג מבוסס על המדידה במהלך נסיעת מבחן של מגזין אוטו8.6 ק"מ/ליטר
-
נפח מיכל דלק74 ליטר
-
15
-
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה משובחת: שברי כביש, בליטות, שקעים - הכל נספג נפלא, בזכות שילוב של מתלים מצוינים וצמיגים בחתך גבוה יחסית. יחד עם בידוד רעשים טוב מתקבל רכב שהוא שותף מעולה בנסיעות ארוכות.
היכולת הדינמית מצוינת. המתלים התגלו כיעילים במצבי נהיגה תובעניים, זוויות הגלגול קטנות מאוד ורמת האחיזה גבוהה. להגה משקל טוב והוא מדויק יחסית.
יכולת העבירות בשטח מפתיעה – אם כי לא היינו מרחיקים לכת, בשל ממדי הענק וזוויות המרכב. גם בנסיעת שבילים מאתגרת יחסית היה CX-90 נוח ונעים למדי. -
תמורה למחיר
מחירו ברמת הכניסה עושה את CX-90 לאחד הזולים ביותר מסוגו, ומעניק לרכב תמורה מצוינת. מחירה של הגרסה החזקה יותר וברמת אבזור משופרת ומועשרת גבוה אך במעט, כך שגם היא משתלמת.
-
גרסאות ורמות גימור
רמת האבזור 'טורינג' מוצעת בגרסת המנוע הפחות חזקה (284 כ"ס) וכוללת שמונה מושבים, חישוקי "19, ריפוד דמוי-עור, תאורת לד, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושבים הקדמיים, בקרת אקלים תלת-אזורית ועוד.
רמת 'פריפרד' מאפשרת לבחור בין שמונה לשבעה מושבים, וניתן להוסיף על מחירה עוד 5000 שקלים לקבלת שני מושבי קפטן בשורה השנייה. ברמת אבזור זו תאורה אדפטיבית, חישוקי "21, גג זכוכית, גימור חיצוני ופנימי נאה יותר וריפוד עור.
ברמת האבזור 'אקסקלוסיב' (7 מושבים) נוספים ריפוד עור נאפה שחור, אוורור למושבים הקדמיים ותפעול חשמלי להגה, וברמת 'סיגניצ'ר' הבכירה (6 מושבים) גם ריפוד בצבע חום, אוורור מושבים וקונסולה מרכזית בשורה השנייה. -
בטיחות
מאזדה CX-90 טרם נבדק ביורו NCAP. היצע מערכות הבטיחות עשיר ביותר: 10 כריות אוויר, מערכת בלימה אוטונומית, התרעה על סטייה מנתיב ושמירה על מרכז נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית כולל עצירה ויציאה מהמקום, התרעה על תנועה צולבת מלפנים ומאחור, ניטור שטחים מתים ועוד.
-
מה חדש בדגם
ביוני 2025 הוכרזה הורדת מחיר נוספת של CX-90 בעשרות אלפי שקלים (31,000-50,000 שקלים; 9-12%) לצד הפסקה לא-רשמית של ייבוא רמות הגימור הגבוהות יותר.
-
סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב
רכב פנאי גדול, מלוטש ומרשים - כעת במחיר אטרקטיבי.
מאזדה CX-90 מחירון וגרסאות
סמנו עד 4 גרסאות להשוואה
מאזדה CX-90 כתבות ומבחני דרכים
מאזדה CX-90 השוואה למתחרים
חוות דעת גולשים על מאזדה CX-90
הנאת נהיגה
עלויות תחזוקה
נוחות השימוש ואבזור
מרווח ישיבה
תא המטען
יש לכם מאזדה CX-90? כתבו חוות דעת