ב.מ.וו סדרה 1 2020 - אוטו

ב.מ.וו סדרה 1 2020 יד שניה

ב.מ.וו סדרה 1 2020 יד שניה

קטגוריה: קומפקטיות
גירסה מומלצת:
19.0 ק"מ / ליטר
שנת השקה: 2019

ב.מ.וו סדרה 1 2020 יתרונות וחסרונות

יתרונות סביבת נהג איכותית, התנהגות כביש, ביצועים
חסרונות רשימת אבזור קצרה, נוחות בעיר, בידוד רעשים
בשורה התחתונה דינאמית ויקרה

ב.מ.וו סדרה 1 2020 יד שניה חוות דעת

נבדק על ידי אלגוב אוהד

  • רקע כללי

    הרומן הקומפקטי של ב.מ.וו החל בעידן המודרני ב-1993, עם גרסה מקוצרת לסדרה 3 שכונתה "קומפקט". ב.מ.וו אולי הייתה ראשונה בין יצרניות היוקרה לרדת לעם, אבל ברגל שמאל – הניסיון ליצור 3 מוזלת העניק תחושה פשוטה ובסיסית מדי. ב-2001 כבר ראינו קומפקט חדשה ומתקדמת יותר, על בסיס דור חדש של 3, אבל גם היא לא זכתה להצלחה. אודי A3, שהוצגה באמצע שנות התשעים, הצליחה לפצח את הנוסחה עצומה והבהירה לאנשים ממינכן שהתחום ראוי לדגם עצמאי, וכך קיבלנו ב-2004 את סדרה 1, שזכתה בהמשך גם לגרסאות 3 דלתות, קופה וקבריו. כמו כל ב.מ.וו מאותן שנים גם המראה שלה עורר מחלוקות.

    הדור השלישי של סדרה 1, שנחת בארץ לקראת 2020, מבצע מהפך לא קטן משל עצמו - למרות דמיון חיצוני מסוים לדור היוצא, מתחת לעור בוצע מעבר מהנעה אחורית לפלטפורמת ההנעה הקדמית שמשרתת את דגמי מיני ואת ב.מ.וו X1 ו-X2. המטרה לפי ב.מ.וו הייתה לשפר מרווח ושימושיות - ואנחנו מהמרים שגם רווחיות.

    בנוסף לגרסת 118isDrive הבסיסית, הושקה בארץ גם גרסת הקצה של הדגם, M135ixDrive, שנועדה להיכנס לגלגלים הגדולים שהותירה M140; הפערים במפרט גדולים מאוד – מול מנוע טורבו-בנזין 1.5 ליטר 3 צילינדרים המייצר 140 כ"ס, תיבה דו-מצמדית 7 הילוכים והנעה קדמית ב-118, לגרסה החזקה יש הרבה יותר ובהפרש משמעותי מאוד; מנוע טורבו-בנזין 2.0 ליטר 4 צילינדרים 306 כ"ס, תיבה אוטומטית 8 הילוכים, הנעה כפולה ודיפרנציאל קדמי מכני מוגבל-החלקה. הפער במחיר כמעט כפול.

  • עיצוב ונוכחות

    כאשר היא בגוון אפור, קשה לזהות שמדובר בגרסה "מחוממת" לסדרה 1. ב.מ.וו אומנם ציידה את ה-M135iX הספורטיבית בכל פריטי המפרט המקובלים, כמו יחידת פגוש וכונסי אוויר אגרסיביים יותר, חישוקים גדולים יותר וחצאיות, ספוילר אחורי, דיפיוזר, שני מפלטים ושאר ירקות. אבל הכל נעשה בצניעות יחסית. הקווים הכלליים עדיין נאים, אבל הגריל המגודל עדיין בולט מדי ואינו נאה.

  • תא נוסעים ומטען

    בתא הנוסעים של ב.מ.וו סדרה 1 2020 בגרסת M135iX השינויים אינם גדולים ביחס למה שפגשנו ברמת הגימור 'M ספורט׳ של ה-118iS, ובהתחשב בכך שמדובר בגרסה כה יקרה, מה שפוגשים בפנים מאכזב, וחסרה גם תחושת "וואו". ממושב הנהג השינוי הבולט הוא מעבר למערך המחוונים המוקרנים ומולטימדיה מדור חדש יותר עם צג "10.25. המחוונים נאים אבל אינם קריאים במיוחד. תנוחת הישיבה נמוכה, יוצרת אצל הנהג תחושה של רכב דינאמי. מושבי הספורט נאים, נוחים ושופעי אפשרויות כיוון. עם זאת, ופרט לכיוון תמיכת הצד, תפעול מושב הנהג ידני, ובכלל האבזור אינו עשיר במיוחד. המרחב מאחור מספק, מרווח הרגליים סביר, מרווח הראש גבולי. תא המטען יעיל ועשוי היטב.

