סובארו קרוסטרק 2025

סובארו קרוסטרק 2025 חוות דעת

נבדק על ידי אוהד אלגוב
  • רקע כללי

    סובארו קרוסטרק העדכני נחשף לראשונה בשנת 2022. זהו אינו דגם חדש באמת במבחר הדגמים של היצרנית, אלא מתיחת פנים מקיפה לסובארו XV המוכר.

    השם 'קרוסטרק' הוענק לדגם בצפון-אמריקה בעבר, וה-XV שווק כאן בשם זה כתלות בגרסה ובמנוע. כעת הוא זוכה לכינוי הזה באופן רשמי גם כאן בישראל.

     

    העיצוב החיצוני זכה לעדכון המעניק לו הופעה רעננה ואגרסיבית יותר עם סבכה גדולה בצורת טרפז וחיפויי פלסטיק שחור.

    השינויים המשמעותיים נעשו בסביבת הנהג שם קרוסטרק מציג מערכת מולטימדיה חדשה עם צג גדול (11.6 אינץ') ואנכי.

     

    בתחום ההנעה אין שינוי: זהו אותו מנוע 'בוקסר' אטמוספרי בנפח 2.0 ל' המפיק 152 כ"ס ומשודך לתיבה רציפה. ההנעה כפולה קבועה.

    בחודש יולי 2024 הצטרפה להיצע גרסה היברידית מתונה בשם e-בוקסר, אשר עושה שימוש באותו מנוע 2.0 ליטר אטמוספרי, אך בהספק מופחת של 136 כ"ס ו-18.6 קג"מ. הפיצוי על הכוח המופחת מגיע בדמות מנוע חשמלי המוסיף 16.5 כ"ס ו-6.7 קג"מ, ובהבטחה לצריכת דלק משופרת.

  • עיצוב ונוכחות

    לסובארו קרוסטרק הופעה חיצונית המזכירה מאוד את זו של הדור היוצא, אבולוציה ולא רבולוציה. ועדין, התוצאה הכללית נאה ועדכנית.
  • תא נוסעים ומטען

    סביבת הנהג מעוצבת באופן נטול התחכמות, עם לא מעט פריטים שנראים שייכים לעבר כמו מתגים גדולים או לוח מחוונים אנלוגי פשוט.

    למרות הפשטות במראה, הנדסת האנוש אינה מוצלחת. תצוגת מסך המולטימדיה לא מרשימה אולם הממשק עצמו מוצלח.

    איכות החומרים סבירה בלבד ביחס למחיר.

     

    תנוחת הנהיגה טובה ומושב הנהג נוח מאוד גם בנסיעות ארוכות. מאחור מרחב מספק לשני נוסעים, לשלישי יהיה צפוף. חבל שאין פתחי מיזוג.

     תא המטען קטן ביחס למרבית הכלים בסגמנט והוא מגיע ללא כיסוי (תוספת תשלום).

  • מנוע וביצועים

    מנוע הבנזין האטמוספרי – 2.0 ל', 152 כ"ס – מפתיע עם יציאה זריזה מהמקום ופעולה מעודנת מבעבר. גם התיבה נעימה בפעולתה בתנאי יום-יום. לחובתו – בעומס הוא פחות נמרץ והביצועים אינם מרשימים כשל המתחרים עם מנועי הטורבו.

    הגרסה ההיברידית-מתונה טרם נבחנה.

  • טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק

    צריכת הדלק בגרסת הבנזין במבחן מאומץ עמדה על 10.2 ק"מ לליטר בממוצע – נתון לא מרשים במיוחד. בשיוט קיבלנו כ-11.5 ק"מ לליטר בלבד. הגרסה ההיברידית-מתונה טרם נבחנה.

    • צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת הדלק המשולבת לפי נתוני יצרן. כמה קילומטרים תוכלו לנסוע בכל ליטר של דלק
      13.5 ק"מ/ליטר
    • צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק אמיתית משתנה מנהג לנהג בהתאם למזג האוויר ולסגנון הנהיגה. הנתון המוצג מבוסס על המדידה במהלך נסיעת מבחן של מגזין אוטו
      10.3 ק"מ/ליטר
    • נפח מיכל דלק
      63 ליטר
    • דרגת זיהום אוויר
      דרגת זיהום אוויר
      נתון דרגת הזיהום נקבע ע"פ נוסחה של משרד התחבורה
      15
  • נוחות והתנהגות

    סובארו קרוסטרק מציע נוחות נסיעה טובה במרבית תנאי הדרך בזכות שילוב של כיול מתלים רך ומוצלח יחד עם צמיגים בעלי דופן שמנמנה יחסית.

