מיצובישי ASX 2017 - אוטו

יתרונות חסרנות

יתרונות / עיצוב נאה, אבזור עשיר, איכות גימור טובה, היצע מערכות בטיחות מתקדמות, נוחות נסיעה טובה, יכולת מפתיעה בשבילים.

חסרונות / עיצוב סביבת נהג מיושן, חומרים לא מרשימים, מושב אחורי צפוף, צריכת דלק, נסיעה רועשת.

בשורה התחתונה / תמורה מכובדת לכסף על חשבון עידון.

מיצובישי ASX 2017 חוות דעת

  • רקע כללי

    אחרי דחיות רבות, ולא מעט אבות טיפוס שעלו לחופי הארץ לאורך השנים, בנובמבר 2017 החל שיווק מיצובישי ASX גם בישראל. הסיבה לעיכוב האחרון היתה העדפת היבואן לשיווק גרסה אחרי מתיחת פנים עם מפרט אבזור בטיחות אקטיבי שלא היה לפני כן בדגם.

    זהו דור שלישי של ASX שהוצג במקור ב-2010 ומאז עבר שתי מתיחות פנים (ראשונה ב-2016 ושניה ב-2017 – חודש לפני שעלה ארצה). הוא מבוסס על פלטפורמת אאוטלנדר, שגם משותפת לאקליפס קרוס (שהוצג לראשונה בשנה זו), כשהשלושה מציעים בסיס גלגלים זהה: 267 ס"מ, ואורכי מרכב שונים. ASX הוא הקטן שבחבורה עם אורך כללי של 436.5 ס"מ – קצר משמעותית מאאוטלנדר. הרעיון הוא להציעו בתפר שבין פנאי קטן לקומפקטי, ולהשתמש בו גם כתחליף למשפחתית המסורתית שלהם, לאנסר, שייצורה בתקינה אירופאית הופסק בסוף 2017.

    באירופה הוא משווק עם מנוע 1.6 ל' ידני ודיזל אוטומטי, בצפון אמריקה עם מנוע 2.4 ל ותיבה אוטומטית. לישראל הוא מגיע באפיון חדש שנוסף להיצע במתיחת הפנים האחרונה ומוצע גם בצפון אמריקה: 2.0 ל', בנזין אטמוספרי, 150 כ"ס בשידוך לתיבה רציפה (זו יחידת כוח זהה לזו שבאאוטלנדר).

    יש שלוש רמות אבזור, 'אינטנס' עם חישוקי "18, בקרת אקלים, שמשות כהות, חיישני גשם ותאורה, בקרת שיוט, מולטימדיה "8 (בהתקנה מקומית) עם מערכת ה'קונטקטד' של כלמוביל, מצלמת רוורס ובלוטות'. רמת 'אינסטייל' מוסיפה קוסמטיקה חיצונית, מפתח חכם, ותאורת לד ליום. רמת 'פרימיום', מציעה גם גג זכוכית פנוראמי, ריפוד ודיפונים מהודרים יותר, חימום למושבים הקדמיים, ותאורת לד פנימית.

    היצע מערכות הבטיחות בכל רמות האבזור כולל: בלימה אוטונומית (עם זיהוי הולכי רגל), התרעה על סטייה מנתיב ועמעום אורות גבוהים. ASX קיבל ציון של חמישה כוכבים במבחן הריסוק של EuroNcap, אך צריך לזכור שמצד אחד הוא נבחן במבחן הישן (2011) והפחות מחמיר, ומצד שני מוסיף כעת מערכות בטיחות אקטיביות. כך שלא ברור לאיזה ציון היה זוכה היום.

  • עיצוב ונוכחות

    העיצוב של מיצובישי ASX 2017 לא הכי מודרני. אבל בזכות בסיס גלגלים יחסית ארוך ומרכב קצר שיוצרים סרחי עודף קצרים, ההופעה שרירית ודחוסה.

  • תא נוסעים ומטען

    העיצוב הכללי של הדשבורד, בחירת החומרים ולוח המחוונים נראים ומרגישים מיושנים. האבזור הרב, במיוחד ברמת הגימור הגבוהה, מפצה מעט על התחושה הפחות מודרנית.

    מלפנים חסר מעט מרווח ראש, כשמאחור חסר מרווח ראש גם לאדם בגובה ממוצע. במפתיע למרות בסיס הגלגלים הארוך, מרחב הברכיים מאחור מעט חסר. תא המטען מציע רצפה מעט גבוהה, ונפח סביר.

     

  • מנוע וביצועים

    מנוע ה-2.0 ל' האטמוספרי, מספק 150 כ"ס שהם ממוצעים למקובל בקטגוריית הקומפקטית, ויותר ממה שמקובל בסגמנט הקרוסאוברים הקטנים. הכל תלוי לאן משייכים את הדגם. הביצועים סבירים-טובים בעיקר בגלל ש-ASX יחסית כבד ותיבת הילוכים רציפה פחות עדכנית. צריכת הדלק מעט מתחת לממוצע הקטגוריה.

  • נוחות והתנהגות

    כיול המתלים המוצלח מתמודד היטב עם בורות וטלאי אספלט במהירות נמוכה וגבוהה, כמו גם עם כביש גלי או בשביל. אבל בידוד הרעשים (מנוע, כביש ורוח) לוקה כבר במהירויות נמוכות.

    מיצובישי ASX 2017 מציע ריסון טוב של המרכב תחת עומס, שתורם לתחושה מוצקה וחסונה.

    יכולת הנסיעה בשטח טובה, עם מרווח גחון גבוה שמאפשר להגיע רחוק יותר מרוב הכלים בקטגוריה.

     

  • תמורה למחיר

    הוא מתומחר על התפר שבין תחום הפנאי הקטן לקומפקטי, ומשמש גם כתחליף ללאנסר המשפחתית שייצורה בתקינה אירופאית הופסק בסוף שנה זו. ברמת הגימור הגבוהה התמורה טובה.

  • חדש בדגם

    דגם וותיק (מ-2010) שלראשונה הגיע לישראל לאחר שעבר מתיחת פנים שניה.

  • סיכום

    רכב פנאי שאופיין במיוחד לשוק הישראלי ומציע מפרט נהיגה ואבזור מכובד.

מיצובישי ASX 2017 גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה להורדת קטלוג מיצובישי ASX
מיצובישי ASX גרסאות נפח מנוע כוח סוס החזר חודשי
מימון ישיר
מחיר מחירון
1998
150
923
-
1998
150
969
-
1998
150
1,027
-
באפשרותך לבחור עד 3 דגמים

כתבות הקשורות לדגם

|
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן

8 1

שווה לשקול גם

ציון ותגובת גולשים

ברשותך מיצובישי ASX?

ציון משוקלל של גולשי אתר אוטו

ציון ותגובת גולשים

מיצובישי ASX צריכת דלק

חישוב צריכת דלק אמיתי, הינו נתון שתלוי בהמון משתנים סביבתיים ולכן לעולם לא ניתן נתון מדוייק וצריכת דלק אמיתית.

3
מיצובישי ASX צריכת דלק צריכת דלק יצרן
ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
בין עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק
אמיתית ק"מ /ל׳
דרגת
זיהום אוויר
11.3 10.3 12.8 8.6 13
11.3 10.3 12.8 8.6 13
11.3 10.3 12.8 8.6 13
5
8.6