מיצובישי ספייס סטאר 2024 יד שניה

מיצובישי ספייס סטאר 2024 חוות דעת

נבדק על ידי אוהד אלגוב
  • רקע כללי

    הספייס סטאר (שנקראת גם מיראז' בשווקים מסוימים) החזירה ב-2013 את מיצובישי לתחום הסופרמיני לאחר היעדרות ארוכת שנים. בארץ מוצעת הספייס סטאר עם מנוע 1.2 ל‘ (3 ציל’) המשודך לתיבה אוטומטית-רציפה. בעבר שווקה בארץ גם גרסת 1.0 ליטר (3 ציל') עם תיבה ידנית. הדור הנוכחי הגיע לישראל ביוני 2013, וכדי להתמודד עם המתחרות הגדלות והמתחדשות, עודכנה הספייס סטאר 6 פעמים (!). בנוסף, ב-2020 היבואנית "הורידה" את ספייס סטאר קטגוריה מבחינת מחיר, ומאז המכונית מתחרה בקטגורית מיני מול דגמים קטנים ממנה.
  • עיצוב ונוכחות

    חרטום "המגן הדינמי" של מיצובישי עוזר למכונית להציג פנים אסרטיביות, אבל שאר העיצוב פחות משכנע.
  • תא נוסעים ומטען

    לסביבת הנהג, שלא שונתה רבות מאז הוצגה המכונית ב-2013, הופעה מיושנת. מצד שני, הפשטות הזו מובילה לכך שהכל מאוד ברור וקל לתפעול. איכות החומרים נמוכה – הפלסטיקים נוקשים, הריפודים פשוטים וטריקת הדלת נעשית בצליל חלול וחזק. מאחור זה בולט עוד יותר. המרחב מלפנים מצומצם בעיקר בגלל מבנה צר, אך סביר ביחס לסגמנט. מושב הנהג אינו מוצלח בנסיעות ארוכות. מאחור המרחב בהחלט מספק עבור מכונית קטנה שכזו. לתא המטען נפח נאה בהשוואה לדגמי מיני – 235 ל'.
  • מנוע וביצועים

    הגרסה המעודכנת של מנוע ה-1.2 ל' (3 ציל') מפיקה 71 כ"ס בלבד. ובכל זאת, בזכות תגובות זריזות ותיבה רציפה המתחילה נסיעה עם "הילוך" ראשון ביחס קבוע התוצאה נמרצת יחסית. בנוסף, לתיבה הרציפה אופי פעולה נעים ביחס לתיבות רובוטיות בהן מצוידות מרבית המתחרות. גם מחוץ לעיר ניתן לשמור על קצב התנועה, אולם עקיפות יש לתכנן ולבצע בזהירות.
  • טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק

    צריכת הדלק במבחן הדרכים עמדה על 11.5 ק"מ לליטר, נתון גבוה ביחס לביצועים. אולם בשימוש מתון קיבלנו 15.9 ק"מ לליטר.

    • צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת הדלק המשולבת לפי נתוני יצרן. כמה קילומטרים תוכלו לנסוע בכל ליטר של דלק
      18.5 ק"מ/ליטר
    • צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק אמיתית משתנה מנהג לנהג בהתאם למזג האוויר ולסגנון הנהיגה. הנתון המוצג מבוסס על המדידה במהלך נסיעת מבחן של מגזין אוטו
      14 ק"מ/ליטר
    • נפח מיכל דלק
      35 ליטר
    • דרגת זיהום אוויר
      דרגת זיהום אוויר
      נתון דרגת הזיהום נקבע ע"פ נוסחה של משרד התחבורה
      5
  • נוחות והתנהגות

    נוחות הנסיעה אינה מוצלחת. בעיר היא זזה ונחבטת במעבר על מרבית השיבושים, וגם מחוץ לעיר היא אינה מבריקה. לכל אלה מצטרפת רמה גבוהה של רעשי רוח, כביש, מנוע ומתלים ליצירת רכב שאינו נעים במיוחד בנסיעות ארוכות. לזכותה כושר תמרון עירוני מצוין עם קוטר סיבוב של 9.2 מטרים. היכולת הדינאמית סבירה בלבד. זוויות הגלגול גבוהות, ישנה רגישות לרוחות צד ולהגה חופש סביב המרכז.
  • תמורה למחיר

