ג'יפ גרנד צ'רוקי - אוטו

יתרונות חסרנות

יתרונות / עיצוב מרשים, גרסאות עם אופי וייעוד שונים, עתיר טכנולוגיה, בעלת יכולת שטח מכובדת, אבזור עשיר.

חסרונות / התנהלות מעט גסה, ביצוע עדיין לא בקצה העליון של רכבי היוקרה.

בשורה התחתונה / בעל יכולת, רב אופי ותואם את שם המותג.

ג'יפ גרנד צ'רוקי חוות דעת

  • רקע כללי

    מגמות השוק עושות את שלהן, ועוד אייקון-שטח עבר תהליך התרככות בלתי נמנע. אחרי שהדגם הקודם ויתר לראשונה על סרן קדמי חי לטובת מתלים עצמאיים, הגרנד צ'ירוקי החדש נוטש גם את הסרן החי האחורי וזוכה למתלים נפרדים גם מאחור. עוד ברשימה: גידול ממדים, מרכב קשיח יותר ומנועים חדשים. המרכזי והחשוב בהם הוא מנוע V6 חדש לגמרי בנפח 3.6 ל' שמפיק 280 כ"ס. בג'יפ צופים כי מנוע זה יהפוך לבחירה היותר-פופולארית בקרב ציבור הקונים בארה"ב, אך אופצית V8 עדיין קיימת, כמובן – מנוע ה-5.7 ל' המוכר אשר עבר גם הוא מקצה שיפורים והספקו הועלה ל-360 כ"ס. כמו כן קיים בהיצע מנוע דיזל שעודכן אף הוא, ומציע עתה 241 כ"ס. את הגרנד החדש ניתן לקבל עם מתלי אוויר המציעים גובה מתכוונן על פני טווח של יותר מ-10 ס"מ בהתאם לאופי הנסיעה, ומערכת Selec-Terrain המאפשרת לנהג לבחור בין חמישה מצבי נהיגה: אוטומטי, חול/בוץ, שלג, סלעים וספורט. כמו בעבר, הגרנד צ'רוקי מוצע עם מספר אופציות הנעה: קוואדרה-טראק (הנעה כפולה קבועה, ללא הילוך כוח), קוואדרה-טראק II (תוספת בקרת משיכה והילוך כוח) וקוואדרה-דרייב II (עם דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה). בסוף שנת 2013 הגיע אלינו ג'יפ גרנד צ'ירוקי לאחר שעבר מתיחת פנים. השינוי העיקרי נוגע לתיבת ההילוכים החדשה עם 8 יחסי העברה (5 בעבר), מעבר לכך בוצעו משפר שינויים לעיצוב החיצוני ובתא הנוסעים.
     

  • עיצוב ונוכחות

    למרות שאין בעיצוב אמירה חדשנית או שונה, הגרנד צ'ירוקי החדש נאה, מודרני ובעל נוכחות מרשימה. מתיחת הפנים הפכה את הגרנד לעדכני יותר, בעיקר בזכות יחידות התאורה הצרות מלפנים.

  • תא נוסעים ומטען

    תא הנוסעים מעניק אווירה של כמעט-פרמיום, בעיקר בדגמים של אחרי מתיחת הפנים. העיצוב אלגנטי ונעים, איכות ההרכבה גבוהה ורק פה ושם איכות החומרים עדיין לא החלטית (בולט יותר בדגמים של לפני מתיחת הפנים). המרווח מצוין מלפנים ומאחור וגם תא המטען ענק ושימושי.

  • מנוע וביצועים הביצועים טובים (בנזין ודיזל), בין היתר תודות לתיבת ההילוכים החדשה עם 8 יחסי העברה. בדגמים של לפני מתיחת הפנים תיבת ההילוכים הייתה פוגמת מעט בקצב עקב חלוקה להילוכים ארוכים למדי (ראשון עד 90 קמ"ש!)  
  • נוחות והתנהגות נוחות הנסיעה טובה, ואת רוב השיבושים מצליחים המתלים לאלחש. הנטייה הטבעית לתת ההיגוי מרוסנת והזנב אף משתף פעולה בהידוקי קו. חבל רק שההגה בעל מהלך וחף מהיזון חוזר. בשטח, כל זמן שלא מדובר בתוואי טכני, הגרנד-צ'ירוקי מתגלה כרכב נוח ונעים.
  • תמורה למחיר גרסת הלארדו (הבסיסית) מציעה תמורה נהדרת לכסף ולא רק בגלל יחס אבזור לשקל מהטובים בקטגוריה.
  • סיכום למרות האכזבה מהפער בין התדמית ליכולת השטח, אנחנו מורידים את הכובע בפני ג'יפ.

כתבות הקשורות לדגם

למי שרוצה לחקור לעומק

8 1

שווה לשקול גם

ציון ותגובת גולשים

ברשותך ג'יפ גרנד צ'רוקי?

ציון משוכלל של גולשי אתר אוטו

ציון ותגובת גולשים

מתחרים ג'יפ גרנד צ'רוקי

ג'יפ גרנד צ'רוקי צריכת דלק

חישוב צריכת דלק אמיתי, הינו נתון שתלוי בהמון משתנים סביבתיים ולכן לעולם לא ניתן נתון מדוייק וצריכת דלק אמיתית.

7
ג'יפ גרנד צ'רוקי צריכת דלק צריכת דלק יצרן
ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
בין עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק
אמיתית ק"מ /ל׳
דרגת
זיהום אוויר
7.7 5.1 10.8 5.8 15
8.7 6.2 11.3 7.4 15
10.0 7.4 12.5 7.6 15
10.0 7.4 12.5 7.6 15
10.0 7.4 12.5 7.6 15
12.0 9.7 13.8 10.2 14
14.2 12.5 15.6 12.0 15
4
7.6