פורד פוקוס 2018 - אוטו

יתרונות חסרנות

יתרונות / מנוע בנזין חזק, תיבה אוטומטית טובה, נוחות נסיעה ויכולת דינמית מהטובות בקטגוריה, ואבזור הבטיחות נדיב.

חסרונות / סביבת הנהג נראית מיושנת, תא מטען בינוני (בסדאן), אבזור הנוחות צומצם במעט עם מתיחת הפנים, פגיעה בנוחות (חישוקי "18).

בשורה התחתונה / למרות גילה ובזכות תכונותיה – מהמשפחתיות הטובות.

פורד פוקוס 2018 חוות דעת

  • רקע כללי

    לקראת 2016 חזרה פורד פוקוס להתחרות בפלח השוק החשוב ביותר בשוק הרכב הישראלי. הפוקוס, שבעבר הייתה המכונית הנמכרת ביותר בישראל, חזרה עם פנים חדשות ואגרסיביות בהרבה – ולא פחות: יחידת כוח עדכנית. העיקר בדגם החדש הוא מנוע 1.5 ליטר טורבו חדש המייצר 150 כ״ס.

    שינוי חשוב נוסף הוא החלפתה של התיבה הרובוטית הדו-מצמדית באוטומטית פלנטרית עם שישה הילוכים. עם זאת התיבה הדו-מצמדית תוצע כאן גם היא, כאשר היא משרתת בגרסת דיזל חדשה עם מנוע בנפח 1.5 ליטר ו-120 כ"ס.

    כל גרסאות של פורד פוקוס 2018 צוידו במערכת למניעת תאונה עירונית, מערך דימום/התנעה ובמולטימדיה בהתקנה מקומית. מערך זה מבוסס אנדרואיד וכולל מסך מגע ("9), בלוטות', מצלמה ואפליקציית ניווט של ווייז.

  • עיצוב ונוכחות

    הפוקוס מציגה מראה הרבה יותר אגרסיבי ואופנתי לאחר מתיחת הפנים, בייחוד בגרסת ההצ'בק.

  • תא נוסעים ומטען

    למרות עדכון פריטים ורשימת אבזור טובה, סביבת הנהג מסגירה את גילה של פורד פוקוס 2018. התחושה מלפנים מעט צפופה, והמחוונים נראים מיושנים. את מקום מערך השמע המקורי תופסת מערכת מולטימדיה בהתקנה מקומית עם מערכת הפעלה אנדרואיד. מערכת זו מרשימה ברגע הראשון בזכות צג גדול אך אינה ידידותית מספיק למשתמש. מושב הנהג נוח, ומאחור, למרות שבסיס הגלגלים כבר כבר מעט קצר ביחס למקובל במשפחתיות היום, המרחב עדיין מספק, אך התחושה אינטימית בגלל החלונות הקטנים. תא המטען בגרסת הסדאן קטן ביחס למקובל בקבוצה.

  • מנוע וביצועים

    השינוי הגדול בדגם המחודש הוא המעבר למנוע ה-1.5 ליטר טורבו החדש, שמייצר 150 כ"ס. אבל בשורה חשובה יותר היא החלפת התיבה הדו-מצמדית, שהפגינה אמינות בעייתית, באוטומטית ״אמיתית״ עם שישה הילוכים. בפועל, התיבה נעימה יותר בעיר והביצועים ביחס לקבוצה טובים מאוד. צריכת הדלק טובה, אבל לא מבריקה, ועמדה במבחן על כ-9.1 ק"מ/ל' בממוצע.

  • נוחות והתנהגות

    לפורד פוקוס 2018 התנהגות כביש מצוינת - והיא תמיד הייתה ממבילות הקבוצה בתחום הזה. היא אוחזת היטב, מציעה ניהוג בטוח וצפוי, ומסוגת לצלוח כביש מפותל הרבה יותר מהר ממה שיעז הלקוח הממוצע. אפילו קצת מהנה לנהיגה. באופן מפתיע, ההגה החשמלי טוב מזה ההידראולי שהוצע בגרסה האוטומטית לפני מתיחת הפנים.

    בתחום הנוחות, הפוקוס מספקת שיכוך טוב בעיר ומחוצה לה, ועדיפה ברמות הגימור הבסיסיות עם חישוקי 16״ וצמיגים גבוהי חתך. בידוד הרעשים סביר.

     

  • תמורה למחיר

    הפוקוס, למרות גילה, היא קנייה מוצלחת. כמשומשת, הפוקוס זולה ממרבית המתחרות בשל המוניטין של התיבה הדו-מצמדית - אולם דגמי 2018 אינם סובלים מבעיות אמינות בשל החלפת התיבות.

  • חדש בדגם

    הצגת דגם חדש בחו״ל, שהגיע לישראל רק בשנת המודל 2020.

  • סיכום

    הפוקוס הוותיקה פחות חסכונית, פחות מרווחת ופחות מודרנית ממצטיינות הקטגוריה - אבל היא יותר נוחה, יותר מהנה ויותר זולה. בחו״ל היא כבר הוחלפה בדגם חדש, אבל הדור היוצא הוא עדיין מהטובים בקבוצה.

פורד פוקוס 2018 גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה

כתבות הקשורות לדגם

|
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן

8 1

שווה לשקול גם

ציון ותגובת גולשים

ברשותך פורד פוקוס?

ציון משוקלל של גולשי אתר אוטו

ציון ותגובת גולשים

מתחרים פורד פוקוס

פורד פוקוס צריכת דלק

חישוב צריכת דלק אמיתי, הינו נתון שתלוי בהמון משתנים סביבתיים ולכן לעולם לא ניתן נתון מדוייק וצריכת דלק אמיתית.

4
פורד פוקוס צריכת דלק צריכת דלק יצרן
ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
בין עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק
אמיתית ק"מ /ל׳
דרגת
זיהום אוויר
16.1 11.9 20.4 13.0 7
16.1 11.9 20.4 13.0 7
16.1 11.9 20.4 13.0 7
16.1 11.9 20.4 13.0 7
7
13.0