    ספייס סטאר נהנית ממרחב נדיב ביחס לקטגוריית המיני, תא מטען גדול יחסית ותיבת הילוכים נעימה. אולם גילה מורגש, היא פשוטה וגסה, ומתקשה להצדיק את קנייתה ב-2024.
  • גרסאות ורמות גימור

    מיצובישי ספייס סטאר 2024 מוצעת בישראל בגרסה אחת – 1.2 ל', 71 כ"ס, תיבה רציפה – ובשלוש רמות גימור. 'אינסטייל' מציעה מערכת מולטימדיה עם קישוריות לאנדרואיד ואפל, חיישני גשם ועוד. 'סופרים' מוסיפה בעיקר חישוקי 15 אינץ', עמעום אוטומטי לאורות הדרך. 'פרימיום' מוסיפה כניסה והנעה ללא מפתח, ריפוד משולב דמוי-עור ובד, קיפול חשמלי למראות הצד, תאורת לד מלאה, פנסי ערפל ועוד.
  • בטיחות

    מיצובישי ספייס סטאר נבדקה ע"י יורו NCAP בשנת 2013 – נציין כי מדובר במבחן וותיק בסטנדרטים פחות מחמירים מאלה הנהוגים כיום – והיא זכתה אז לדירוג של ארבעה כוכבים. היצע מערכות הבטיחות המתקדמות דל ביחס לנהוג כיום וכולל מערכת בלימה אוטונומית עד למהירות של 80 קמ"ש והתראה על סטייה מנתיב בלבד.
  • מה חדש בדגם

    אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2024.
  • 01.png

    סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב

    ביחס למחיר ולמתחרות מיצובישי ספייס סטאר מציעה חבילה פשוטה ומיושנת, אולם היא מרווחת ונהנית מתיבה נעימה.

