סיטרואן קקטוס - אוטו

יתרונות חסרנות

יתרונות / עיצוב מקסים, סביבת נהג מרהיבה, מקורית, מרחב פנים ותא מטען נדיבים, נוחות נסיעה טובה ויכולת דינמית מספקת.

חסרונות / החלונות האחוריים אינם נפתחים, חסרים פתחי מיזוג, בינתיים רק עם תיבה ידנית.

בשורה התחתונה / דגם מקסים.

סיטרואן קקטוס חוות דעת

  • רקע כללי

    הקקטוס הוא הנציג של סיטרואן בפלח הקרוסאוברים הקטנים, כדוגמת הניסאן ג'וק והשברולט טראקס. אחת מאבני הדרך המרכזיות בפיתוח הקקטוס הייתה לייצר רכב זול לפיתוח, אבל מבלי שייראה או ירגיש כזה. את התוצאה אפשר לראות בחלונות אחוריים שלא נפתחים כרגיל אלא כחרך, או ב"פגושי האוויר" הייחודיים, שאמורים להפחית משמעותית את עלות התיקון של תאונות חניה קלות. החיסכון בא לידי ביטוי גם במשקל – 965 ק"ג בלבד, פחות מה-C3 הקטנה יותר. אגב, למרות ששמו המלא הוא C4 קקטוס, הדגם מבוסס למעשה על רצפה מוארכת של ה-C3, ולא על ה-C4. היצע המנועים מוכר משאר דגמי סיטרואן-פיג'ו וכולל בין השאר את יחידת הבנזין 3 ציל' בנפח 1.2 ליטר - זו מגיעה לישראל בגרסתה האטמוספרית עם 82 כ"ס ותיבה ידנית (5 הילוכים). בסוף 2015 הגיעו שתי גרסאות נוספות לקקטוס - אחת עם מנוע טורבו בנזין (1.2 ל', 110 כ"ס) ואחת עם מנוע דיזל (1.6 ל', 100 כ"ס) - עדיין, רק עם תיבות ידניות. בסוף 2016 צפויה להצטרף למבחר הישראלי גם גרסה אוטומטית (6 היל'), למנוע ה-1.2 ל' טורבו המוכרת.

  • עיצוב ונוכחות

    הקקטוס נראה נהדר ומושך המון תשומת לב. כריות הגומי הגדולות בדלתות מאפשרות הגנה מפני מכות החנייה (לשמן הן נועדו) לצד היכולת ליצור שילובי צבעים למרכב.

  • תא נוסעים ומטען

    תא הנוסעים ייחודי גם הוא בעיצובו והיצירתיות בו שופעת, הודות לסממני עיצוב נוסטלגיים מחד ופונקציונאליים וזולים ליצור מאידך. מנגד, חשוב לציין כי החלונות האחוריים נפתחים חלקית (כלפי חוץ) והנוסע שליד הנהג ייאלץ להשתמש בפתח מיזוג יחיד. מרווח הפנים, מלפנים ומאחור, טוב למדי ומאחור ניתן יהיה להכניס שני מושבי בטיחות ללא בעיה, כאשר שני מבוגרים ירגישו נוח למדי. תא המטען גדול ומרווח למדי.

  • מנוע וביצועים מנוע ה-1.2 ליטר, יחד עם התיבה הידנית והמשקל הקל, מאפשר התנהלות נינוחה למדי, בעיר ומחוצה לה. יחד עם זאת, בתנאי עומס (רכב בתפוסה מלאה, בעלייה) תידרש עבודת הילוכים. המנוע מעביר רעידות עדינות בזמן עמידה. צריכת הדלק במבחן עמדה על13.9 ק"מ לליטר.
  • נוחות והתנהגות נוחות הנסיעה גבוהה ביותר, המזכירה את הצרפתיות של פעם. מנגד, אותם מתלים רכים יוצרים רכינות מעט מורגשות של המרכב בפניות. רעשי הכביש והרוח קיימים, אך הם אינם מציקים.
  • תמורה למחיר התמורה למחיר טובה מאוד. הקקטוס מפתיע ביכולותיו הדינאמיות, במרווח, באבזור - ואפילו בתמחור. המגבלה היחידה היא שהקקטוס מגיע רק עם תיבה ידנית.
  • סיכום הקקטוס הוא דוגמה לרכב בו השלם עולה על סך חלקיו.

כתבות הקשורות לדגם

למי שרוצה לחקור לעומק

8 1

שווה לשקול גם

ציון ותגובת גולשים

ברשותך סיטרואן קקטוס?

ציון משוכלל של גולשי אתר אוטו

ציון ותגובת גולשים

מתחרים סיטרואן קקטוס

סיטרואן קקטוס צריכת דלק

חישוב צריכת דלק אמיתי, הינו נתון שתלוי בהמון משתנים סביבתיים ולכן לעולם לא ניתן נתון מדוייק וצריכת דלק אמיתית.

6
סיטרואן קקטוס צריכת דלק צריכת דלק יצרן
ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
בין עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק
אמיתית ק"מ /ל׳
דרגת
זיהום אוויר
21.7 17.9 25.0 16.5 4
21.7 17.9 25.6 17.5 4
21.7 17.9 25.6 17.5 4
21.7 17.9 25.6 17.5 4
23.3 18.5 27.0 18.8 4
29.4 25.0 32.3 25.0 4
4
17.5