ב.מ.וו X1 2019 יד שניה
ב.מ.וו X1 2019 חוות דעת
הגרסה המומלצת של אוטו
-
רקע כללי
במאי 2019 הודיעה ב.מ.וו על מתיחת פנים לרכב הפנאי הקומפקטי, ה-X1. הרכב, שהדור השני שלו נחשף לפני ארבע שנים בדיוק, עובר רענון של אמצע החיים עם עדכון קל לעיצוב, מנועים מותאמים לתקן זיהום מחמיר יותר וגם גרסת כלאיים נטענת משקע ראשונה בתולדותיו. ב.מ.וו X1 2019 המחודש מאמץ יחידות תאורה חדשות - כעת לד מלא - עם או בלי פנסים ראשיים אדפטיביים. יש גם סבכה קדמית חדשה עם כליות מחוברות, פגושים חדשים מלפנים ומאחור, גווני מרכב חדשים וחישוקים קלים בעיצוב חדש. בתא הנוסעים תמצאו עדכונים קלים עוד יותר, הבולט שבהם מסך "10.25 למערכת המולטימדיה, שיוצע בתוספת תשלום ("6.5 או "8.8 בגרסאות פשוטות יותר). לראשונה, ה-X1 יציע גרסת כלאיים נטענת משקע. זו משלבת מנוע 1.5 ליטר טורבו-בנזין עם שלושה צילינדרים, 125 כ"ס ו-22.4 קג"מ, שמניע את הגלגלים הקדמיים, עם מנוע חשמלי שמספק 95 כ"ס ו-16.8 קג"מ, ומניע את הגלגלים האחוריים. יחד הם יוצרים הנעה כפולה. הגרסה, שמכונה xDrive25e, מפיקה הספק משולב של 220 כ"ס ו-39.2 קג"מ - וטווח הנסיעה החשמלי שלה עומד על 50 ק"מ. זמן הטעינה - פחות מ-3.6 שעות באמצעות עמדת הטעינה של ב.מ.וו. -
עיצוב ונוכחות
עיצובו של ב.מ.וו X1 2019 מאופיין בקווים שריריים ואלגנטיים והתוצאה לטעמנו מוצלחת. סביבת הנהג מאופיינת בהנדסת אנוש מצוינת, מולטימדיה קלה לתפעול, חומרים איכותיים ונעימים ואיכות הרכבה מצוינת. עם זאת, באיכות הגימור נרשמו מספר פספוסים. מושב הנהג אינו מוצלח; בסיסו צר ועבור אחדים קצר מדי, חסרה תמיכה במסעד לגב ולמותניים, והדבר הורגש בנסיעה ארוכה. המרחב מלפנים מספק, אך קונסולה מרכזית רחבה ודלת שמנה, יוצרים תחושה של צפיפות. מאחור ובתא המטען לא חסר מקום. רשימת האבזור אינה ארוכה ובמערכות הבטיחות האקטיביות רק בלימה אוטונומית במהירות עירונית, והשאר הן מערכות התרעה בלבד. בימינו זה מאכזב. -
מנוע וביצועים
הגרסה שנבחנה, sDrive18i, מצוידת במנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים בנפח 1.5 ליטר. במסגרת העדכון עלה ההספק ב־4 כ"ס, ל־140 כ"ס; שיא המומנט, 22.4 קג"מ, נשאר כשהיה אך טווח הפעולה שופר. התיבה החדשה היא דו־מצמדית עם 7 הילוכים, המחליפה את התיבה האוטומטית־פלנטרית. המנוע הקטן מצטיין בפעולה חלקה ונעימה וצלילו חביב. פעולתה של תיבת ההילוכים החדשה מאוד נעימה, שילוב ההילוכים זריז וחלק גם בזחילה (פקק, חנייה), אך הורדת הילוך בקיק דאון איטית מדי. צריכת הדלק הממוצעת עמדה על 10.7 ק"מ/ל', ובשיוט בינעירוני כ־15 ק"מ/ל'. -
טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק
-
צריכת דלק - ממוצעתצריכת דלק - ממוצעתצריכת הדלק המשולבת לפי נתוני יצרן. כמה קילומטרים תוכלו לנסוע בכל ליטר של דלק18.2 ק"מ/ליטר
-
צריכת דלק בפועלצריכת דלק בפועלצריכת דלק אמיתית משתנה מנהג לנהג בהתאם למזג האוויר ולסגנון הנהיגה. הנתון המוצג מבוסס על המדידה במהלך נסיעת מבחן של מגזין אוטו14.7 ק"מ/ליטר
-
נפח מיכל דלק51 ליטר
-
13
-
-
נוחות והתנהגות
המתלים מכוילים על הצד הנוקשה, והדבר בולט במיוחד בעיר על שברים חדים. מחוץ לעיר הנוחות משתפרת מאוד, עם ריסון טוב על כביש גלי ובמעבר על שקעים. רעשי הכביש חודרים לתא הנוסעים כבר במהירות נמוכה, כמעט על כל סוג אספלט, ובמהירויות דו־ספרתיות הם כבר מציקים. בכביש המפותל, מציע ה־X1 יכולת דינמית טובה מאוד, עם אחיזה מצוינת והתנהגות ניטראלית. ההגה מעט מעורפל, משקלו מעט קל והוא מחייב הפניה מעט גדולה מהמצופה בכדי להכניס את החרטום לפנייה. כיף בנהיגה? לא כאן. -
תמורה למחיר
אפילו בקטגוריה שבה משלמים על הסמל יותר מאשר על החבילה, ה-X1 מציע תמורה בינונית בלבד. -
מה חדש בדגם
במאי נחשפה מתיחת הפנים של ה-X1 שהגיעה לארץ לקראת 2020. -
סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב
ה-X1 המחודש נאה לעין, ותא הנוסעים שלו מוצלח ואיכותי, יחידת הכוח טובה וההתנהגות מצוינת. מנגד, מושב הנהג ואיכות הנסיעה אינם מוצלחים, האבזור אינו עשיר, מערכות בטיחות עכשוויות חסרות והביצועים אינם מסחררים. ובמחיר של רבע מיליון שקלים, זה פשוט לא מספיק.
ב.מ.וו X1 מחירון וגרסאות
סמנו עד 4 גרסאות להשוואה
ב.מ.וו X1 השוואה למתחרים
חוות דעת גולשים על ב.מ.וו X1
הנאת נהיגה
עלויות תחזוקה
נוחות השימוש ואבזור
מרווח ישיבה
תא המטען
יש לכם ב.מ.וו X1? כתבו חוות דעת