מיצובישי ספייס סטאר שאלות ותשובות

מיצובישי ספייס סטאר כבר לא נמכרת חדשה בישראל מ-2024. בשוק היד השנייה מחירים נעים בין 45,000-80,000 ש״ח בהתאם לשנה ולקילומטראז'.
ספייס סטאר יד שנייה משנים 2020-2021 נמכרת בטווח של 65,000-85,000 ש״ח בהתאם לקילומטראז', מצב הרכב ורמת הגימור. דגמי רמת גימור פרימיום יקרים יותר בכ-10,000-15,000 ש״ח מדגמירמת גימור אינסטייל.
ההבדלי מחיר בשוק היד השנייה: אינסטייל (בסיסית) – היא הזולה ביותר, מעלי רמת גימור סופרים שיקרה ממנה בכ-8,000 ש״ח. רמת גימור פרימיום היא היקרה ביותר, ויקרה בכ-12,000-15,000 ש״ח מהבסיסית.
יש לשקול שהדגם הופסק, מה שעלול להשפיע על זמינות חלקי חילוף ותמיכה טכנית עתידית. מצד שני, מדובר ברכב אמין עם צריכת טובה. מומלץ לבדוק בקפידה היסטוריית תחזוקה.
ירידת הערך השנתית נעה בין 15-20% בשנים הראשונות. בהמשך הירידה מתמתנת ונעה בין 8-12% בשנה, תלוי במצב הרכב והקילומטראז'.
מיצובישי ישראל לא מספקת אחריות נוספת לרכב. יש לבדוק אחריות אצל המוכר או לרכוש אחריות מורחבת מחברת ביטוח או מוסך מורשה עצמאי.
ביטוח חובה וחלקי סביב 1,200-2,000 ש״ח בשנה תלוי בגיל הנהג ומקום מגורים. ביטוח מקיף: 2,500-4,500 ש״ח בשנה. הרכב נחשבת בטוחה יחסית לביטוח.
טיפול שוטף: 800-1,200 ש״ח. חלקי בלאה (צמיגים, בלמים, מצבר): 1,500-2,500 ש״ח בשנה. עלות תחזוקה שנתית ממוצעת: 2,500-4,000 ש״ח תלוי בקילומטראז ואופן הנהיגה.
לבדוק: היסטוריית תחזוקה מלאה, מצב המנוע והשרשרת, בדיקת מוסך מורשה, תיעוד תאונות, מצב החשמל והמזגן, בלאי צמיגים וחישוקים, פעולת המערכות השונות ברכב.
6 כריות אוויר (קדמיות, צידיות ווילון), היצע מערכות הבטיחות המתקדמות דל ביחס לנהוג כיום וכולל מערכת בלימה אוטונומית עד למהירות של 80 קמ"ש והתראה על סטייה מנתיב בלבד.
מיצובישי ספייס סטאר נבדקה ע"י יורו NCAP בשנת 2013 בסטנדרטים פחות מחמירים מאלה הנהוגים כיום – והיא זכתה אז לדירוג של ארבעה כוכבים.
כן, כל הדגמים כוללים מצלמת רוורס אבל אין חיישני חניה קדמיים או אחוריים
תאורה חיצונית: בכל רמות הגימור תאור יום. ברמת גימור פרימיום תאורת לד מלאה. תאורה פנימית בסיסית. חיישן תאורה אוטומטי. מראות צד חשמליות, ברמת גימור פרימיום מראות מחוממות.
צריכת דלק הרשמית היא 18.2 ק"מ לליטר. במבחן הדרכים של אוטו עמדה הצריכה על 11.5 ק"מ לליטר, נתון גבוה ביחס לביצועים. אולם בשימוש מתון קיבלנו 15.9 ק"מ לליטר.
צריכת הדלק טובה יחסית למתחרות בקטגוריה. דומה לקיה פיקנטו ויונדאי i10 שדומה לה בהספק. פחות יעילה מסוזוקי איגניס שגם דומה לה בהספק, יעילה יותר משברולט ספארק החזקה ממנה משמעותית.
המנוע הוא 1.2 ליטר (1,193 סמ״ק) בנזין 3 צילינדרים עם הספק של 71 כ״ס ב-6,000 סל״ד, ומומנט של 10.4 קג״מ ב-3,500 סל״ד. תיבת הילוכים היא אוטומטית רציפה (CVT).
תאוצה 0-100 קמ״ש תוך 15.8 שניות. מהירות מקסימלית 163 קמ״ש. בזכות תגובות זריזות ותיבה רציפה המתחילה נסיעה עם "הילוך" ראשון ביחס קבוע התוצאה נמרצת יחסית. בנוסף, לתיבה הרציפה אופי פעולה נעים ביחס לתיבות רובוטיות בהן מצוידות מרבית המתחרות. לנסיעות ארוכות בכבישים מהירים או עליות תלולות הוא עלול להרגיש חלש.
בעיר: מצוינת, זריזה ויעילה בתמרונים. אבל נוחות הנסיעה אינה מוצלחת לא בעיר וגם לא מחוץ לעיר שם היא גם רועשת.
המנוע יחסית אמין. חשוב לבדוק: שרשרת החלפה (במקום רצועה), מצב שמן מנוע, מערכת קירור. יש לוודא ביצוע טיפולים במועד בהתאם להמלצות היצרן.
אורך: 3,845 מ״מ, רוחב: 1,665 מ״מ, גובה: 1,505 מ״מ, בסיס גלגלים: 2,450 מ״מ. רדיוס סיבוב מינימלי: 4.6 מטר - מעולה לתמרונים בעיר.
המרווח האחורי מתאים לשני מבוגרים ממוצעים אך לא בנוחות מלאה בנסיעות ארוכות.
