ב.מ.וו X1 2020 - אוטו

יתרונות חסרנות

יתרונות / פנאי קומפקטי מבוסס הנעה קדמית בעיצוב מוצלח וסביבת נהג עשויה היטב. מנועים ותיבה מעולים.

חסרונות / נוחות נסיעה, רעשים בזמן נסיעה, מושבים קדמיים והאמצעי מאחור לא נוחים. אבזור בטיחות מתקדם רק בגרסאות היקרות.

בשורה התחתונה / איכות הנסיעה והמושבים פוגמים ברכב פנאי יקר.

ב.מ.וו X1 2020 חוות דעת

  • רקע כללי

    לקראת 2020 הגיע לישראל ה-X1 המחודש. הרענון לרכב הפנאי הקומפקטי כולל עדכון קליל לעיצוב החיצוני והפנימי, ובמפרט הישראלי גם תוספת אבזור. מחיר הדגם עלה במעט באותה הזדמנות.

    ב.מ.וו X1 2020 המחודש מוצע בארץ עם שני מנועי טורבו-בנזין (1.5 ליטר שלושה צילינדרים ו-2.0 ליטר ארבעה צילינדרים) ובשלוש רמות גימור - ביזנס (Business), אקס-ליין (xLine) ואקסקסלוסיב (Exclusive). זו האחרונה תוצע עם מנוע 1.5 ליטר ("18i") או 2.0 ליטר ("20i"), השתיים האחרות עם ה-1.5 בלבד.

    במנועים אין שינוי מהותי, ואלו מציעים 140 כ"ס ו-22.4 קג"מ בגרסה הבסיסית, 192 כ"ס ו-28.5 קג"מ בבכירה. בשני המקרים יש תיבת שבעה הילוכים רובוטית כפולת מצמד והנעה קדמית.

    רמת הגימור הבסיסית, ביזנס, מציעה בלימת חירום אוטונומית במהירות עירונית כולל זיהוי הולכי רגל, התרעת סטייה מנתיב, עמעום אורות אוטומטי למניעת סינוור והתרעת הירדמות נהג. אבזור המותרות כולל חישוקי "17, חלון גג פנורמי, מושבים עם ריפוד דמוי-עור, חיישני אורות וגשם, מערכת מולטימדיה עם מסך "6.5 ושקעי USB לטעינה ליושבים מאחור.

    רמת הגימור האמצעית, אקס-ליין, מוסיפה מצלמת נסיעה לאחור וחיישני חנייה אחוריים, תאורת לד מלאה מלפנים, חבילת תאורה עם לוגו ב.מ.וו מוקרן למדרכה, כניסה והנעה ללא מפתח, מראות מתקפלות חשמלית, חישוקי "18, מסך מולטימדיה גדול יותר ("8.8) ובקרת אקלים מפוצלת עם פתחים ליושבים מאחור. בקרת שיוט אדפטיבית משלימה את חבילת התוספות ומוצעת ב-X1 לראשונה בישראל.

    ברמת הגימור הבכירה, אקסקלוסיב, תקבלו בנוסף דלת אחורית חשמלית שנפתחת גם באמצעות הרגל, מערכת עזר לחנייה וחיישנים קדמיים. מושבים חשמליים עם זכרון לנהג וחימום לשניהם משלימים כאן את חבילת התוספות.

  • עיצוב ונוכחות

    ב.מ.וו X1 2020 ההיברידי מוצע כאמור ברמת גימור 'M ספורט', המביאה לעיצוב החיצוני פריטים באווירה ספורטיבית וכוללת חישוקי "18 נאים. הרכב מרשים מזוויות מסוימות, ועדיין אינו מספיק אסרטיבי. מלפנים הוא נראה גדול בשל שילוב יחידת פגוש-ספוילר אגרסיבית, אבל הוא גם מעט צר ונראה קרוב מדי לאספלט ממה שמקובל בכלי פנאי אחרים.

  • תא נוסעים ומטען

    לרמת הגימור הזאת ביטוי גם בתא הנוסעים, וזה כולל בנוסף מושבי ספורט וריפוד עור מהודר בצבע חום, שמשמש גם לדיפון חלקים בסביבת הנהג. ריפוד זה וחלקי עץ כהה יוצרים אווירה עשירה בחלל הרכב. תפעול המולטימדיה עלול להיות מורכב, בייחוד בשילוב עם אפל קארפליי.

    תנוחת הנהיגה טובה, גם אם אינה מאוד גבוהה, והמושב הספורטיבי שופע הכיוונונים החשמליים נוח לישיבה - שיפור משמעותי ביחס למושבים ברמות גימור אחרות שזכו על ידינו לביקורת חריפה.

    המרחב מאחור טוב, ולמרות הקטנת תא המטען עבור הסוללות (450 ל' לעומת 505 ל') הנפח נאה, והמבנה שימושי.

     

  • מנוע וביצועים

    במצב הנסיעה הרגיל נבחרים שילובי האנרגיה היעילים באופן אוטומטי. עם זאת, ניתן להגביל את הרכב לתנועה חשמלית בלבד, או לשמור על החשמל לעתיד (למשל, לקראת כניסה לעיר). במצב 'אוטומטי' הרכב יכול לנוע באופן חשמלי עד 80 קמ"ש, אבל במצב 'חשמלי' ניתן להגיע לכ-135 קמ"ש. בכל מצב, מעיכת המצערת תגרום לשילוב מנוע הבנזין.

