שברולט ספארק 2013 - אוטו

שברולט ספארק 2013 יד שניה

שברולט ספארק 2013 יד שניה

קטגוריה: מיני
גירסה מומלצת:
19.6 ק"מ / ליטר
שנת השקה: 2011

שברולט ספארק 2013 יתרונות וחסרונות

יתרונות עיצוב חוץ בולט, עיצוב סביבת נהג, אבזור עשיר ב-LTZ, מרחב פנימי, מנוע 1.0 ל' מוצלח, יכולת דינמית טובה.
חסרונות מושבים לא נוחים, מנוע 1.2 ל' רועש יחסית, בידוד רעשים.
בשורה התחתונה מתחרה חזקה בתחום המיני הפורח.

שברולט ספארק 2013 יד שניה חוות דעת

נבדק על ידי אלגוב אוהד

  • רקע כללי

    שברולט אמנם השתמשה בכינוי ספארק בדגם שנמכר כאן בישראל בשם 'דייהו מאטיז' בתחילת שנות ה-2000, אבל היא עשתה זאת בשווקים בודדים בלבד. בדור הזה והשלישי של מאטיז, השם הקודם שהיה מזוהה עם דייהו, ניזנח ברוב העולם, והשם ספארק הפך לזה הגלובלי (פרט לשוק הקוריאני). מכאן שאפשר לראות בדגם הזה כדור ראשון לספארק.

    היא הוצגה ב-2009 והתבססה על דגם קונספט בשם 'ביט' שהוצג בתערוכת ניו יורק 2007. העיצוב נבחר כחלק מתהליך בו השתתף הציבור לבחירת המראה הסופי מבין שלוש מעומדות אפשריות (העיצובים האחרים התגלגלו להיות טראקס ואורלנדו).

    כדי להיכנס בעוצמה לשוק האירופאי ולהעמיק את דריסת הרגל בשווקים אחרים, ספארק הזו שונה לחלוטין מקודמתה. היא מבוססת על פלטפורמה חדשה (גמא 2, שתשרת גם את סוניק, טראקס ואחרות), מציעה ממדים גדולים מקודמתה, מנועים חדשים, ויותר אבזור וכמובן גם עיצוב נועז.

    לישראל עלתה בינואר 2011, ודגם לאחר מתיחת פנים הגיע בינואר 2013. העדכון כלל ריענון חיצוני קוסמטי, שידרוג חומרים בתא הנוסעים, שינוי לוח המחוונים שנותר ייחודי, החלפת ריפוד המושבים, תוספת אבזור, כשמתחת למעטפת שופרו חומרי הבידוד, והוחלפו תושבות המנוע לטובת נוחות נסיעה עדיפה.

    יחידת הכוח לא השתנתה מיום הצגת הדגם, וכוללת מנוע גדול וחזק מהמקובל למכונית בסגמנט: בנזין, 4 צילינדרים בנפח 1.2 ל' שמפיק 82 כ"ס. תיבת ההילוכים היא ידנית עם חמישה יחסי העברה. רק משנה הבאה תיוצר המכונית גם עם תיבה אוטומטית (שלא תגיע לישראל).

    בספטמבר 2013 הצטרף גם מנוע ה-1.0 ל', 4 צילינדרים, 68 כ"ס בשידוך לאותה תיבה ידנית. זו הפכה להיות לפרקים, המכונית הזולה בישראל (יחד עם סוזוקי אלטו).

    עד שנה זו היתה רק רמת גימור אחת, 'LT', שכוללת ארבעה חלונות חשמל, מחשב דרך, דיפון עור להגה, מראות מחוממות מתקפלות חשמלית, חישוקי ברזל "14 ועוד. אחרי מתיחת הפנים נוספו גם ריפוד משולב דמוי עור, חימום למושבים הקדמיים, חיבור USB, פנסי ערפל קדמיים ופסי גגון. במקביל היא איבדה את דיפון העור לגלגל ההגה. עם מתיחת הפנים נוספה גם רמת גימור חדשה, LTZ (שהופיעה במהדורה מוגבלת כבר ביוני 2012), שכוללת חישוקים "15 קלים, מערכת מולטימדיה בהתקנה מקומית עם מערך ניווט ושליטה מגלגל ההגה, דיפון עור לגלגל ההגה, משענת יד לנהג וחיישני חנייה אחוריים.

    גרסת ה-1.0 ל' שווקה ברמת גימור LS, שכוללת מערכת שמע מקורית, חיבור USB, וקישוריות בלוטות'. על מה מוותרים? על חלונות החשמל (נשאר רק זה של הנהג), על שניים מהרמקולים (נשארים 4), על המאפרה ועל המצת, על אינץ' מחישוקי הפלדה (נותרו 13) ועוד מספר אלמנטים קטנים.

    כל המנועים ורמות הגימור משווקים עם שש כריות אוויר, ובקרתי יציבות וציון מכובד לתקופה, של ארבעה כוכבי בטיחות במבחן של ארגון Euro NCAP (שאז היה הטוב בקטגוריה).

