דודג' ראם - אוטו

יתרונות חסרנות

יתרונות / טנדר ענק, הופעה מרשימה, מרחב פנים גדול, מאובזר, מנוע כביר, צריכת דלק מפתיעה לטובה, נוחות נסיעה טובה, יכולת שטח גבוהה.

חסרונות / מחייב רשיון למשאית, מוגבל בחנייה (לפי חוק או בגלל הגודל), לא מזהיר ברחובות צרים, חומרי דיפון פשוטים.

בשורה התחתונה / טנדר אמריקאי ענק המשלב נוחות ויכולת שטח.

דודג' ראם 2021 חוות דעת

  • רקע כללי

    לאחר המתנה ארוכה ואינספור דחיות, נחת הראם בישראל לקראת סוף 2010.

    הראם העדכני הוצג ב-2009 וזכה בארה"ב למספר פרסי "משאית השנה" נחשבים. כמקובל בסגמנט זה בארה"ב, קיים מגוון רחב של אורכי ארגז ותאי-נוסעים, כשרי נשיאה וגרירה ואופציות הנעה – אך לארץ הגיעה, בהתחלה, רק גרסה אחת - "קצרה" ועם מנוע דיזל 6.7 ל', הנעה כפולה ותיבה אוטומטית 6 היל' (מסוג 68RFE).

    מאוחר יותר התרחב ההיצע המקומי גם גרסה בעלת ארגז מוארך, לצד רמת גימור בעלת רשימת אבזור מוארכת אף היא (Laramie).

    בישראל מתחרה הראם בפורד F350 ובשברולט סילברדו - ונראה שהראם מציע את האיזון המוצלח מבין השלושה - הן מבחינת נוחות נסיעה ונהיגה מחד והן מבחינת עבירות מאידך - כאשר כבונוס ניתן לציין את צריכת הדלק המפתיעה שנמדדה במבחן שערכנו לדגם (ב-2010).

    יש לשים לב כי דגמי 2011 זכו לתוספת כוח משמעותית - נתון המומנט עלה משמעותית מ-84 קג"מ ל-110 קג"מ, כאשר ההספק נותר כבעבר (355 כ"ס).

    ב-2013 בוצע עדכון נוסף, בו הועלה נתון ההספק ל-370 כ"ס - אך נתון המומנט נשאר כבעבר. מרווח הטיפולים עומד על כל 12,000 ק"מ (או שנה - המוקדם מבינהם).

  • עיצוב ונוכחות

    הגריל הענק של הראם מציע נוכחות שאי אפשר להישאר אדיש אליה, ומייצר קסם אמריקאי מהסוג הטוב.

  • תא נוסעים ומטען

    תא הנוסעים מרווח ל-5+1, מאובזר ובנוי היטב, אך החומרים פשוטים מדי, כמקובל בז'אנר.

     

    חלל ההטענה בארגז עדיין ענק, למרות שמדובר בגרסה ה"קצרה".

  • מנוע וביצועים

    המנוע פחות חזק ביחס למתחרים (350 כ"ס ו-כמעט 90 קג"מ), אך חזק מאוד בפני עצמו ותיבת ההילוכים מתפקדת באופן סביר.

     

    צריכת הדלק (8.1 ק"מ לליטר) מפתיעה לטובה עבור רכב בממדים הללו.

     

  • נוחות והתנהגות

    נוחות הנסיעה טובה ועל הכביש הראם מתנהג כמו רכב קטן וזריז ממה שהוא.

     

    יכולת השטח גבוהה ממה שרוב הרוכשים יעזו לנסות, למרות זוויות המרכב הצנועות.

  • תמורה למחיר

    מחיר הקנייה דומה לזה של המתחרים (שברולט סילברדו ופורד F350) על כל גרסאות המרכב/ אבזור המוצעות לדגם בארץ.

     

    מנגד, מרווח הטיפולים הצפוף יחסית למתחרים עשוי לייקר מעט את עלויות האחזקה.

  • סיכום

    שילוב התכונות המרשים של הראם מציב אותו בתחרות חזקה מאוד מול מתחריו - ואף בעמדת יתרון.

דודג' ראם גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה

כתבות הקשורות לדגם

|

8 1

שווה לשקול גם

ציון ותגובת גולשים

ברשותך דודג' ראם?

דודג' ראם

ציון משוקלל של גולשי אתר אוטו

ציון ותגובת גולשים

2
  • האוטו שלי

    ראם 3500 קצר 6.7 ל' דיזל, אוט', 5 מק', 4x4 ,SLT
    מודל: 2008

    תאריך: 04.06.2019

    מצוין הכל טוב בו

    ?האם היית קונה את הרכב שוב כן

    כמה זמן הרכב ברשותך: 0

    צריכת דלק ממוצעת: 0 ק״מ לליטר

  • האוטו שלי

    ראם 3500 קצר 6.7 ל' דיזל, אוט', 5 מק', 4x4 ,SLT
    מודל: 2008

    תאריך: 17.05.2020

    מתי תעדכנו את הדף על הרכב? יש כבר דגמים חדשים, לידיעתכם!

    ?האם היית קונה את הרכב שוב כן

    כמה זמן הרכב ברשותך: 0

    צריכת דלק ממוצעת: 0 ק״מ לליטר

מתחרים דודג' ראם

דודג' ראם צריכת דלק

חישוב צריכת דלק אמיתי, הינו נתון שתלוי בהמון משתנים סביבתיים ולכן לעולם לא ניתן נתון מדוייק וצריכת דלק אמיתית.

5
דודג' ראם צריכת דלק צריכת דלק יצרן
ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
בין עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק
אמיתית ק"מ /ל׳
דרגת
זיהום אוויר
טרם נבחן טרם נבחן טרם נבחן טרם נבחן 15
טרם נבחן טרם נבחן טרם נבחן טרם נבחן 15
טרם נבחן טרם נבחן טרם נבחן טרם נבחן 15
טרם נבחן טרם נבחן טרם נבחן טרם נבחן 1
טרם נבחן טרם נבחן טרם נבחן טרם נבחן טרם נבחן
2
טרם נבחן