    הנוחות הטובה נשמרת גם כשיורדים מהאספלט אל שבילי ישראל – מדובר ברכב נעים שמרגיש בבית גם בשביל.

    יכולת השטח עצמה טובה ביחס לסגמנט ומערכת ההנעה הכפולה יעילה מאוד.

    רמת הרעש בינונית. התנהגות הכביש מאוזנת אך הכיול הרך מחייב קצב לא מופרז בפיתולים.

  • תמורה למחיר

    למרות שהוא פחות מרשים מהמתחרים בחלק מהתחומים, עבור מי שמחפש רכב פנאי קומפקטי עם יכולת אמיתית לטייל בשבילי ישראל, כמעט ואין לו תחליף.
  • גרסאות ורמות גימור

    רמת גימור טורינג כוללת מסך מולטימדיה המחולק לשני צגי 7 אינץ', תאורת לד עוקבת פניה, חישוקי 17 אינץ', בקרת אקלים ועוד.

    רמת לקשרי מוסיפה צג מולטימדיה 11.6 אינץ', תאורת יום שונה, מפתח חכם, חישוקים צבועים ועוד.

    רמת אקזקיוטיב מוסיפה גג זכוכית, תפעול חשמלי למושב הנהג ועוד.

    ה-e בוקסר מוסיפה לרשימה חישוקי 18", מושבי עור, מראה פנימית מתכהה, מראות צד מתקפלות חשמלית, מערך מצלמות היקפי ועוד.

  • בטיחות

    סובארו קרוסטרק נבדק במבחני הריסוק של יורו NCAP וזכה לציון של 5 כוכבים, עם 83% בהגנה על מבוגרים, 90% בהגנת ילדים, 85% בהגנת הולכי רגל ו-72% על מערכות בטיחות ותפקודן. 

    היצע מערכות הבטיחות התקני כולל בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטיה מנתיב ועוד. מרמת 'לקשרי' ומעלה גם ניטור שטחים מתים.

  • מה חדש בדגם

    אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2025.
  • 01.png

    סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב

    סובארו קרוסטרק שומר על המתכון המוכר והמוצלח.

