DS DS3 Crossback 2021 חוות דעת
-
רקע כללי
DS 3 קרוסבק, רכב הפנאי הקטן של DS, נחשף בתערוכת פריז באוקטובר 2018 והינו הראשון שמגיע לארץ המבוסס על פלטפורמה חדשה של קבוצת PSA (פיג'ו), אותה חולקים גם הדור החדש של פיג'ו 208 ואופל קורסה.
אורך בסיס הגלגלים הוא 256 ס"מ, אורך המרכב 412 ס"מ. רוחבו 179 ס"מ, גובהו 153 ס"מ, מרווח הגחון 17 ס"מ ונפח תא המטען עומד על 350 ס"מ.
לא רק העיצוב החיצוני, אלא גם בתא הנוסעים ובסביבת הנהג, ממשיך הדגם החדש את דרכו של ה-7 קרוסבק, ועושה שימוש שופע אף יותר במוטיב המעוין בפתחי האוורור, תפרי הריפוד ועוד.
הרכב החדש מוצע עם מנוע טורבו-בנזין 1.2 ליטר שלושה צילינדרים ומשודך לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית. המנוע מוצע בשני הספקים – 130 כ"ס, להאצה של 9.2 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ו-196 קמ"ש מרביים, או 155 כ"ס, להאצה של 8.2 שניות ל-100 קמ"ש ו-208 קמ"ש מרביים.
DS 3 קרוסבק משווק עם מערך בטיחות עשיר הכולל בקרת שיוט אדפטיבית, בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטייה ושמירה על מרכז הנתיב, עמעום אוטומטי ועוד.
השיווק בישראל החל בחודש יולי 2019.
-
עיצוב ונוכחות
DS 3 קרוסבק מצהיר על מעמדו הנכבד באמצעות מופע מורכב, ייחודי וללא ספק מקורי — כולל פרופורציות מצוינות ו"יציבה" מרשימה. אם זה לא היה ברור, DS 3 קרוסבק נראה נהדר.
-
תא נוסעים ומטען
ריפוד העור במושבים משובח במושבים ולוח המחוונים עצמו נאה לעין, אך לא ממש יעיל בשימוש; הנדסת האנוש במקרים אחדים אינה מוצלחת, ולא פעם נופלת קורבן לאותו עיצוב ייחודי. בקצרה, נראה נהדר אבל פחות נוח לשימוש.
המרחב מאחור טוב יחסית, עם מרווחי ברכיים וראש טובים מאוד. הריפוד הבהיר מרחיב דעתו של אדם ונוסע אך החלונות הקטנים מצרים את שדה הראייה.
נפח תא מטען סביר, גובה סף ההטענה נוח, הוא עמוק, יעיל מאוד לשימוש בזכות ארגון טוב וגם ווי קשירה ובכלל הוא עשוי היטב.
 
-
מנוע וביצועים
בגרסה ה-155 כ"ס מציע המנוע הלא גדול (1.2 ל', 3 ציל') נתוני ביצועים ראויים, והתיבה האוטומטית עם 8 הילוכים אחראית לא מעט ליכולת. ואכן, השילוב הזה יעיל מאוד בכל מצב נהיגה שפוי. התיבה יעילה, פעולת בזריזות, ומסדרת קיקדאון כמו שצריך.
צריכת הדלק בנהיגה במסלול מורכב, עם לא מעט תוואי הררי ושבילים, עמדה על 10.5 ק"מ/ל'.
 
-
נוחות והתנהגות
ל-DS 3 קרוסבק מתלים רכים יחסית שמהלכם ארוך, ושיכוך פעולתם מרוסן. התוצאה: נוחות נסיעה טובה בעיר במהירויות נמוכות ובינוניות, וטיפול נאות בכבישים משובשים, רק כביש גלי עד גבה־גלי מאתגר את המתלים (לא מדי).
-
תמורה למחיר
ה-DS 3 קרוסבק מקורי, עשיר באבזור, מהודר בהגשה ועם זאת מציע כישורי נהיגה ונסיעה ראויים ולכן תמורתו טובה בהחלט.
-
סיכום
אם אתם רוצים ברכב פנאי שונה, מקורי ועשיר — לכו להתרשם מ־DS 3 קרוסבק.