נפח תא המטען: 235 ליטר עם המושבים זקופים מהגדולים בסגמנט. ניתן להגדיל משמעותית על ידי קיפול משענת המושב האחורי ביחס 60:40. מתאים לקניות יומיומיות ותיקי נסיעה קטנים.
קיבולת מיכל הדלק: 35 ליטר. עם צריכה ממוצעת של 15.5 ק"מ לליטר מיכל דלק אחד יספיק לטווח נסיעה של כ-550 ק"מ.
משקל עצמי: 970 ק״ג, משקל כולל מורשה: 1,370 ק״ג. יכולת נשיאה: 400 ק״ג. יכולת גרירה: 100 ק״ג ללא בלמים, 200 ק״ג עם בלמים.
מתאימה למשפחה עם ילד אחד או שניים קטנים. יש עוגני ISOFIX למושבי בטיחות. תא המטען מהגדולים בסגמנט אבל עדיין קטן יחסית לעגלת תינוק גדולה. יותר מתאימה כרכב שני או לזוג צעיר.
מערכת מולטימדיה עם תמיכה ב-Apple CarPlay ו-Android Auto, דיבורית בלוטות', שליטה מגלגל ההגה, 4 רמקולים, שקע USB ו-12V.
אין מערכת ניווט מובנית, אך ניתן להשתמש בניווט דרך הטלפון החכם באמצעות Apple CarPlay או Android Auto .
בקרת אקלים דיגיטלית אוטומטית, בקרת שיוט, חיישן גשם, מחשב דרך, חיווי ECO, הגה מתכוונן בגובה, חלונות חשמליים.
רמת גימור אינסטייל חישוקי פלדה "14 עם צמיגים 165/65/14. רמות גימור סופרים ופרימיום חישוקי סגסוגת קלה "15 עם צמיגים 175/55/15.
קיה פיקנטו: יותר מתקדמת טכנולוגית, ומציעה אחריות ארוכה יותר. ספייס סטאר: צריכת דלק דומה, מחירים זולים יותר ביד שנייה.
יונדאי i10: טכנולוגיה מתקדמת יותר, אחריות ארוכה יותר. ספייס סטאר: מחירים זולים יותר ביד שנייה, צריכת דלק דומה.
סוזוקי איגניס: יותר גבוהה (קרוסאובר קטן), הנעה לכל הגלגלים אופציונלית, מרווח טוב יותר. ספייס סטאר: זולה יותר, מרווחת יותר.
שברולט ספארק: מחיר זול יותר, מרווחת יותר, חזקה ומאובזרת יותר. ספייס סטאר: צריכת דלק טובה יותר.
המרחב מלפנים סביר ביחס לסגמנט ומושב הנהג אינו מוצלח בנסיעות ארוכות. נוחות הנסיעה אינה מוצלחת. בעיר היא זזה ונחבטת במעבר על מרבית השיבושים, גם מחוץ לעיר היא אינה מבריקה כשבנוסף היא רועשת. לזכותה כושר תמרון עירוני מצוין עם קוטר סיבוב של 9.2 מטרים.
בידוד הרעשים חסר עם רמה גבוהה של רעשי רוח, כביש, מנוע ומתלים ליצירת רכב שאינו נעים במיוחד בנסיעות ארוכות.
רמת גימור 'אינסטייל' מציעה מערכת מולטימדיה עם קישוריות לאנדרואיד ואפל, חיישני גשם ועוד. 'סופרים' מוסיפה בעיקר חישוקי 15 אינץ', עמעום אוטומטי לאורות הדרך. 'פרימיום' מוסיפה כניסה והנעה ללא מפתח, ריפוד משולב דמוי-עור ובד, קיפול חשמלי למראות הצד, תאורת לד מלאה, פנסי ערפל ועוד.
מערכת בקרת אקלים דיגיטלית אוטומטית מתמודדת היטב עם החום. חשוב לבדוק את מצב המדחס בכרב יד שנייה.
צבעים חיצוניים: שחור, כסוף, אפור גרפיט, כחול, סגול פנינה, אדום, צהוב, לבן יהלום. ריפוד פנים: בד שחור/אפור (Instyle), דמוי עור שחור/אפור (Premium).
מתאימה לנהגים המחפשים רכב כלכלי לנסיעה עירונית, סטודנטים, זוגות צעירים או כרכב שני למשפחה. פחות מתאימה למשפחות גדולות או לנסיעות ארוכות תכופות.
תיבת ההילוכים CVT INVECS III מספקת נסיעה חלקה ויעילה בצריכת דלק. ייתכן רעש מנוע גבוה יותר בהאצות חזקות, אך התגובה חלקה ונעימה לנהיגה עירונית.

מיצובישי ספייס סטאר מחירון וגרסאות

מיצובישי ספייס סטאר לפי שנים

מיצובישי ספייס סטאר השוואה למתחרים

סמנו עד 4 דגמים להשוואה
  • ` on
    מיצובישי ספייס סטאר
    מיצובישי ספייס סטאר 1.2 ל', אוט', Instyle
    הספק כוח סוס 71

חוות דעת גולשים על מיצובישי ספייס סטאר

4.3/5

דירוג משוקלל של גולשי אוטו

לביקורות הגולשים (8)

הנאת נהיגה

4.1

עלויות תחזוקה

3.9

נוחות השימוש ואבזור

3.8

מרווח ישיבה

3.9

תא המטען

4.1

יש לכם מיצובישי ספייס סטאר? כתבו חוות דעת

מיצובישי ישראל רשימת דגמים

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.