סובארו קרוסטרק שאלות ותשובות

עלויות התחזוקה השנתיות של קרוסטרק נמוכות יחסית. מנוע הבוקסר ידוע באמינותו, ומרווחי הטיפולים הם כל 15,000 ק"מ או שנה. עלות טיפול שוטף סטנדרטי נעה בין 800-1,200 ש"ח. יתרון נוסף הוא הנעה כפולה קבועה שאינה מצריכה החלפת שמנים או טיפולים מיוחדים אך דורשת החלפת כל ארבעת הצמיגים בכל החלפה. ברכב יש אחריות יצרן ל-3 שנים ללא הגבלת קילומטר.
קרוסטרק זכתה ל-5 כוכבי בטיחות במבחן EuroNCAP, עם ציון של 83% בהגנה על מבוגרים, 90% בהגנת ילדים, 85% בהגנת הולכי רגל ו-72% על מערכות בטיחות ותפקודן. זהו ציון מצוין המציב אותה בין הבטוחים בסגמנט.
EyeSight דור 4 היא מערכת סיוע לנהג מבוססת מצלמות של סובארו. הדור החדש כולל מצלמה נוספת בעלת זווית רחבה לשדה ראייה משופר. המערכת כוללת בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטיה מנתיב, זיהוי הולכי רגל, ניטור שטחים מתים והיגוי חירום אוטונומי - הכל סטנדרט בכל הגרסאות.
כן, מערכת הבלימה האוטונומית (PCB) מגיעה סטנדרט בכל הגרסאות כחלק ממערכת EyeSight. המערכת מזהה רכבים, הולכי רגל ורוכבי אופניים, ומסוגלת להפעיל את מלוא כוח הבלימה להבאת הרכב לעצירה מוחלטת במצבי חירום.
קרוסטרק מצוידת ב-8 כריות אוויר: 2 כריות קדמיות לנהג ולנוסע, כרית לברכי הנהג, 2 כריות צידיות קדמיות, ו-2 כריות וילון צידיות המגנות על כל הנוסעים במקרה של פגיעה צידית או התהפכות.
גרסת הבסיס Touring כוללת מצלמת חניה אחורית. מערכת מצלמות היקפית (360 מעלות) מגיעה רק מגרסת Luxury ומעלה. חיישני חניה קדמיים ואחוריים אינם חלק מהציוד הסטנדרטי אך המצלמות מספקות סיוע טוב לחנייה.
צריכת הדלק לפי מבחן אוטו בנסיעה אמיתית היא 10.3 ק"מ/ליטר בממוצע (לעומת 13.5 ק"מ/ליטר לפי נתוני יצרן). בשיוט על כביש מהיר ניתן להגיע לכ-11.5 ק"מ/ליטר. מדובר בנתון לא מרשים במיוחד בהשוואה למתחרים עם מנועי טורבו מודרניים.
קרוסטרק אינה חסכונית. עם צריכה ממוצעת של 10.3 ק"מ/ליטר במבחן אמיתי, היא נמצאת בצד הפחות חסכוני של הסגמנט. מנוע הבוקסר האטמוספרי נותן עדיפות ליציבות ולאמינות על פני חיסכון בדלק.
עם מיכל דלק בנפח 63 ליטר וצריכה ממוצעת של 10.3 ק"מ/ליטר, קרוסטרק מסוגלת לנסוע כ-650 ק"מ על מיכל מלא בתנאי נהיגה מעורבים. בנסיעה חסכונית על כביש מהיר ניתן להגיע לכ-725 ק"מ.
דרגת הזיהום של קרוסטרק היא 15 לפי נתוני משרד התחבורה, דרגה בינונית-גבוהה יחסית בקטגוריה. זה משקף את העובדה שמנוע הבוקסר האטמוספרי פולט יותר מזהמים ממנועי טורבו מודרניים קטנים יותר.
מנוע הבוקסר 2.0 ליטר האטמוספרי מפיק 152 כ"ס ב-6,000 סל"ד ומומנט של 20 קג"מ ב-4,000 סל"ד.
מנוע בוקסר הוא מנוע אופקי שבו הבוכנות עובדות אחת מול השנייה בתנועה אופקית. המבנה הזה יוצר מרכז כובד נמוך יותר, פחות רעידות ותחושת נהיגה יציבה יותר. זהו אחד מהמאפיינים הייחודיים של סובארו.
כל גרסות קרוסטרק מצוידות בתיבת הילוכים אוטומטית רציפה (CVT) עם תכנות שמדמה 8 יחסי העברה. התיבה מותאמת למנוע הבוקסר ומאפשרת העברת כוח חלקה ויעילה לכל ארבעת הגלגלים.
עם 152 כ"ס ותאוצה של 10.5 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש, קרוסטרק לא ספורטיבית במיוחד. המנוע האטמוספרי נעים בתנאי יום-יום אך בעומס או עם עלייה תלולה, הביצועים פחות מרשימים בהשוואה למתחרים עם מנועי טורבו. בכביש מישורי העקיפות אפשריות אך דורשות תכנון מראש.
המהירות המרבית של קרוסטרק היא 198 קמ"ש. הרכב ממוקד בעיקר בביצועים בשטח ובנוחות ולא במהירות מקסימלית.
נפח תא המטען הוא 564 ליטר עם כל המושבים פתוחים. עם קיפול המושבים האחוריים ביחס של 60:40, הנפח מתרחב ל-1,545 ליטר. זהו נפח קטן יחסית בהשוואה למרבית המתחרים בסגמנט, וכיסוי תא המטען מגיע כתוספת בתשלום.
קרוסטרק באורך 448 ס"מ, רוחב 180 ס"מ, גובה 160 ס"מ ובסיס גלגלים של 267 ס"מ. המידות האלה מציבות אותו כקרוסאובר קומפקטי במימדים נוחים לנהיגה עירונית ולחניה, תוך שמירה על מרחב פנימי סביר.
קרוסטרק מתאימה למשפחות קטנות עד בינוניות. המושבים האחוריים נוחים לשני נוסעים בוגרים, לשלישי יהיה צפוף. תא המטען של 564 ליטר מספק מקום לציוד יומיומי אך אינו מרווח במיוחד לטיולים ארוכים. עבור משפחות עם 3 ילדים או יותר, פורסטר או אאוטבק יתאימו יותר.
המשקל העצמי של קרוסטרק הוא 1,490 ק"ג והמשקל הכולל המותר הוא 2,185 ק"ג.
קרוסטרק מסוגלת לגרור עד 750 ק"ג ללא בלמים ועד 1,400 ק"ג עם בלמים. זהו כושר גרירה סטנדרטי בסגמנט, מתאים לגרירת קרוואן קטן או נגרר עם אופנועים/אופניים.
