יתרונות חסרנות

יתרונות / הופעה חיננית וצבעונית, מרחב טוב מלפנים, נוחות נסיעה טובה בעיר ומחוצה לה יחד עם יכולת דינמית נאה, ביצועים נאותים וצריכת דלק טובה.

חסרונות / מרחב ותא מטען מאחור צנועים במיוחד, תיבה ידנית לא מוצלחת, רועשת למדי בנסיעה.

בשורה התחתונה / מיני חמודה ויעילה לעיר.

סיטרואן C1 חוות דעת

  • חוות דעת הדור השני של סיטרואן C1 ראה אור בשנת 2014 כמעט במקביל לשני דגמים מבית פיג'ו (108) וטויוטה (אייגו). בדומה לעבר, מדובר בשיתוף פעולה בין פיג'ו-סיטרואן וטויוטה שהוליד שלושה דגמים החולקים ביניהם מכלולים רבים ומיוצרים במפעל ייצור אחד בצ'כיה. החזית היא כשל מכוניות סיטרואן גדולות יותר (C4 פיקאסו, למשל), וגם מאחור נרשם שינוי בהופעה. עיצוב הפנים חודש, מסך מגע 7 אינץ' השולט על מערכת הבידור התווסף וכך גם תאורת LED ליום והרבה אופציות ל"תפירה אישית". בסיס הדגם כשהיה, אבל מפשק הסרנים והמרכב גדלו במעט. ויש עוד: בולמי זעזועים חדשים והיגוי משופר עם קוטר סיבוב עדיף. ל-C1 גרסה משופרת של מנוע ה-1.0 ל' של הדור היוצא (עם 69 כ"ס לעומת 68 כ"ס בעבר) ואליו מצטרף מנוע ה-1.2 ל' העדכני של היצרן (82 כ"ס) – אולם זה האחרון נותר מסורב עליה. היא מוצעת בארץ עם תיבה ידנית או רובוטית – בשני המקרים עם חמישה הילוכים. כמו כן מוצעת גם גרסה עם גג בד מתקפל. ה-C1 מורשית להוביל עד ארבעה נוסעים.

  • עיצוב ונוכחות המכונית נראית יותר גדולה ואופנתית מה-C1 הקודמת. הצבעים החיים בהחלט מוסיפים להופעה השובבה.
  • תא נוסעים ומטען לתא הנוסעים עיצוב מינימליסטי, אך הוא נעים לשהייה ובנוי היטב. פתחי המיזוג המרכזיים אינם מתכווננים - והדבר משפיע על יעילות צינון חלל הפנים בימים חמים. המרווח מלפנים טוב, אך מאחור יתאים לשני מבוגרים ממוצעים בגודלם. תא המטען קטן.

  • מנוע וביצועים ה-C1, למרות נתוניה הצנועים, מרגישה זריזה למדי. צריכת הדלק לאורך המבחנים (המאומצים) עמדה על 14-15 ק"מ לליטר. התיבה הידנית לא נעימה לתפעול והתיבה הרובוטית נעימה יחסית לשימוש עירוני, אך איטית בנהיגה מהירה.

  • נוחות והתנהגות מצד אחד, ה-C1 נוחה למדי - גם מחוץ לעיר. מצד שני, היא רועשת ודוושת המצמד וידית ההילוכים אינם נעימים לתפעול - וכל אלו מעייפים לאורך זמן. ה-C1 חביבה בהחלט לנהיגה, אך הדבר בא על חשבון תחושת הביטחון מאחורי ההגה למי שאינו מנוסה.

  • תמורה למחיר סיטרואן C1 מציגה אופי פחות בוגר ושלם ויותר עליז וצבעוני. מחירה הרשמי גבוה יחסית, אך היא נמכרת תדיר במבצעים. גרסת הגג הנפתח ייחודית, והיא מהזולות מסוגה בישראל.

  • סיכום עירונית מגניבה

מבחני רכב

למי שרוצה לחקור לעומק

סיטרואן C1 גרסאות נפח מנוע כוח סוס ליסינג פרטי מחיר קטלוג יבואן
998
69
55,000
998
69
59,000
998
69
68,000
998
69
78,000

באפשרוך לבחור עד 3 דגמים

8 1

שווה לשקול גם

ציון ותגובת גולשים

ברשותך סיטרואן C1?

ציון משוכלל של גולשי אתר אוטו

ציון ותגובת גולשים

מתחרים סיטרואן C1

סיטרואן C1 צריכת דלק

חישוב צריכת דלק אמיתי, הינו נתון שתלוי בהמון משתנים סביבתיים ולכן לעולם לא ניתן נתון מדוייק וצריכת דלק אמיתית.

4
סיטרואן C1 צריכת דלק צריכת דלק יצרן
ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
בין עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק
אמיתית ק"מ /ל׳
דרגת
זיהום אוויר
23.8 20 26.3 19.2 3
23.8 20 26.3 19.2 3
24.3 20 27.7 19.7 3
24.3 20 27.7 19.7 3
5
19.2