    לרכב טווח חשמלי של 57 ק"מ, אבל בקיץ הישראלי ראינו רק כ-37 ק"מ בנסיעה שכללה קטעים בין-עירוניים. כאשר יש רזרבות חשמליות, ה-X1 זריז, אולם בעלייה ארוכה, כאשר "מפלס החשמל" יורד, הרכב עלול לאבד מחץ. עם זאת, רוב הזמן הרכב מייצר קצב טוב ללא מאמץ ומתנהל באופן מעודן.

    צריכת הדלק תלויה רבות, כרגיל בהיברידי-נטען, בנתח החשמלי של הנסיעה. ללא החלק החשמלי, היא אינה מרשימה: בין 10 ק"מ/ל' בחלק המאומץ (13.5 ק"מ/ל' עם החלק החשמלי) ל-12 ק"מ/ל' ברגוע.

     

  • נוחות והתנהגות

    גם בגרסה זו כיול המתלים נוקשה, ועל פסי האטה גדולים הרכב מעט נחבט, וכך גם בשקעים עמוקים ובחיבורי כביש. אבל הנוקשות פחות מפריעה ממה שנראה תחילה, גם בגלל פעולת מתלים שקטה. רעשי הכביש והרוח נוכחים, ולמרות השקט החשמלי, בעיר מורגש רחש.

    ההתנהגות טובה, והרכב משנה כיוון היטב, למרות שתוספת המשקל מורגשת, וההגה יוצר תחושה מלאכותית. הצמיגים ה״ירוקים״, שאחיזתם אינה גבוהה, נוטים לילל, אבל בסך הכל חוויית הנהיגה נעימה. הבלמים אינם נחושים, אך פעולתם טובה ביחס למערכות דומות בדגמים היברידיים אחרים

     

  • תמורה למחיר

    למרות הקטנת הטבת המיסוי, היבואן הצליח לשמר חלק ממתכון ההצלחה של הכלים ההיברידיים-נטענים. כך שלגרסת xDrive25e יתרונות ביכולת, באבזור ובהופעה ביחס לגרסת הבנזין שמחירה זהה - אך שתיהן עדיין יקרות למדי ביחס לתמורה.

     

  • חדש בדגם

    ביולי 2020 התווספה למבחר הגרסה ההיברידית-נטענת xDrive25e שהושקה בסוף 2019. לגרסה ההיברידית הספק משולב של 220 כ"ס, מומנט משולב 39 קג"מ והנעה כפולה.

    טווח הנסיעה החשמלי לפי נתוני היצרן הוא 57 ק"מ, זמן הטעינה 3.2-5 שעות לפי עמדת הטעינה. תא המטען בגרסה זו, 450 ליטרים, קטן ב-55 ליטרים מזה שבגרסה הרגילה. נפח מיכל הדלק קטן אף הוא: 36 ליטרים לעומת 51.

    ההיברידי-נטען מוצע ברמת הגימור 'M ספורט', הכוללת גימור חיצוני ספורטיבי יותר ונאה, ובפנים גלגל הגה ספורטיבי של M, דיפון עץ כהה, מושבי ספורט עם תפעול חשמלי וריפוד עור לכל המושבים. לרכב מערכת שמע של הרמן קרדון עם 12 רמקולים, מערכת ניווט, ממשק אפל קארפליי (עדיין אינו תקני בכל רמות הגימור).

    כמו ברמת הגימור 'אקסלוסיב', גם כאן חישוקי "18 (בעיצוב שונה), תאורת לד, גג זכוכית, דלת תא מטען בתפעול חשמלי, בקרת אקלים מפוצלת, מפתח חכם. במערכות הבטיחות: בלימה אוטונומית, התרעה על סטייה מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית.

     

  • סיכום

    ב.מ.וו X1, בגרסה ההיברידית-נטענת שלו, מציע עסקה משתלמת מבעבר והרכב עצמו נעים, איכותי ומצויד.

ב.מ.וו X1 2020 גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה

כתבות הקשורות לדגם

|
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן

8 1

שווה לשקול גם

ציון ותגובת גולשים

ברשותך ב.מ.וו X1?

ציון משוקלל של גולשי אתר אוטו

ציון ותגובת גולשים

ב.מ.וו X1 צריכת דלק

חישוב צריכת דלק אמיתי, הינו נתון שתלוי בהמון משתנים סביבתיים ולכן לעולם לא ניתן נתון מדוייק וצריכת דלק אמיתית.

5
ב.מ.וו X1 צריכת דלק צריכת דלק יצרן
ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
בין עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק
אמיתית ק"מ /ל׳
דרגת
זיהום אוויר
טרם נבחן 14.7 21.7 11.7 13
17.3 14.7 20.0 14.0 11
18.2 14.7 21.7 14.7 13
18.2 14.7 21.7 14.7 13
52.6 טרם נבחן טרם נבחן 47.2 2
6
11.7