גרסת Touring הבסיסית מגיעה עם שני מסכים בגודל 7 אינץ' כל אחד. גרסאות Luxury ו-Executive מציעות מסך מולטימדיה גדול ואנכי בגודל 11.6 אינץ' ברזולוציה גבוהה עם ממשק אינטואיטיבי ומהיר יותר.
המערכת תומכת ב-Apple CarPlay ו-Android Auto אלחוטי, כך שניתן להשתמש בתוכנות הניווט והמדיה של הטלפון בעברית. הממשק המקורי של הרכב הוא באנגלית, אך הקישוריות לטלפון פותרת את הצורך בשפה עברית.
גרסת Touring הבסיסית כוללת: מערכת EyeSight דור 4, הנעה כפולה, מסכי 7 אינץ' כפולים, פנסי LED עם מנגנון עוקב פנייה, בקרת אקלים דיגיטלית, חישוקי 17 אינץ', מושבים קדמיים מחוממים, Apple CarPlay ו-Android Auto, בקרת שיוט אדפטיבית, ו-8 כריות אוויר.
גרסת Luxury מוסיפה בעיקר מסך ענק של 11.6 אינץ' במקום שני המסכים הקטנים, תאורת יום שונה, מפתח חכם עם כניסה והתנעה ללא מפתח (Keyless), וחישוקים צבועים.
רמת Executive עולה 186,000 ש"ח, הפרש של 9,000 ש"ח מגרסת הבסיס ו-8,000 ש"ח מגרסת Luxury. היא מוסיפה בעיקר גג זכוכית פנורמי, תפעול חשמלי למושב הנהג עם 10 כיווני כוונון, ותכונות נוחות נוספות. זוהי הגרסה המומלצת למי שרוצה את מקסימום הנוחות.
מערכת ניווט מובנית אינה חלק מהציוד הסטנדרטי. עם זאת, הקישוריות ל-Apple CarPlay ו-Android Auto מאפשרת שימוש בוויז, גוגל מפות ואפליקציות ניווט אחרות מהטלפון דרך המסך המרכזי, מה שמספק חוויית ניווט מעולה וללא עלות נוספת.
כן, הגה מחומם מגיע כסטנדרט בכל רמות הגימור של קרוסטרק 2025 החל מגרסת הבסיס Touring ומעלה. תכונה זו שימושית מאוד בחודשי החורף ומוסיפה נוחות משמעותית לנהיגה בתנאי קור.
קרוסטרק הוא הדגם המחודש של XV עם שינוי שם רשמי. הדגם החדש מציג מערכת EyeSight דור 4 משופרת, מסך מולטימדיה גדול יותר (11.6 אינץ' ברמות הגימור הגבוהות), עיצוב חיצוני מרענן יותר, ואבזור עשיר יותר. מנוע הבוקסר נשאר זהה.
קרוסטרק מציעה הנעה כפולה סטנדרטית בכל הגרסאות, יכולת שטח טובה יותר עם מערכת X-MODE ומרווח גחון של 22 ס"מ. CX-30 מציעה עיצוב יוקרתי יותר, תא נוסעים מעודן יותר וביצועים חזקים יותר במנועי הטורבו. קרוסטרק מתאימה יותר למי שצריך יכולת שטח אמיתית.
קרוסטרק מציעה הנעה כפולה, 5 כוכבי בטיחות ומפרט בטיחות מתקדם יותר עם מערכת EyeSight דור 4. HR-V מציעה תא נוסעים מרווח יותר, תא מטען גדול יותר ועלויות תחזוקה נמוכות יותר. קרוסטרק מתאימה למי שמתכנן לרדת לשטח, ההונדה פחות.
קרוסטרק הוא בעצם אותו דגם כמו XV עם שינוי שם. המידות זהות: 448 ס"מ אורך, 180 ס"מ רוחב, 160 ס"מ גובה ובסיס גלגלים של 267 ס"מ. נפח תא המטען זהה ב-564 ליטר. השינויים העיקריים הם באבזור, בטכנולוגיה ובעיצוב החיצוני והפנימי.
מכוניות סובארו ידועות בשמירת ערך טובה בשוק היד השנייה בזכות אמינותן, מערכת ההנעה הכפולה הייחודית והביקוש לרכבי פנאי עם יכולת שטח. קרוסטרק צפויה לשמירת ערך סבירה יחסית למתחרים בסגמנט.
פורסטר גדולה ומרווחת יותר עם 7 מושבים אופציונלי ותא מטען של 779 ליטר (גדול יותר מקרוסטרק). קרוסטרק קומפקטית יותר, קלה וחסכונית יותר בדלק, מתאימה יותר לנהיגה עירונית. מחירי הפורסטר מתחילים בכ-210,000 ש"ח, כ-46,000 ש"ח יותר מקרוסטרק הבסיסי. המשותף: מנוע בוקסר, הנעה כפולה ומערכת EyeSight.
קרוסטרק מציעה יכולת שטח אמיתית עם הנעה כפולה קבועה וסימטרית, מערכת X-MODE לשיפור האחיזה במשטחים מאתגרים, מרווח גחון של 22 ס"מ, זוויות גישה ונטישה טובות, ומערכת ירידה במדרון HDC. זהו אחד הרכבים הטובים בסגמנט לטיולי שבילים ונסיעה בשטח בינוני.
X-MODE היא מערכת ייעודית לנהיגה בשטח המייעלת את העברת הכוח לגלגלים, מפקחת על הבלמים ומערכת ההנעה, ומסייעת ביציאה ממצבי תקיעה. המערכת מותאמת לנסיעה על משטחים חלקלקים, בוץ, חול ושלג, והיא הופכת את קרוסטרק ליעילה מאוד בתנאי שטח מאתגרים.
מרווח הגחון (מרחק מהקרקע) של קרוסטרק הוא 22 ס"מ (220 מ"מ). זהו מרווח גבוה יחסית המאפשר לעבור מכשולים בשטח, מגבני מהירות גבוהים ובורות בכביש ללא בעיה, ותורם ליכולת השטח המעולה של הרכב.
קרוסטרק מתאימה היטב לנהיגה עירונית. המידות הקומפקטיות מקלות על חניה ותמרון, תנוחת הנהיגה גבוהה מספקת שדה ראייה טוב, והאבזור כולל מצלמת חניה. החיסרון הוא צריכת הדלק הגבוהה יחסית בנהיגה עירונית.
איכות החומרים בקרוסטרק היא סבירה בלבד ביחס למחיר. התא מעוצב בפשטות עם חומרים קשיחים בחלקים רבים, אך הריפוד עמיד והמושבים נוחים מאוד. העיצוב מעודן יותר מהדור הקודם, אך לא ברמת מאזדה או הונדה.
סובארו קרוסטרק מוצעת במגוון צבעים כולל לבן פנינה, אפור , שחור קריסטל, כסף , כחול בהיר וכתום חדש. צבע מטאלי כרוך בתוספת מחיר. מומלץ לבדוק עם היבואן סמלת את הצבעים הזמינים במלאי הנוכחי.

