יונדאי סונטה 2016 - אוטו

יתרונות חסרנות

יתרונות / נוכחות, מרווח בתא נוסעים, ביצועים, צריכת דלק, אבזור נוחות (במיוחד ברמת גימור 'לימיטד') מערכות בטיחות מתקדמות (רק ברמת גימור 'לימיטד').

חסרונות / מרווח ראש, התנהגות כביש תחת עומס.

בשורה התחתונה / קניה טובה מאוד.

יונדאי סונטה 2016 חוות דעת

  • רקע כללי

    אחרי כחמש שנים בהם שווקה המשפחתית הגדולה בשם i40, חזרה יונדאי לשם שהחל את השושלת, סונטה. היא הגיעה לישראל באוקטובר 2015 ומאז שווקה ללא שינוי. באוגוסט 2016 זכתה סונטה במכרז לאספקת רכבי השירות לקצינים בדרגת תא"ל בצה"ל.

    זהו דור שביעי לדגם, שמגיע אלינו מקוריאה, בתקינה אמריקאית ובגרסה היברידית בלבד. כמו קודמיו הוא פלטפורמה ומכלולים רבים כולל יחידת הכוח עם קיה אופטימה (הפעם דור רביעי). סונטה תוכננה עבור השוק האמריקאי שם היא מתחרה בין השאר בטויוטה קאמרי. לכן ממדיה של סונטה (בסיס גלגלים של 280.5 ס"מ ואורך של 485 ס"מ) דומים לאלה של קאמרי – מהגדולים בקטגוריה.

    כמו קאמרי, כך גם סונטה מוצעת בישראל במהדורה היברידית בלבד. זו משלבת בין מנוע בנזין בנפח 2.0 ל' (154 כ"ס) ומנוע חשמלי (51 כ"ס). התפוקה המשולבת עומדת על 193 כ"ס, שעוברת לגלגלים הקדמיים דרך תיבת שישה הילוכים אוטומטית.

    היא מוצעת בשתי רמות גימור, 'פרמיום' ו'לימיטד', שאת פירוט תכולתן ניתן לראות בדף הדגם לשנת 2015.

    היצע מערכות הבטיחות ברמת פרמיום כולל 7 כריות אוויר ומובילאיי. רמת לימיטד מוסיפה התרעת התנגשות קדמית, התרעה ותיקון סטייה מנתיב, התרעת רכב בשטח מת, ובקרת שיוט אדפטיבית.

  • עיצוב ונוכחות

    המכונית מיועדת לשוק האמריקאי, ניתן לראות זאת לפי החזות הארוכה, והממדים הנדיבים. ההופעה יותר מתאמצת מאשר נאה.

  • תא נוסעים ומטען

    כמו העיצוב החיצוני, גם זה הפנימי סולידי למראה ומאוד אמריקאי עם קווים ישרים וכפתורים גדולים. החומרים ברובם טובים, אבל הם לא מצליחים להעניק את אותה תחושת פרמיום שיש לחלק מהתמחרות. מערכת המולטימדיה איכותית, כשתפעולה לא נוח.

    עמדת הנהג קצת פחות מרווחת מאשר ניתן היה לצפות בגלל קונסולה רחבה, מושב שממוקם גבוה מדי וגג פנורמי שמצמצמים משמעותית את מרווח הראש. המרחב מאחור טוב בכל ממד, פרט למרווח הראש שחסר עבור גבוהים. גם תא המטען מציע נפח מכובד.

     

  • מנוע וביצועים

    יונדאי סונטה 2016 יוצאת לדרכה שקטה לגמרי, לפני שמנוע הבנזין מתערב. השילוב ביניהם חלק, הכוח הזמין רב, והתיבה יעילה ונינוחה גם אם מעט איטית בפעולתה. בעיר חלק ניכר מהנהיגה התבססה רק על המנוע החשמלי. כתוצאה מכך צריכת הדלק טובה מאוד ומעל ממוצע הסגמנט.

  • נוחות והתנהגות

    לעיתים היא נחבטת קלות דווקא במעבר על בליטות קטנות, אבל במרבית המצבים היא תצליח לשכך את פני הכביש באופן משביע רצון, כולל יכולת לספוג שברים גדולים באופן מרשים. רעשי הצמיגים והרוח נמוכים בעוצמתם וגם צליל המנוע מבודד היטב (למעט בהתנעת בוקר).

    יונדאי סונטה 2016 מצליחה לרסן את עצמה בצורה סבירה אבל לא נותנות לנהג שום סיבה לנהוג מהר בכביש מפותל.

     

  • תמורה למחיר

    התמורה המתקבלת אל מול מחירה טובה מאוד. הסונטה מציעה המון בממדים, באבזור בטיחות ובאבזור הנוחות – ובמחיר נמוך מזה של המתחרות.

  • חדש בדגם

    אין שינויים בדגם בשנה זו.

  • סיכום

    מכונית היברידית וחסכונית בדלק, עם חלל פנימי גדול ומרווח, ומדד בטיחות גבוה.

יונדאי סונטה 2016 גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה
יונדאי סונטה גרסאות נפח מנוע כוח סוס החזר חודשי
מימון ישיר
מחיר מחירון
1999
193
1,027
-
1999
193
1,119
-
באפשרותך לבחור עד 3 דגמים

כתבות הקשורות לדגם

|
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן

8 1

שווה לשקול גם

ציון ותגובת גולשים

ברשותך יונדאי סונטה?

ציון משוקלל של גולשי אתר אוטו

ציון ותגובת גולשים

יונדאי סונטה צריכת דלק

חישוב צריכת דלק אמיתי, הינו נתון שתלוי בהמון משתנים סביבתיים ולכן לעולם לא ניתן נתון מדוייק וצריכת דלק אמיתית.

2
יונדאי סונטה צריכת דלק צריכת דלק יצרן
ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
בין עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק
אמיתית ק"מ /ל׳
דרגת
זיהום אוויר
17.5 16.7 18.5 14.9 2
17.9 17.5 18.9 15.2 2
5
15.2