טויוטה קורולה 2015 יד שניה חוות דעת
-
רקע כללי
לטויוטה קורולה שושלת ארוכה שהחלה ב-1966. זהו כעת הדור ה-11 למשפחתית שהוצגה ביוני 2013 והגיע לישראל בזריזות ראויה לציון – כחודש לאחר הצגתה בעולם, כשישראל היא מהשווקים הראשונים לקבלה. גם בשנת 2014 וגם בשנה זו לא חל שינוי כלשהו בדגם והמשפחתית ממשיכה באותה מתכונת ועם אותו אבזור.
היא מבוססת על גרסה מוארכת של קודמתה ומציעה מידות מהגדולות בקטגוריה. מנוע ה-1.6 ל', מייצר 132 כ"ס, משודך לתיבה רציפה בעלת 7 יחסי העברה קבועים ואפשרות לתפעול ידני. בנוסף קיימת גם תיבה ידנית עם 6 הילוכים.
שתי רמות גימור שהיו בעבר ממשיכות ללא שינוי, ואת פירוט תכולתן ניתן לראות בדף הדגם של שנת 2013. בין הפריטים השונים נציין את תאורת לד ליום, החישוקים הקלים, בקרת האקלים, מסך המגע "6.1, בלוטות' ועוד.
-
עיצוב ונוכחות
טויוטה קורולה 2015 יותר מרשימה מאשר יפה. החזית ממשיכה בקו האופקי החדש, אבל מהצד ומאחור היא פחות הרמונית. החרטום הקצר והגוף הארוך יוצר תחושה פחות מגובשת.
-
תא נוסעים ומטען
בולטת בסביבת הנהג "חומה" אנכית וקודרת מול הנוסע, שתורמת לתחושת המרחב, אך משמימה למראה. אליה מצטרפים גם הגוון השחור, השעון הארכאי, והגימור הלא מושלם שיוצרים מראה מיושן. תא הנוסעים מרווח ונוח, כשלרצפה השטוחה מאחור יתרון בולט בהסעה של שלושה נוסעים. גם תא המטען גדול עם מבנה שימושי.
-
מנוע וביצועים
רוב הזמן היא שקטה ונעימה, וכשצריך היא בהחלט יודעת לנפק את הסחורה. אבל יש לכך מחיר. בעליות או עקיפות, כשהמצערת נלחצת והסל"ד עולה היא הופכת רועשת (כרגיל בתיבות רציפות) והצליל אינו נעים במיוחד. תצרוכת הדלק מעט מתחת לממוצע הקבוצה.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה של טויוטה קורולה 2015 טובה למדי. במהירות עירונית שיבושים מורכבים מעט מורגשים מידי, אבל בכביש הבינעירוני היא מצליחה לספוג את רוב השיבושים ולייצר תחושה נעימה. בידוד רעשי הכביש חסר.
התנהגות הכביש טובה כשהיא מגיבה היטב להעברות משקל, אבל ההגה לוקה במשקל ובתחושה, והבלמים איבדו מכוחם במאמץ ממושך.
 
-
תמורה למחיר
אין לה מגרעות בולטות ועבור הרוב היא מציעה חבילה טובה שמורכבת מעיצוב, אבזור, תא נוסעים מרווח, ומוניטין מצוין. חסרונה בפשטות שמאפיינת את תא הנוסעים ופוגעת באווירה, ובהעדר מערכות בטיחות מתקדמות. התמורה עדיין גבוהה.
-
מה חדש בטויוטה קורולה 2015
אין שינויים בדגם בשנה זו.
-
סיכום
כיאה לרכב הנמכר ביותר בעולם, גם בדור הזה טויוטה לא מבצעת מהפכות גדולות לטוב ולרע, כי עם הצלחה לא מתווכחים.
בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלול לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב ברכב חדש על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של חמש שנים, לפי ריבית של 4.85%, וברכב יד שנייה, על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של שלוש שנים, לפי ריבית של 8.99%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותיך במאגר בנק ישראל.