סוזוקי ג'ימני 2025

סוזוקי ג'ימני 2025 חוות דעת

נבדק על ידי אוהד אלגוב
decor
on

הגרסה המומלצת של אוטו

סוזוקי ג'ימני 1.5 ל' ידני, GLX 2025

  • רקע כללי

    רכב השטח הזעיר של סוזוקי הוצג במקור ב-1970. דורו הנוכחי הוא הרביעי, ושיווקו בישראל החל ב-2019. סוזוקי ג'ימני עדיין נשען על שלדת סולם וסרנים חיים, המעניקים עמידות גבוהה ופוטנציאל ליכולת בשטח טכני. הוא מציע ממדים קטנים ותצורה של 3 דלתות בלבד, כך שהמרחב לארבעה ולמטען מוגבל. על התנועה אחראי מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 1.5 ליטר שמייצר 100 כ"ס ומשודך לתיבת חמישה הילוכים ידנית או ארבעה הילוכים אוטומטית.
  • עיצוב ונוכחות

    למרות שהג'ימני כבר לא צעיר - העיצוב הקובייתי שלו חסר גיל, קשוח ומלא קסם.
  • תא נוסעים ומטען

    תא הנוסעים וסביבת הנהג מבוססים על מרכיבים נוסטלגיים, עם נגיעות מודרניות קלות. הגימור פשוט ובסיסי מדי, עם פלסטיק נוקשה וחלול וברגים חשופים. גם חסרים תאי אחסון. מערכת מולטימדיה קטנה יחסית ובסיסית. בצד החיובי, הפשטות הזו יוצרת הנדסת אנוש טובה. המרחב מלפנים מצומצם אך מספק, אולם מאחור צפוף מאוד. תא המטען פצפון כשכל המושבים בשימוש (85 ל').
  • מנוע וביצועים

    מנוע ה-1.5 ל‘ מייצר 100 כ“ס, ועל אף המשקל הנמוך, הביצועים חלשים. תיבות ההילוכים (האוטומטית והידנית) עושות את המיטב לשיוט נינוח, אבל יחסי העברה הקצרים גורמים למנוע לשייט בסל"ד גבוה מידי, כך שכבר ממהירות של 90-100 קמ"ש הוא רועש. מנגד, יחסי ההעברה הקצרים בשתי תיבות ההילוכים מעולים לנסיעה בשטח.
  • טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק

    צריכת הדלק סבירה – עם 10 ק“מ/ל' בגרסה האוטומטית, 13 ק"מ/ל' בידנית.

    • צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת הדלק המשולבת לפי נתוני יצרן. כמה קילומטרים תוכלו לנסוע בכל ליטר של דלק
      13.5 ק"מ/ליטר
    • צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק אמיתית משתנה מנהג לנהג בהתאם למזג האוויר ולסגנון הנהיגה. הנתון המוצג מבוסס על המדידה במהלך נסיעת מבחן של מגזין אוטו
      10.3 ק"מ/ליטר
    • נפח מיכל דלק
      40 ליטר
    • דרגת זיהום אוויר
      דרגת זיהום אוויר
      נתון דרגת הזיהום נקבע ע"פ נוסחה של משרד התחבורה
      14
  • נוחות והתנהגות

    למרות כיול רך, נוחות הנסיעה בעיר לא טובה. בכביש בינעירוני המצב משתפר אך שם הג'ימני מאוד רועש (רוח, כביש ומנוע). גם התנהגות הכביש לא נוסכת ביטחון, עם שילוב של חוסר ריסון מחד והיגוי מאוד ארוך (4.2 סיבובים מנעילה לנעילה) ומעורפל מאידך. שטח טכני הוא הסביבה הטבעית שלו. כיף גדול לנהוג ברכב צר וקטן, שמאפשר למצוא נתיב בכל מקום. המשקל הצנוע מאפשר להגיע רחוק ועמוק בשטח, ופוטנציאל השיפורים גדול.
  • תמורה למחיר

    סוזוקי ג'ימני הוא רכב שטח קטן וקשוח, שרוכב על גלי הנוסטלגיה – לטוב ולרע. המחיר יחסית יקר, אבל הוא הכלי היחיד בסביבת המחיר הזו שמציע יכולת שטח אמיתית.
  • גרסאות ורמות גימור

    לג'ימני רק גרסה אחת, 1.5 ליטר (ידני או אוטומט), ורמת גימור אחת - GLX - הכוללת בין השאר בקרת אקלים, מחשב דרך, בקרת שיוט, מסך מגע "7 עם אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו, חימום מושבים קדמיים ועוד.
  • בטיחות

    ג'ימני מוצע עם מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות כמו בלימה אוטונומית, התרעה על סטייה מנתיב, זיהוי תמרורים והתרעה מפני הירדמות נהג. על אף אלה, ארגון EuroNCAP שבחן את הדגם ב-2018, העניק לו ציון מאכזב של שלושה כוכבי בטיחות בלבד.
  • מה חדש בדגם

    אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2025.
  • 01.png

    סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב

    חרף גילו ומגרעותיו המובנות, הממדים הקטנים של סוזוקי ג'ימני ויכולת השטח הנדירה, הופכים אותו ליחיד במינו בטווח המחיר הזה.

