יונדאי איוניק חשמלית 2020 - אוטו

יונדאי איוניק חשמלית 2020 יד שניה

יונדאי איוניק חשמלית 2020 יתרונות וחסרונות

יתרונות / אבזור נדיב, צריכת דלק מצוינת, יחידת כוח יעילה, התנהגות בטוחה, אחריות מוארכת.

חסרונות / נוקשה בעיר, רעשי כביש בולטים, עיצוב פנים שגרתי, מרווח ראש גבולי לגבוהים, כיסוי הגלילה של תא המטען מגביל את השימושיות.

בשורה התחתונה / ההיברידית מוצלחת. החשמלית יקרה מידי.

יונדאי איוניק חשמלית 2020 יד שניה חוות דעת

  • רקע כללי

    איוניק ההיברידית הגיעה לישראל בסוף 2016, כשהמכירות בפועל החלו בינואר 2017. גרסה זו מסוקרת בדף דגם נפרד. איוניק החשמלית הגיעה לישראל לראשונה ב-2019. שתיהן מתבססות על הפלטפורמה "הירוקה" של יונדאי/קיה שפותחה במיוחד כדי להציע את שלושת סוגי ההנעה החשמליים: היברידי, היברידי פלאג אין, וחשמלי. מתחילת דרכה היא חולקת את הפלטפורמה ומרבית המכלולים עם קיה נירו, כשב-2020 הודיעה יונדאי שהשם 'איוניק', יהפוך מדגם אחד לתת-מותג חשמלי ושעד 2024 יכלול שלושה דגמים.

    עד שזה יקרה יונדאי איוניק החשמלית זכתה למתיחת פנים. הגרסה ההיברידית עודכנה קודם, והגיעה לישראל בשנה שעברה. הגרסה החשמלית עברה ריענון אחרי והגיעה לישראל בספטמבר 2020.

    השנוי המהותי ביותר במתיחת הפנים של הגרסה החשמלית נוגע לתוספת טווח והספק. סוללת הליתיום יון כעת גדולות משמעותית – 38.3 קוט"ש בהשוואה ל-28 קוט"ש בדגם לפני חידוש. טווח הנסיעה גדל, וכעת הוא מגיע ל-412 ק"מ בנסיעה עירונית, 311 ק"מ במסלול משולב (תקן WLTP). תוספת של 34% לטווח הנסיעה. יונדאי גם ארגנה מחדש את מערך הסוללות בחשמלית, והגדילה את נפח תא המטען ב-7 ל' ל-357 ל' (לעומת 456 ל' בהיברידית).

    קיבולת סוללות גדולה יותר משמעותה גם זמן טעינה ארוך יותר. טעינה ביתית (16 אמפר), אורכת 10.5 שעות, מעמדה מנוהלת (32 אמפר) 5.5 שעות ומעמדה מהירה 54-57 דקות ל-80% טעינה. בנוסף, הספק עלה ל-136 כ"ס – 16 כ"ס יותר. המומנט נותר ללא שינוי (30.1 קג"מ), וכך גם הביצועים.

    מתיחת הפנים באיוניק החשמלית דומה ברוחה לזו שעברה איוניק ההיברידית בשנה שעברה. גם בגרסה החשמלית היא הביאה איתה עיצוב מחודש, כולל סבכה קדמית בולטת מבעבר וחישוקים חדשים, לצד עדכונים קלים נוספים. בתא הנוסעים השינוי הבולט נוגע לקונסולה הקדמית ולמסך המולטימדיה החדש ("8 לעומת "7) וללוח המחוונים הדיגיטלי החדש (עדיין בגודל "7).

    יש רק רמת גימור אחת דומה לקודמתה עם תאורת לד, גג זכוכית, מפתח חכם, בקרת אקלים, חישוקי "16 קלים, כיוון חשמלי למושב הנהג, חיישני חנייה היקפיים ועוד. במפרט הבטיחות: בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב עם שמירה על המרכז ובקרת שיוט אדפטיבית.

    בשנת 2016 בחן ארגון הבטיחות EuroNCAP את הגרסה ההיברידית והעניק לה ציון של חמישה כוכבי בטיחות.

  • עיצוב ונוכחות

    איוניק החשמלי אחרי מתיחת הפנים מיישרת קו עם איוניק ההיברידית שעברה עדכון לפניה. השינוי בחשמלית נוגע לשבכה קדמית מעט שונה שנראית אגרסיבית ומעט מוזרה בגלל שני הפתחים המלבניים במרכזה שנפערים לטובת קירור הסוללה והמנוע. היא גם נועלת חישוקי "16 לעומת "17 בגרסה הרגילה טובים לחיסכון אך נראים קטנים, בייחוד כאשר מרווח הגחון גדל בס"מ אחד, ל-15 ס"מ.