סובארו קרוסטרק מחירון וגרסאות

סמנו עד 4 גרסאות להשוואה

גרסה

מחיר יבואן

החזר חודשי

סובארו קרוסטרק השוואה למתחרים

סמנו עד 4 דגמים להשוואה
  • ` on
    סובארו קרוסטרק
    סובארו קרוסטרק, 2.0 ל' אוט', Touring, 4x4
    הספק כוח סוס 152
    מחיר מחירון ₪173900
  • on
    מיצובישי ASX
    מיצובישי ASX, אוט', 2.0 ל', Panoramic
    הספק כוח סוס 148
    מחיר מחירון ₪150900
  • on
    צ'רי FX
    צ'רי FX, אוט', 1.6 ל' טורבו, Comfort SR
    הספק כוח סוס 186
    מחיר מחירון ₪154950
  • ג'אקו 7
    ג'אקו 7, אוט', 1.6 ל' טורבו, Executive ,2x4
    הספק כוח סוס 147
    מחיר מחירון ₪169900
  • קיה ספורטאז'
    קיה ספורטאז' 1.6 ל' טורבו, אוט', Urban
    הספק כוח סוס 160
    מחיר מחירון ₪184990
  • on
    שברולט טראקס
    שברולט טראקס 1.2 ל' טורבו, אוט', 1RS
    הספק כוח סוס 139
    מחיר מחירון ₪165990
  • energy_2.svg
    MG HS
    MG EHS PHEV, אוט', 1.5 ל' טורבו, פלאג-אין הייבריד, Luxury
    מחיר מחירון ₪202888

חוות דעת גולשים על סובארו קרוסטרק

4.5/5

דירוג משוקלל של גולשי אוטו

לביקורות הגולשים (2)

הנאת נהיגה

4.5

עלויות תחזוקה

4

נוחות השימוש ואבזור

4.5

מרווח ישיבה

4.5

תא המטען

4.5

יש לכם סובארו קרוסטרק? כתבו חוות דעת

סובארו ישראל רשימת דגמים

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.