סוזוקי ג'ימני שאלות ותשובות

סוזוקי ג'ימני כבר לא נמכר כחדש בישראל. כאשר נמכר פה, מחירו התחיל ב-160,000 שקלים לגרסה הידנית ומ-170,000 שקלים לגרסה האוטומטית.
ביטוח חובה וביטוח מקיף עולים כ-3,000-5,000 שקלים בשנה בהתאם לגיל הנהג, אזור המגורים והיסטוריה. עלות סבירה ברכב בקטגוריה זו. אולם במקרים אחדים נרשמו גם עלויות ביטוח גבוהות מאוד בהיותו מבוקש וגניב
כרכב שטח קטן וזול, עלות הביטוח עשויה להיות נמוכה יותר מרכבי שטח גדולים. החיסכון יכול להגיע למאות אחוזים לעומת לנד קרוזר.
הידנית זולה ב-10,000 שקלים, חסכונית יותר (13 מול 10 ק"מ/ל) וזריזה יותר. האוטומטית נוחה יותר בפקקים ולאחדים תיה נוחה יותר גם בשטח.
כן, אם מוצאים במצב טוב. ג'ימני שומר על ערכו טוב ויד שנייה יכולה להיות עסקה טובה. חשוב לבדוק היסטוריה ומצב מכני.
ג'ימני שומר על ערכו טוב מאוד. לאחר 3 שנים מחירו עומד על כ-70-75% מהמחיר החדש, בזכות הביקוש הגבוה והמלאי המצומצם.
ג'ימני מוצע עם מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות כמו בלימה אוטונומית, התרעה על סטייה מנתיב וזיהוי תמרורים. על אף אלה, ארגון EuroNCAP שבחן את הדגם ב-2018 במבחן פחות מחמיר מזה הנהוג כיום, העניק לו ציון מאכזב של 3 כוכבי בטיחות בלבד.
לא מומלץ במיוחד. המכונית איטית ולא יציבה, הנראות מוגבלת וההתנהגות בשטח דורשת ניסיון. מתאים יותר לנהגים מנוסים.
כן, בלימה אוטונומית, התרעה על סטייה מנתיב וזיהוי תמרורים. ציוד בטיחות בסיסי ביחס לסטנדרט הנהוג כיום.
סוזוקי ידועה באמינות טובה. המנוע והמערכות בג'ימני פשוטים יחסית מה שתורם לאמינות
עלות תחזוקה שנתית נאמדת ב-2,500-4,000 שקלים כולל שירותים, צמיגים ותיקונים שוטפים. חלקי חילוף יקרים יחסית.
שירות כל 15,000 ק"מ או שנה, המוקדם מביניהם
בעיות במערכת הקירור, וכשל במערכת האוורור. בעיות יחסית מועטות בהשוואה לדגמים אחרים.
אחריות יבואן סטנדרטית של 3 שנים או 100,000 ק"מ. כיסוי סביר לקטגוריה, חשוב לשמור על טיפולים במוסכים מורשים.
צריכת הדלק בגרסה הידנית היא 13 ק"מ לליטר, בגרסה האוטומטית 10 ק"מ לליטר. הצריכה תלויה בסגנון הנהיגה ובתנאי הדרך.
לג'ימני רק רמת גימור אחת, GLX, הזהות בגרסה הידנית ובאוטומטית , וכוללות: בקרת אקלים, מחשב דרך, בקרת שיוט, מסך מגע "7 עם אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו, חימום מושבים קדמיים, פנסי לד, חישוקי "15 ועוד.
למרות כיול רך, נוחות הנסיעה בעיר לא טובה. בכביש בינעירוני המצב משתפר אך שם הג'ימני מאוד רועש (רוח, כביש ומנוע). המרחב מלפנים מצומצם אך מספק, מאחור צפוף מאוד. תא המטען פצפון כשכל המושבים בשימוש (85 ל').מתאים יותר לפנאי ושטח.
צמיגים בגודל 195/80/15. הצמיגים מתאימים לשטח, בכביש הם רועשים.
פלסטיק נוקשה ופשוט, אבל בנוי היטב. העיצוב נוסטלגי (ברגים חשופים) עם נגיעות מודרניות (יש מולטימדיה). איכות סבירה לקטגורית המחיר.
כן, קיימים קיטי הגבה, מגן תחתון, חישוקים מיוחדים וציוד שטח נוסף. השוק של האביזרים מפותח יחסית.
לא נוח במיוחד. המתלים בריסון חסר וגורמים לתנודות מיותרות, הרעש גבוה והמושבים בסיסיים. שיפור לעומת הדור הקודם אבל עדיין לא ברמת רכבי נוסעים.
