פורד פומה 2023 חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד
-
רקע כללי
פורד פומה הוא רכב פנאי קטן (B-SUV) שנחשף לראשונה בשנת 2019. בעבר השם שימש את פורד עבור מכונית קופה קטנה וספורטיבית שהתבססה על פיאסטה.
כיום, כאמור, לא מדובר במכונית קופה אלא ברכב פנאי אופנתי אך הבסיס דומה — גם פומה החדש מבוסס על פלטפורמת הסופרמיני (פיאסטה) העדכנית של החברה. נזכיר כי פיאסטה אינה משווקת בישראל נכון להיום (תחילת 2021).
מידותיו של פומה מקובלות בקטגוריה — אורכו עומד על כ-420 ס”מ (תלוי ברמת הגימור), 180.5 ס”מ לרוחב, 155 ס”מ לגובה ובסיס גלגלים שנמתח על פני 259 ס”מ. תא המטען גדול למדי עם 410 ל’. לתא רצפה כפולה (“מגה-בוקס”) בנפח של 46-80 ל’ (עם/בלי גלגל חלופי) המאפשרת הטענת חפצית גבוהים וכוללת אפילו פתח ניקוז לנוזלים.
המנוע העיקרי איתו משווק פומה הוא מנוע ה’אקובוסט’ של פורד — 1.0 ל’ מוגדש בעל 3 ציל. באירופה מנוע זה מוצע בשלוש רמות הספק — 95 כ”ס, 125 כ”ס ו- 155 כ”ס — ומשודך לתיבה ידנית או רובוטית דו-מצמדית כאשר הגרסאות הבכירות מוצעות עם אופציה למערכת היברידית מתונה. לישראל מגיעה הפומה עם רמת ההספק האמצעית (125 כ”ס) ובשידוך לתיבה רובוטית דו-מצמדית (7 היל’) ללא המערך ההיברידי.
השיווק בישראל החל בפברואר 2021 בשלות רמות גימור — טיטניום, ST-ליין, ST-ליין X.
-
עיצוב ונוכחות
לפומה הופעה מושכת ודינאמית — הקווים זורמים, החזית מעניינת ובעלת נוכחות והפרופורציות טובות. רמות הגימור הגבוהות מוסיפות אלמטי עיצוב ספורטיביים שיחד עם צבע בולט הופכים אותו לנאה במיוחד.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג שגרתית בעיצובה. העיצוב שמרני למדי ולוח המחוונים הדיגיטלי ומסך מערכת המולימדיה הם היחידים שמעוררים מעט את התא.
תנוחת הנהיגה סבירה והמושבים עצמם מספקים. המרחב מלפנים והראות החוצה (פחות לצדדים) טובים גם הם. ברחבי התא פזורים שלל תאי אחסון ומחזיקי כוסות.
המושבים מאחור אינם מוצלחים במיוחד והמרחב לנוסעים מצומצם למדי. הראות לחוץ אינה מצטיינת, במיוחד עבור ילדים.
תא המטען גדול מאוד ביחס לסגמנט — 410 ל’ — ומציע רצפה בשני גבהים המוסיפה נפח הטענה רב ומאפשרת הטענת חפצית גבוהים בעמידה.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע הטורבו (1.0 ל‘, 125 כ“ס) מספק ביצועים נאותים במרבית תנאי הדרך. במהירויות בין עירוניות או בעקיפות היינו שמחים לקצת יותר מחץ.
התיבה הרובוטית (דו-מצמדית) מעדיפה עידון על פני זריזות תגובה.
צריכת הדלק טובה מאוד — 14 ק“מ לליטר במבחן דרכים.
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בעיר אינה מרשימה עקב כיול מתלים נוקשה יחסית. שברים ותיקונים חדים עשויים להיות מורגשים במיוחד. ככל שהמהירות עולה, ובעיקר מחוץ לעיר, נוחות הנסיעה משתפרת ופומה מחזיר נקודות עם ריסון טוב של המרכב.
רעשי הכביש מבודדים באופן סביר, רעשי הרוח נשמעים אך לא מפריעים ורעש המנוע מבודד היטב.
בפורד הבטיחו שפומה הוא רכב פנאי מהנה לנהיגה — וקיימו. כיול המתלים מוצלח מאפשר לו לשנות כיוון בזריזות ובבטחון, הזנב משתף פעולה ובכלל מדובר באחד מהכלים המהנים בסגמנט.
 
-
תמורה למחיר
מחירו של פומה ממקם אותו בצד היותר יקר של הסגמנט, אך מדובר באחד מהכלים האיכותיים, מעוצבים והמהנים בסגמנט.
-
בטיחות
פורד פומה נבדק ע"י יורו NCAP בשנת 2022 וקיבל דירוג בטיחות של 4 כוכבים עם ציון של 75% בהגנה על מבוגרים, 84% בהגנה על ילדים ו-70% בהגנה על הולכי רגל.
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כולל מערכת בלימה אוטונומית גם בנסיעה לאחור, תיקון סטייה מנתיב, ניטור היקפי של שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית, עמעום אורות אוטומטי ועוד.
 
-
מה חדש בפורד פומה 2023
אין שינוי בשנת הדגם 2023.
-
סיכום
מעוצב ומהנה לנהיגה.