מיצובישי אטראז' 2021 חוות דעת
-
רקע כללי
מיצובישי אטראז' היא גרסת סדאן לספייס סטאר.
היא הגיעה אלינו בסוף שנת 2013 ומכוונת לפלח שוק הולך וגדל של משפחתיות קטנות, אם כי בניגוד למתחרותיה המבוססות על סופר-מיני, האטראז' מבוססת על מכונית מיני.
בהתאם, היא מציגה מידות צנועות משל מתחרותיה דוגמת יונדאי i25 (אורך של 424 ס"מ לעומת 437 ס"מ), אך גם קלה מהן משמעותית (945 ק"ג) ומוצעת במחירים נמוכים יותר.
המשקל הקליל אפשר למיצובישי להתקין בה מנוע בנפח צנוע של 1.2 ליטר בלבד (80 כ"ס) לטובת צריכת הדלק (כ-21 ק"מ לליטר ע"פ היצרן), ועדיין להגיע לנתוני ביצועים סבירים - 13.3 שניות ל-100 קמ"ש בגרסה האוטומטית.
רמת ה-Instyle מגיעה ברמת גימור גבוהה ואבזור נדיב, אך ה-Invite הבסיסית חסרה פרטי אבזור רבים ומיועדת (כנראה) בעיקר לשוק המוסדי.
-
עיצוב ונוכחות
האטראז' נראית זולה ופשוטה. העיצוב לא יזכה אותה בשום פרס, אבל גם לא ירתיע אף אחד (במיוחד בגרסאות המאובזרות שמוסיפות חישוקים קלים).
-
תא נוסעים ומטען
גם תא הנוסעים מעוצב בפשטות, אך הגרסאות המאובזרות מצוידות באבזור רב שתורם לאווירה נעימה יחסית.
 
איכות החומרים אינה טובה, אך הם מורכבים היטב.
 
המרווח טוב מלפנים, מאחור יהיה צפוף לשלושה. תא המטען גדול למדי ומציע פתח רחב ונוח.
-
מנוע וביצועים
האטראז' מגיעה אלינו עם מנוע אחד - 1.2 ליטר (3 ציל') המספק 80 כ"ס. למרות ההספק הנמוך הביצועים מפתיעים לטובה הן בגרסה הרציפה והן בידנית, אם כי לעיתים יש צורך לאמץ את המנוע כדי לממש את הפוטנציאל.
 
המנוע עצמו רועש ורועד מאוד. על צד החיוב נספר כי צריכת הדלק נמוכה למדי.
-
נוחות והתנהגות
כל עוד לא מדובר ברצף שיבושים קשים, המתלים הרכים הפתיעו לטובה (בדרך כלל), אך רעשים מכיוון בתי הגלגלים, במיוחד על שיבושים קטנים, מפריעים לשלווה. לכך מצטרפים גם רעשי רוח שהופכים נוכחים מדי כבר ב-100 קמ"ש.
 
על הכביש האטראז' מתנהלת בצורה צפויה ונטולת דרמות. ההיגוי מעורפל וכושר הבלימה מכובד.
 
היכולת הדינמית - כולל זוויות הגלגול - לא מרשימה.
-
תמורה למחיר
האטראז' זולה ממרבית מתחרותיה וברוב המקרים מאובזרת מהן.
 
על הנייר התמורה למחיר מצוינת, אבל מולה ניצבות מתחרות איכותיות, מרווחות ומודרניות יותר.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2021 הגרסה הנמכרת הייתה אינסטייל 1.2 ליטר עם כ-500 יחידות.
-
סיכום
משפחתית קטנה, מחיר קטן, רשימת אבזור ארוכה.
בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלול לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב ברכב חדש על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של חמש שנים, לפי ריבית של 4.85%, וברכב יד שנייה, על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של שלוש שנים, לפי ריבית של 8.99%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותיך במאגר בנק ישראל.