קיה נירו חשמלי 2022 חוות דעת
-
רקע כללי
קיה נירו החשמלי הוא רכב פנאי קומפקטי (C-SUV) שהוצג לראשונה בשנת 2018. הדגם הוא למעשה גרסה של נירו ההיברידי שמראש תוכנן ככזה שיוצע עם שלוש מערכות הנעה - היברידית, היברידית-נטענת וחשמלית מלאה.
ככזה, נירו החשמלי מציע מידות דומות עד זהות לאלה של נירו הרגיל, אך נבדל ממנו בסבכה אטומה ושלל תגים הבהירים כי זו הגרסה החשמלית.
נירו EV מוצע בעולם עם שתי מערכות הנעה. לראשונה סוללת 39.2 קוט"ש והספק של 136 כ"ס. לשניה סוללת 64 קוט"ש והספק של 204 כ"ס. בשני המקרים ההנעה קדמית.
השיווק של נירו החשמלי בישראל החל באוגוסט 2021 בגרסה הבכירה בעלת טווח נסיעה מירבי של עד 455 ק"מ בין טעינות (WLTP). יש אפשרות לטעינה מהירה עד 100 קילוואט.
-
עיצוב ונוכחות
נירו החשמלי מוסיף, ביחס לדגם ההיברידי, סבכה אטומה וחישוקי 17 אינץ', אך המופע פחות קרבי מזה של רכבי פנאי "מלאים" כמו קיה ספורטאז', למשל.
-
תא נוסעים ומטען
בסביבת הנהג ישנם שינויים מינימליים ביחס לגרסאות ההיברידיות. העיצוב מעט פשוט למראה, אך התחושה הכללית מוצלחת בזכות ריפוד משולב דמוי עור למושבים ותאורת אווירה נאה.
המחוונים המוקרנים נאים וצג המולטימדיה בינוני בגודלו (8 אינץ') ומציג אנימציה מעט מיושנת.
תנוחת הנהיגה לא גבוהה כמו ברכב פנאי של ממש, אך גבוהה מזו של משפחתית מן השורה.
המרחב מאחור טוב ותא המטען שימושי.
 
-
מנוע וביצועים
עם 204 כ"ס ויותר מ-40 קג"מ הביצועים טובים מאוד בכל מצב ובכל תוואי דרך, במיוחד במצב ספורט.
טווח הנסיעה שנמדד במבחן הדרכים חצה את קו 400 הק"מ באופן ריאלי די בקלות.
 
-
נוחות והתנהגות
כיול המתלים נוקשה למדי. נירו החשמלי מציע נוחות בינונית בעיר, שם הוא פחות נוח מהנירו ההיברידי המוכר. מחות לעיר המצב משתפר אך גם שם הוא אינו נוח במיוחד.
מחוץ לעיר נשמעים רעשי הכביש וגם מערכת הקירור של הסוללת נשמעת יותר מהרצוי.
בשבילים נירו נוקשה ואינו נעים במיוחד.
התנהגות הכביש של נירו מספקת, אך הוא מתקשה להעביר את הכוח לגלגלים ביעילות בנהיגה נמרצת.
 
-
תמורה למחיר
ביחס לכלים חשמליים במחיר דומה נירו מציע חבילה פחות מתקדמת, אך יעילה ועם טווח מרשים.
-
סיכום
ביצועים וחסכון בחבילה סולידית.
בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלול לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב ברכב חדש על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של חמש שנים, לפי ריבית של 4.85%, וברכב יד שנייה, על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של שלוש שנים, לפי ריבית של 8.99%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותיך במאגר בנק ישראל.