  • תא נוסעים ומטען

    עכשיו אחרי שגם הגרסה החשמלית עברה מתיחת הפנים, שתי גרסאות איוניק מציגות חלל נוסעים זהה. העיצוב נאה וחומרים טובים מבעבר, כשהנדסת האנוש לא מושלמת (למשל לחצני מגע לבקרת האקלים). נוחות המושבים סבירה. יש מספיק מקום מלפנים כשמאחור מרחב טוב לרגליים וקצת פחות לראש. הראות לאחור מוגבלת (בגלל השמשה המפוצלת), וחסר מגב אחורי. תא המטען סביר בגודלו בהיברידית ויחסית קטן בחשמלית. דלת תא המטען גדולה אבל מדף הגלילה לא נפתח עם הדלת.

  • מנוע וביצועים

    יונדאי איוניק החשמלית 2020 מציעה חוויה שונה. במסגרת מתיחת הפנים עודנה יחידת הכוח, והיא עדיין מציעה ביצועים מצוינים וטובים מאלה של אחותה ההיברידית, אבל היציאה הראשונית פחות מיידית ביחס לבעבר. במצב 'ספורט' הרכב זריז משמעותית ומעורר לא פעם את בקרת היציבות. זריזות זו עלולה לעלות במחסור בטווח – 50 ק"מ של נהיגה דינמית "ללא חשבון" גזלו מהטווח 100 ק"מ. המנוע חרישי, אך מערך הקירור נשמע לעיתים. הטווח הראלי הוא סביבות 270 ק"מ.

  • נוחות והתנהגות

    לאיוניק החשמלית מתלה אחורי שונה ופשוט יותר. מנגד מרכז הכובד נמוך יותר בזכות מיקום הסוללות, חלוקת המשקל טובה יותר, החישוק קטן יותר ("16) והצמיג בעל דופן גדולה יותר וצר יותר (205/55 לעומת 225/45 בהיברידית). התוצאה ששברים ופגמים גדולים מורגשים מדי בתוך הרכב במהירות עירונית. חיבורי כביש מורגשים במהירות גבוהה. הרכב מעודן ושקט מאשר עד כה, בייחוד במהירויות איטיות, וסה"כ הנוחות נאותה. דממת המנוע גורמת לכך שרעשי הכביש והרוח בולטים יותר.

    ההתנהגות יכולה להיות מהנה, למרות שאחיזת הצמיגים הירוקים אינה גבוהה, והבלמים אינם מדויקים.

     

  • תמורה למחיר

    מתיחת הפנים שיבחה את יונדאי איוניק החשמלית 2020. המכונית הפכה נעימה יותר, וטווח הנסיעה גדל משמעותית. זה הופך אותה לשימושית יותר מהדגם הקודם. אבל כמו ברוב הדגמים החשמליים, היא מתאימה פחות לאלה שטווח הנסיעה שלהם גדול יותר או אופי נסועה ספונטני יותר (מטיילים בסופשבוע וכו'). בנוסף היא יקרה משמעותית.

  • מה חדש ביונדאי איוניק חשמלית 2020

    איוניק החשמלית הגיע לאחר מתיחת פנים שעיקרה תוספת טווח נסיעה והספק. בנוסף גם תא הנוסעים עודכן.

  • סיכום

    איוניק החשמלית יקרה מידי ופער המחיר בינה לבין איוניק ההיברידית לא מוצדק.

יונדאי איוניק חשמלית 2020 יד שניה גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה להורדת קטלוג יונדאי איוניק חשמלית
יונדאי איוניק חשמלית גרסאות חשמליות טווח נסיעה כוח סוס החזר חודשי
מימון ישיר
מחיר מחירון
311 ק"מ (WLTP)
136
1,474
-
באפשרותך לבחור עד 3 דגמים

כתבות הקשורות לדגם

|
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן

8 1

שווה לשקול גם

ציון ותגובת גולשים

ברשותך יונדאי איוניק חשמלית?

ציון משוקלל של גולשי אתר אוטו

ציון ותגובת גולשים

יונדאי איוניק חשמלית 2020 צריכת דלק

חישוב צריכת דלק אמיתי, הינו נתון שתלוי בהמון משתנים סביבתיים ולכן לעולם לא ניתן נתון מדוייק וצריכת דלק אמיתית.

1
יונדאי איוניק חשמלית טעינה חשמלית קיבולת סוללה
(קוט"ש)
קצב טעינה מהירה DC
(קילו וואט)
טווח נסיעה חשמלי
דרגת
זיהום אוויר
38.3 טרם נבחן
311 ק"מ (WLTP)
1
6
311 ק"מ