יונדאי i30 2018 - אוטו

יתרונות חסרנות

יתרונות / ביצועים, התנהגות כביש, תמורה.

חסרונות / צריכת דלק.

בשורה התחתונה / אהבנו

יונדאי i30 2018 חוות דעת

  • רקע כללי

    דור חדש ל-i30 הוצג כבר בסוף שנת 2016, אך הגעתו לארץ התעכבה עד שנת דגם 2018 בשל מאבקי תמחור. המכונית המיוצרת באירופה, נשענת על רצפת הדגם הקודם - ובהתאם, המידות לא השתנו מהותית לעומת הדור היוצא. למרות זאת, ביונדאי מבטיחים שינוי גדול שמצדיק את הגדרתו כדגם חדש. הם מספרים על הקשחת המרכב, שיפור העידון והנוחות וגם על חטיבות כוח חדשות.

    מתוך אלו, מגיע לישראל מנוע 1.4 ל' טורבו חדש, המפיק 140 כ"ס ו-24.7 קג"מ ב-1500 סל"ד. הוא משודך לתיבת הילוכים דו-מצמדית, בעלת 7 הילוכים, וצריכת הדלק, על פי נתוני יצרן, שופרה משמעותית ביחס לדגם היוצא.

    יונדאי 2018 i30 הוצעה עם ציוד בטיחותי עשיר שכולל בלימה אוטונומית (עד 80 קמ"ש), התרעה על סטייה מנתיב (אבל לא תיקון), ניטור שטחים מתים מהצד ומאחור, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת עייפות. בעולם מוצעת המכונית גם עם תיקון סטייה מהנתיב, אך לטענת נציגי היבואן, מערכת זו לא הייתה זמינה לישראל.

    רמת האבזור הבסיסית (פרמיום) כוללת חישוקים קלים "16, מולטימדיה מקורית "8 עם מצלמה וממשק אפל קארפליי בה ישולב מערך הקונטקד של היבואן. רמת גימור לקשרי מוסיפה גג זכוכית נפתח, חישוקי "17, משטח טעינה אלחוטי, מפתח חכם, ומושב נהג בתפעול חשמלי.

  • עיצוב ונוכחות

    בגלל חשיבות התחום הקומפקטי/משפחתי באירופה, רוב היצרנים בוחרים לנציגתם בקטגוריה בעיצוב שמרני – וכך גם יונדאי. ה-i30 החדשה אינה מעיזה או מושכת במיוחד למראה. ובכל זאת היא נראית עדכנית מקודמתה ונאה בסך הכל.

  • תא נוסעים ומטען

    למרות שסביבת הנהג שונה מהותית משל הדור הקודם, התחושה היא עדיין מאוד "יונדאי". השינוי הבולט בתא הנוסעים הוא צג מולטימדיה שניצב מעל הדשבורד ולא בתוכו. הנדסת האנוש טובה וכך גם תנוחת הנהיגה – אך הדשבורד קצת אפרורי ולא הכי מושך. איכות החומרים וההרכבה טובה מבעבר, ועדיין יש מקום לשיפור, ביחוד בדלתות שעוטות פלסטיק קשיח.

    מאחור המרחב נאות ויש יציאת מיזוג. תא המטען בסטיישן גדול ונוח.

     

  • מנוע וביצועים

    מנוע ה-1.4 ליטר טורבו החדש של יונדאי מייצר 140 כ"ס ו-24.7 קג"מ (ב-1500 סל"ד) ומשודך לתיבה רובוטית דו-מצמדית עם שבעה הילוכים. בהתנעה מתגלה מנוע שקט ומעודן. בתנועה איטית, כמו יציאה מחניה, התגובה מעט מהוססת - אבל בהמשך המנוע מייצר ביצועים טובים למדי. התיבה פעלתנית, ואצה לשנות הילוכים ודוחקת את המנוע לסל"ד נמוך מדי - תופעה מוכרת ומציקה של תיבות דו-מצמדיות בשם החיסכון בדלק.

  • נוחות והתנהגות

    כיול המתלים של i30 מאוזן, נוקשה במידה, פעולת הבולמים בעלת עומק ופעולה איכותית. עם זאת, נוחות הנסיעה נפגמת מעט בשל בידוד בינוני של רעשי כביש, צמיגים ומתלים. היכולת הדינמית טובה, ההגה מהיר יחסית, המשקל שלו נכון, האחיזה גבוהה ותגובות השלדה מאוזנות ונכונות גם בעומס.

  • תמורה למחיר

    התמורה למחיר טובה מאוד. המחיר הרשמי אמנם דומה למקובל בקטגוריה, אבל המוצר עצמו שלם ומגובש.

  • חדש בדגם

    השקת דגם חדש בישראל. באוגוסט הוצגה בחו״ל מתיחת פנים קלה, שהגיעה לישראל כדגם 2019.

  • סיכום

    יונדאי i30 2018 עשתה צעד משמעותי קדימה, במיוחד מבחינת יחידת ההנעה, אבל לא רק. זו מכונית מגובשת ומאוזנת שמבצעת את רוב משימות הנהיגה והנסיעה ברמה גבוהה, ומתייצבת עם השקתה בין הטובות בקבוצה.

יונדאי i30 2018 גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה
יונדאי i30 גרסאות נפח מנוע כוח סוס החזר חודשי
מימון ישיר
מחיר מחירון
1368
140
921
-
1368
140
969
-
באפשרותך לבחור עד 3 דגמים

כתבות הקשורות לדגם

|
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן

8 1

שווה לשקול גם

ציון ותגובת גולשים

ברשותך יונדאי i30?

ציון משוקלל של גולשי אתר אוטו

ציון ותגובת גולשים

מתחרים יונדאי i30

יונדאי i30 צריכת דלק

חישוב צריכת דלק אמיתי, הינו נתון שתלוי בהמון משתנים סביבתיים ולכן לעולם לא ניתן נתון מדוייק וצריכת דלק אמיתית.

2
יונדאי i30 צריכת דלק צריכת דלק יצרן
ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
בין עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק
אמיתית ק"מ /ל׳
דרגת
זיהום אוויר
18.2 15.6 20 14.7 4
18.2 15.6 20 14.7 4
6
14.7