  • עיצוב ונוכחות

    היא נראית צעירה ותוססת גם אחרי מתיחת הפנים שבעיקר נגעה לריענון החזית ולאחוריים. יחד עם הפרופיל הייחודי, נוצרת מכונית קטנה עם מראה מעט רועש, אבל בהחלט מושך את העין.

  • תא נוסעים ומטען

    במסגרת מתיחת הפנים עודכן לוח המחוונים הייחודי שעוצב בהשראת עולם הדו-גלגלי, ונוספה ידית פתיחת על דלת תא מטען (עד עתה פתיחה מבחוץ נעשתה רק עם מפתח). איכות החומרים של שברולט ספארק 2013 פשוטה וקשיחה, כמקובל בקטגוריה, והנדסת האנוש טובה ברובה. רמת הציוד טובה ביחס למקובל, החל מ-6 כריות אוויר, דרך תפעול חשמלי לארבעת החלונות והמראות, ועד למערכת השמע המקורית.

    העדר אפשרות לכיוון ההגה (בגרסת הבסיס, בשאר יש כיוון גובה), מגביל במעט את תנוחת הנהיגה. המושבים לא נוחים לאורך זמן בשל העדר תמיכה ראויה. המרחב מפתיע לטובה, ותא המטען סביר ביחס לקבוצה כשמפתחו מעט צר.

     

  • מנוע וביצועים

    מנוע ה-1.2 ל' מייצר 82 כ"ס ומציג ביצועים טובים. כדי להפיק את היכולות האלה נדרש למשוך את ההילוכים, ואז המנוע נשמע מידי.

    מנוע ה-1.0 ל' (68 כ"ס) מוצלח ומציג ביצועים סבירים לכשעצמם ודומים לשאר הקבוצה. שלא כמו רוב המתחרות שלהם מנועי שלושה צילינדרים, למנוע הליטר של שברולט ארבעה צילינדרים. זה מאפשר לו להיות מעודן יותר ונטול רעידות. בנוסף הוא גם שקט לכשעצמו.

    צריכת הדלק בשתי הגרסאות טובה ומעל ממוצע הקטגוריה.

     

  • נוחות והתנהגות

    בעיר שברולט ספארק 2013 סופגת היטב מהמורות קטנות, ומפגינה נוקשות מסוימת על שיבושים גדולים. ככל שהמהירות עולה, נוחות הנסיעה משתפרת שמצליחה להישאר מרוסנת אפילו על כביש גלי במהירות בינעירונית. במסגרת מתיחת הפנים שופר הבידוד, וכעת רעשי המנוע ורוח נוכחיים אבל כבר לא מציקים. רעשי הכביש בולטים.

    זוויות גלגול מורגשות, אבל התחושה הטבעית יחסית שמעניק ההגה ההידראולי (בניגוד לחשמלי המקובל) ותגובות נכונות להרפיה מהדוושה, גורמות למכונית הקטנה להפתיע לטובה ולהשרות בטחון בנהג גם בכבישים מפותלים. הורגשה דעיכה בעוצמת הבלימה לאחר שימוש אינטנסיבי.

     

  • תמורה למחיר

    ספארק היא המכונית החזקה מבין המתחרות, מצוידת למדי באבזור נוחות וגם בטיחות וסה"כ מציעה חבילה מוצלחת.

  • מה חדש בשברולט ספארק 2013

    מתיחת פנים לדור הראשון של ספארק, קוסמטיקה חיצונית, שיפור חומרים בתא הנוסעים, עוד אבזור, תוספת חומרי בידוד ועוד. בנוסף הצטרפה רמת גימור גבוהה יותר למנוע ה-1.2 ל', והצטרפה גרסת 1.0 ל' שמוצעת ברמת גימור נמוכה יותר.

  • סיכום

    שברולט מבקשת להפוך למותג גלובאלי, ומוסיפה להיצע מכונית זעירה, חסכונית ועוד עם תיבת הילוכים ידנית.

שברולט ספארק 2013 יד שניה גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה
שברולט ספארק גרסאות נפח מנוע כוח סוס החזר חודשי
מימון ישיר
מחיר מחירון
995
68
182
-
1206
82
211
-
1206
82
221
-
באפשרותך לבחור עד 3 דגמים

כתבות ומבחני דרכים שברולט ספארק

ברשותך שברולט ספארק?

ציון ותגובת גולשים

מתקדמים לרכב הבא?

זה הרגע לקבלת הצעת הלוואה בתנאים מעולים ממימון ישיר

auto image

כמה פרטים ונחזור אליך עם הצעה משתלמת

המידע שהנני מוסר/ת נמסר מרצוני, יישמר במאגרי המידע של מימון ישיר וישמש אותה בהתאם לתקנון ולמדיניות הפרטיות

יש אישור לשלוח הצעות שיווקיות ודיוור כולל דיוור אלקטרוני, SMS ו- WhatsApp מאת מימון ישיר והמותגים הפועלים תחתיה

בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלולה לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב ברכב חדש על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של חמש שנים, לפי ריבית של 6.99%, וברכב יד שנייה, על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של שלוש שנים, לפי ריבית של 8.99%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותייך במאגר בנק ישראל.

5