אודי Q5 2018 - אוטו

יתרונות חסרנות

יתרונות / עיצוב חיצוני מתקדם, איכות והנדסת אנוש בפנים, ביצועים, יכולת דינמית, כושר שטח סביר.

חסרונות / מקום לנוסע חמישי, נוחות נסיעה, תמחור גבוה לאבזור.

בשורה התחתונה / מהטובים בסגמנט.

אודי Q5 2018 חוות דעת

  • רקע כללי

    שמונה שנים בדיוק אחרי שהוצג Q5 המקורי, הציגה אודי את הדור השני של רכב הפנאי הפופולארי.

    הדגם החדש קצת יותר גדול, קצת יותר חזק, יותר מתקדם, ואפילו קל מבעבר. ה-Q5 עושה שימוש בסדרת המנועים העדכנית של אודי, לה נתונים עדיפים על פני אלו של הדגם הקודם.

    כמו כן, יצוין כי גרסת ה-2.0 ל' טורבו-בנזין - הגרסה היותר-פופולארית של הדגם אצלנו - מצוידת כעת בתיבה רובוטית דו-מצמדית עם 7 היל', במקום התיבה הפלנטארית (8 היל') בה צוידה הגרסה המקבילה של הדגם הקודם בשנותיו האחרונות.

    עוד יצוין כי גרסאות הבסיס (דיזל ובנזין) מצוידות במערכת הנעה כפולה 'חסכונית', לעומת מערכת ההנעה הכפולה המסורתית 'קוואטרו' בגרסאות היותר-חזקות.

  • עיצוב ונוכחות

    בכל העולם היה Q5 לסיפור הצלחה, וכידוע קשה להחליף הרכב ורכב מנצח. לכן, מן הסתם, תתקשו לשים לב שמדובר בדגם חדש לחלוטין; מזוויות מסוימות הוא דומה מדי לקודמו, ואילו ירידה לפרטים תגלה טיפול חדש, ויפה, בקו הדופן הגלי ושילוב מוצלח שלו בקווי החרטום.

  • תא נוסעים ומטען

    גם סביבת הנהג דומה מאוד לזו של הדגם הקודם. התחושה הכוללת היא של איכות גבוהה, אבל מגע בחלקים מסוימים מפגיש את היד עם פלסטיק קשיח. בנוסף, ההישענות על קווי העבר מעט מוגזמת, ועיצוב סביבת הנהג נראה קצת מיושן. כיאה לאודי, הנדסת האנוש טובה, ומערך ה-MMI פשוט לתפעול.

    תנוחת הנהיגה נאותה, אבל המושב מעט צר. מאחור, המרחב טוב, מרווח הברכיים מצוין וכך גם מרווח הראש. הנוסע במרכז ימצא כי מנהרת ההינע מפריעה. לתא המטען מבנה שימושי, נפח טוב, שפע רשתות, ויש בו ידיות שמשיכתן תקפל את המושב האחורי.

     

  • מנוע וביצועים

    אודי Q5 2018 התייצב למבחן בגרסת 2.0 ליטר בנזין המפיקה 252 כ"ס. המנוע שקט, והצליל שלו הופך נחמד רק תחת עומס. התיבה הדו-מצמדית נמרצת ומיידית בתגובתה במהירויות גבוהות, אך לא תמיד פעולתה חלקה לגמרי - בעיקר במהירות זחילה.

    בכל הקשור לצריכת דלק, ה-Q5 הוא מהחסכוניים בסגמנט, עם נתון של 10.4 ק"מ/ל' בממוצע, ו-12 ק״מ לליטר בשיוט.

     

  • נוחות והתנהגות

    האודי פחות נעים מרוב המתחרים בטיפול בשיבושים, והכיול מעט נוקשה. הוא גם רועש ביחס למתחריו מחוץ לעיר.

    הנוקשות הזו מסייעת בכביש המפותל, שם ה-Q5 בהחלט מרשים מהמקובל בסגמנט. משקל ההגה ב-Q5 אומנם קל מדי בכל מצבי התגבור, אבל התגובות מידיות והכניסה לפנייה נמרצת. במגבלות האחיזה, התערבות בקרת היציבות עלולה להיות אגרסיבית באופן מוגזם.

     

  • תמורה למחיר

    את הגרסה הבסיסית אפשר לקבל במחיר מקובל לקטגוריה, אבל עבור תוספות האבזור הנדיבות, חלקן כמעט הכרחיות, יש לשלם על חבילות יקרות.

  • חדש בדגם

    אין עדכונים בשנת המודל 2018.

  • סיכום

    ביחס לקודמו, אודי Q5 2018 מציג שיפור כמעט בכל תחום. אבל גם המתחרים התקדמו והוא כבר לא ממצטייני הקבוצה.

אודי Q5 2018 גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה להורדת קטלוג אודי Q5

כתבות הקשורות לדגם

|
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן

8 1

שווה לשקול גם

ציון ותגובת גולשים

ברשותך אודי Q5?

ציון משוקלל של גולשי אתר אוטו

ציון ותגובת גולשים

אודי Q5 צריכת דלק

חישוב צריכת דלק אמיתי, הינו נתון שתלוי בהמון משתנים סביבתיים ולכן לעולם לא ניתן נתון מדוייק וצריכת דלק אמיתית.

8
אודי Q5 צריכת דלק צריכת דלק יצרן
ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
בין עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק
אמיתית ק"מ /ל׳
דרגת
זיהום אוויר
11.5 8.7 14.3 9.5 14
11.5 8.7 14.3 9.5 14
14.3 11.9 16.4 12.1 14
14.3 11.9 16.4 12.1 14
14.3 11.9 16.4 12.1 14
20.0 18.5 20.8 17.0 14
20.0 18.5 20.8 17.0 14
20.0 18.5 20.8 17.0 14
5
17.0