  • מנוע וביצועים

    זו גרסת ההספק החזקה של מנוע ה-2.0 ליטר טורבו המשרתת גם את GP JCW, וכבר עם ההתנעה המכונית רומזת על החומר ממנו היא עשויה בגרגור נוכח.

    העברת הכוח לכל הגלגלים מבטיחה כי ה-135 יוצאת היטב מהמקום, וצוברת בהמשך מהירות באופן מרשים, פעולת המנוע זורמת והוא שש לטפס מעלה. האופן בו ה-135 מגיעה למהירויות ממש גבוהות מרשים אף יותר. התיבה טובה אך פעולתה אינה זריזה מאוד, ואילו תפעולה באמצעות פקדים מאחורי ההגה מצוין.

    צריכת הדלק סבירה ביחס לקצב המבחן ולתוואי: 8.8 ק"מ/ ל'. בקצב נינוח הצריכה עומדת על 12.4 ק"מ/ל'. חבל שמיכל הדלק, 50 ליטר, קטנטן ביחס לרכב כזה.

     

  • נוחות והתנהגות

    כיול הבולמים, כדבר מובן בגרסה ספורטיבית, נוקשה, אך בזכות שליטה אלקטרונית בבולמים נוחות הנסיעה ביחס לגרסה כזאת סבירה. בנסיעה איטית בעיר, חספוס הכביש ושיבושים קטנים ובינוניים מורגשים, אך הנוחות משתפרת במהירות בין-עירונית. גם רעשי הכביש מוחשיים.

    בפיתולים ההנעה הכפולה מאפשרת יכולת מרשימה ויוצרת תחושות מעניינות; לפרקים, ביציאה מהירה מפנייה, מורגשת לוחמת הגה קלה ותחילת תת-היגוי, אך המשך הלחיצה על המצערת יאפשר להדק את הקו להיגוי-יתר ולתחושת פסיעה מאחור. התוצאה מהנה, ומתווספת ליכולת של ה-M135 לצלוח פניות במהירות מרשימה.

    הבלמים תפקדו היטב אבל חסרה נשיכה עם תחילת הלחיצה.

     

  • תמורה למחיר

    ליד המתחרות האופייניות, אפילו מחירה היקר של ב.מ.וו סדרה 1 2020 בגרסת M135iX נראה פחות נורא. ועדיין, זה בהחלט מרגיז שעל רקע המחיר והמעמד, מפרט האבזור חסר פרטים חשובים, אפילו בסיסיים כמו מפתח חכם.

  • מה חדש בב.מ.וו סדרה 1 2020

    באוקטובר 2020 ב.מ.וו הכריזה על גרסה ספורטיבית חדשה הנקראת 128ti – אשר תתמקם בין 120i לבין M135iX ותתחרה ישירות בגולף GTI.

    ל-128ti מנוע טורבו-בנזין 2.0 ליטר כפול-מגדשים המייצר 265 כ"ס ו-40.8 קג"מ. למנוע משודכת תיבה אוטומטית 8 הילוכים, הנעה קדמית ודיפרנציאל מוגבל-החלקה. הגרסה החדשה מזנקת מ-0 ל-100 קמ"ש ב-6.1 שניות ומגיעה ל-250 קמ"ש. השיווק בישראל, ככל הנראה, במחצית השניה של 2021.

     

  • סיכום

    לא קל להחליף מכונית כמו ה-M140 האהובה, בייחוד כאשר ידי המתכננים קשורות בגלל המעבר לפלטפורמת הנעה קדמית. אבל עם M135 יצרה ב.מ.וו מכונית מצוינת עם יכולת מעולה. היא אינה דרמטית ומרגשת כמו הדגם היוצא, אבל כאופציה ספורטיבית לא קיצונית זו אלטרנטיבה מעולה.

ב.מ.וו סדרה 1 2020 יד שניה גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה להורדת קטלוג ב.מ.וו סדרה 1

כתבות ומבחני דרכים ב.מ.וו סדרה 1

ברשותך ב.מ.וו סדרה 1?

ציון ותגובת גולשים

ב.מ.וו סדרה 1 מתחרים

מתקדמים לרכב הבא?

זה הרגע לקבלת הצעת הלוואה בתנאים מעולים ממימון ישיר

auto image

כמה פרטים ונחזור אליך עם הצעה משתלמת

המידע שהנני מוסר/ת נמסר מרצוני, יישמר במאגרי המידע של מימון ישיר וישמש אותה בהתאם לתקנון ולמדיניות הפרטיות

יש אישור לשלוח הצעות שיווקיות ודיוור כולל דיוור אלקטרוני, SMS ו- WhatsApp מאת מימון ישיר והמותגים הפועלים תחתיה

בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלולה לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב ברכב חדש על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של חמש שנים, לפי ריבית של 6.99%, וברכב יד שנייה, על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של שלוש שנים, לפי ריבית של 8.99%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותייך במאגר בנק ישראל.

5