שברולט ספארק 2022 חוות דעת
-
רקע כללי
באמצע 2015 הוצג הדור השני של שברולט ספארק – למעשה דור רביעי למכונית המיני הקוריאנית, שבעבר נקראה מאטיס (בין היתר תחת מותג דייהו).
הדגם החדש נשען על רצפת קודמו, אולם בסיס הגלגלים שלו ארוך ב-1 ס"מ והמרכב מעט נמוך יותר.
יתר השינויים כוללים מערכות הנעה חדשות, אבזור עשיר ומתקדם יותר ושימושיות עדיפה – מערכות ההנעה חדשות לגמרי, עם מנוע 1.0 ל' (74 כ"ס) ותיבה ידנית או 1.4 ל' (98 כ"ס) ותיבה אוטומטית-רציפה; באבזור – אפשרות למערכת מולטימדיה מקורית עם 'קארפליי'/'אנדרואיד אוטו' ומערכות בטיחות מתקדמות; בספסל האחורי ניתן להוביל כעת שלושה אנשים, במקום שניים קודם לכן.
שיווק ספארק בישראל החל בינואר 2016, אז ללא מערכות בטיחות מתקדמות; בינואר 2019 החל שיווק הדגם המעודכן, עם תיבה אוטומטית בלבד ומערכות בטיחות מתקדמות באופן תקני.
-
עיצוב ונוכחות
הספארק השילה מעליה את העיצוב הרובוטריקי של הדור הקודם לטובת מראה הרבה יותר הרמוני ושמרני.
-
תא נוסעים ומטען
גם בפנים עברה הספארק מהפך שמרני, ומדובר חד-משמעית בשינוי לטובה.
 
העיצוב, יחד עם מרקם החומרים ושילובי הצבעים מקנים לתא הנוסעים תחושה עשירה ונעימה מאוד.
 
מרווח הפנים יספק לארבעה נוסעים מבוגרים. תא המטען קטן והגישה אליו לא מהנוחות.
-
מנוע וביצועים
יחידת ההנעה היא החלק החזק ביותר בספארק. מעבר לפעולה החלקה בנסיעה רגועה, ישנו יתרון משמעותי בתחום ההספק והמומנט על פני המנועים של המתחרות.
 
תיבת ההילוכים הרציפה עובדת היטב - חלקה ושקטה יחסית - אך ביציאה מהמקום קיים היסוס מסוים.
 
תצרוכת הדלק הממוצעת עמדה במבחן על 15 ק"מ לליטר.
-
נוחות והתנהגות
לספארק נוחות נסיעה מספקת בלבד בעיר, וטובה יותר מחוץ לעיר.
 
רמות העידון גבוהות מהמקובל בקטגוריה - המתלים מרוסנים ומצליחים שלא להיחבט במעבר על מהמורות, אפילו גדולות, ובידוד הרעשים טוב מאוד, מלבד רעשי כביש.
-
תמורה למחיר
מחירי הספארק כיום מציבים אותה כאחת היקרות בסגמנט, וברמת הגימור הגבוהה באופן קרוב מדי למחיריהן של כמה ממכוניות הסופרמיני.
-
סיכום
מכונית מיני מוצלחת, אך יקרה.
בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלול לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב ברכב חדש על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של חמש שנים, לפי ריבית של 4.85%, וברכב יד שנייה, על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של שלוש שנים, לפי ריבית של 8.99%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותיך במאגר בנק ישראל.