רמת רעש גבוהה במיוחד במהירויות בינעירוניות. המנוע רועש, בידוד אקוסטי חלש ורעשי רוח וצמיגים בולטים. לא מתאים לנסיעות ארוכות.
מנוע בנזין 1.5 ליטר אטמוספרי המייצר 100 כ"ס ו-13 קג"מ. המנוע חדש ומשופר לעומת הדור הקודם.
זמינה תיבה ידנית 5 הילוכים או אוטומטית 4 הילוכים. שתיהן מתוכננות מחדש לעומת הדור הקודם.
בגרסה הידנית - 14.1 שניות, בגרסה האוטומטית - 17.2 שניות. הביצועים איטיים יחסית לסטנדרטים של היום.
המהירות המרבית היא 145 קמ"ש בגרסה האוטומטית ו-140 קמ"ש בידנית. הביצועים חלשים וכבר ממהירות של 90-100 קמ"ש המנוע רועש.
תיבת ההעברה נשלטת בבורר ידני עם 3 מצבים:הנעה אחורית, 4X4 (לשטח קל) ו-4X4 עם הילוך כוח (לשטח טכני).
יכולת שטח מצוינת. שלדת הסולם, הסרנים החיים, זוויות הגישה והנטישה, תיבת ההעברה, והמשקל הקל מאפשרים מעבר בשטחים קשים. חסרה רק נעילת דיפרנציאל.
כרגע אין גרסה חשמלית או היברידית. סוזוקי מתמקדת במנועי בנזין קטנים ויעילים.
רועש מאוד. המנוע עובד בסל"ד גבוה, תיבת ההילוכים מיושנת והרכב מעט מתנדנד במהירויות גבוהות.
תא המטען קטן - 85 ליטר בלבד כשכל המושבים בשימוש. לאחר קיפול המושב האחורי נוצר חלל של 377 ליטר.
מרווח הגחון הוא 21 ס"מ, זוויות הגישה והנטישה הן 37 ו-49 מעלות בהתאמה. יכולת שטח מעולה זו נקודת החוזקה של ג'ימיני.
4 נוסעים. המקום מלפנים מצומצם אך מספק, מאחור תלוי במידות היושבים מלפנים ובכל מקרה צפוף. לא נוח לנסיעות ארוכות.
מיכל דלק של 40 ליטר. מעניק טווח נסיעה סביר של בין 400-500 ק"מ.
לא. המקום מאחור צפוף והגישה אליו לא נוחה, תא המטען זעיר וחללי האחסון מועטים. מתאים יותר לזוגות או לנסיעות קצרות.
אורך: 365 ס"מ, רוחב: 164.5 ס"מ גובה: 172.5 ס"מ בסיס גלגלים קצר של 225 ס"מ. ממדים קטנים מאוד לרכב שטח.
מערכת בסיסית עם מסך "7 עם אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו,
יכולת שטח יוצאת דופן, קסם אישי, מחיר סביר יחסית לכלי שטח אמיתי, ולמעשה חסר מתחרים בתחום. גם הגודל הצנוע הוא יתרון לחניה בעיר.
רועש, איטי, לא נוח לנסיעות ארוכות, מושב אחורי קטן, תא מטען קטן, ציון בטיחות נמוך וצריכת דלק גבוהה יחסית לגודל.
אין ממש תחרות ישירה. הקרובים הם דאציה דאסטר עם קיט הגבה או ג'יפ רנגלר (יקר בהרבה). ג'ימני יחיד בקטגוריה שלו.

סוזוקי ג'ימני מחירון וגרסאות

סמנו עד 4 גרסאות להשוואה

גרסה

מחיר יבואן

החזר חודשי

סוזוקי ג'ימני לפי שנים

סוזוקי ג'ימני השוואה למתחרים

סמנו עד 4 דגמים להשוואה
  • ` on
    סוזוקי ג'ימני
    סוזוקי ג'ימני 1.5 ל' ידני, GLX
    הספק כוח סוס 100
    מחיר מחירון ₪159990
  • דאצ'יה דאסטר
    דאצ'יה דאסטר 130 (דור חדש), ידני, 1.2 ל' טורבו היברידי מתון, Expression ,2x4
    הספק כוח סוס 130
    מחיר מחירון ₪139990

חוות דעת גולשים על סוזוקי ג'ימני

4.8/5

דירוג משוקלל של גולשי אוטו

לביקורות הגולשים (6)

הנאת נהיגה

4.7

עלויות תחזוקה

4

נוחות השימוש ואבזור

4.2

מרווח ישיבה

4

תא המטען

3.8

יש לכם סוזוקי ג'ימני? כתבו חוות דעת

סוזוקי ישראל רשימת דגמים

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.