שברולט ספארק 2021 חוות דעת
-
רקע כללי
באמצע 2015 הוצג הדור השני של שברולט ספארק – למעשה דור רביעי למכונית המיני הקוריאנית, שבעבר נקראה מאטיס (בין היתר תחת מותג דייהו).
הדגם החדש נשען על רצפת קודמו, אולם בסיס הגלגלים שלו ארוך ב-1 ס"מ והמרכב מעט נמוך יותר.
יתר השינויים כוללים מערכות הנעה חדשות, אבזור עשיר ומתקדם יותר ושימושיות עדיפה – מערכות ההנעה חדשות לגמרי, עם מנוע 1.0 ל' (74 כ"ס) ותיבה ידנית או 1.4 ל' (98 כ"ס) ותיבה אוטומטית-רציפה; באבזור – אפשרות למערכת מולטימדיה מקורית עם 'קארפליי'/'אנדרואיד אוטו' ומערכות בטיחות מתקדמות; בספסל האחורי ניתן להוביל כעת שלושה אנשים, במקום שניים קודם לכן.
שיווק ספארק בישראל החל בינואר 2016, אז ללא מערכות בטיחות מתקדמות; בינואר 2019 החל שיווק הדגם המעודכן, עם תיבה אוטומטית בלבד ומערכות בטיחות מתקדמות באופן תקני.
-
עיצוב ונוכחות
הספארק השילה מעליה את העיצוב הרובוטריקי של הדור הקודם לטובת מראה הרבה יותר הרמוני ושמרני.
-
תא נוסעים ומטען
גם בפנים עברה הספארק מהפך שמרני, ומדובר חד-משמעית בשינוי לטובה.
 
העיצוב, יחד עם מרקם החומרים ושילובי הצבעים מקנים לתא הנוסעים תחושה עשירה ונעימה מאוד.
 
מרווח הפנים יספק לארבעה נוסעים מבוגרים. תא המטען קטן והגישה אליו לא מהנוחות.
-
מנוע וביצועים
יחידת ההנעה היא החלק החזק ביותר בספארק. מעבר לפעולה החלקה בנסיעה רגועה, ישנו יתרון משמעותי בתחום ההספק והמומנט על פני המנועים של המתחרות.
 
תיבת ההילוכים הרציפה עובדת היטב - חלקה ושקטה יחסית - אך ביציאה מהמקום קיים היסוס מסוים.
 
תצרוכת הדלק הממוצעת עמדה במבחן על 15 ק"מ לליטר.
-
נוחות והתנהגות
לספארק נוחות נסיעה מספקת בלבד בעיר, וטובה יותר מחוץ לעיר.
 
רמות העידון גבוהות מהמקובל בקטגוריה - המתלים מרוסנים ומצליחים שלא להיחבט במעבר על מהמורות, אפילו גדולות, ובידוד הרעשים טוב מאוד, מלבד רעשי כביש.
-
תמורה למחיר
מחירי הספארק דומים למקובל בסגמנט, עם יתרון אבזור מוחשי בגרסה הבכירה. מצד שני, היצע גרסאות הספארק חסר גרסה אוטומטית מוזלת, מקבילה לדגמי ה-1.0 ליטר של המתחרות.
-
סיכום
מכונית המיני הנבחרת.