ראם 2500 2025
ראם 2500 2025 חוות דעת
הגרסה המומלצת של אוטו
-
רקע כללי
מקורו של הטנדר ראם ב-1981, אז כדגם של דודג' שהוצע במספר גרסאות Heavy Duty כמו 2500 ו-3500. בשנת 2010 הפך ראם למותג בזכות עצמו, ואותן גרסאות היו לדגמים שלו. הדור הנוכחי-רביעי הוצג ב-2019, והוא משופר באופן דרמטי מקודמו. השלדה חזקה וקלה יותר, המנוע קל יותר, המומנט משופר, בולמים וסרנים חדשים, יכולת הבלימה משודרגת. בסביבת הנהג מסכים עכשוויים, ומפרט הבטיחות עדכני.
באוגוסט 2025 החל שיווקו של ראם 2500 לאחר שעבר מתיחת פנים. במסגרת זאת שודרג האבזור, המנוע שופר והוטמעה תיבה אוטומטית חדשה.
המנוע המשרת את הטנדר – טורבו-דיזל בנפח 6.7 ליטר – ללא שינוי, אך הספקו שופר והוא מייצר כעת 430 כ"ס, תוספת של 60 כ"ס ביחס לדגם המוחלף.
המומנט צמח בשיעור ניכר עוד יותר, 31 קג"מ – וכעת עומד על 148.7 קג"מ, הנתון הטוב ביותר בסגמנט.
שינוי משמעותי הוא בהחלפת תיבת ההילוכים שהיו לה שישה הילוכים לעדכנית של ZF עם שמונה הילוכים. בהמשך מערך ההנעה מערכת 4x4 עם אפשרות בחירה בין הנעה אחורית, הנעה כפולה או כפולה עם הילוך כוח.
אורך בסיס הגלגלים של ראם בכל הגרסאות 378.7 ס"מ, אורך המרכב 607 ס"מ, רוחבו 212 ס"מ וגובהו 204 ס"מ.
המשקל הכולל 4622 ק"ג ומשקל ההעמסה 1143 ק"ג.במקביל, החל גם שיווקה של גרסת Rebel, גרסת הבנזין הספורטיבית של הטנדר המצוידת במנוע V8 בנפח 6.4 ל' המפיק 405 כ"ס ו-59.3 קג"מ. גרסה זו זוכה לעיצוב ספורטיבי יותר, בולמי זעזועים מבית 'בילשטיין', נעילת דיפרנציאל אחורית אלקטרונית, חבילת מיגון גחון מלאה, צמיגי "33 ועוד.
במסגרת חידוש הדגם עבר הטנדר שינויים חיצוניים הכוללים סבכה חדשה, פנסי לד קדמיים חדשים המשפיעים גם על עיצוב החזית, כמו גם יחידות תאורה עדכניות מאחור. באבזור, בנוסף, מצלמות היקפיות וייעודית לארגז. -
עיצוב ונוכחות
טרם נבחן.
-
תא נוסעים ומטען
טרם נבחן.
-
מנוע וביצועים
טרם נבחן.
-
טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק
טרם נבחן.
-
נפח מיכל דלק117 ליטר
-
15
-
-
נוחות והתנהגות
טרם נבחן.
-
תמורה למחיר
טרם נבחן.
-
גרסאות ורמות גימור
ראם 2500 בגרסת הדיזל מוצע בשלוש רמות גימור; רמת 'לאראמי' כוללת בידוד רעשים אקטיבי ושמשות קדמיות כפולות, תאורת לד, צג "12, תפעול חשמלי למושבים הקדמיים שיש בהם חימום ואוורור, להגה ולאחוריים חימום, בקרת אקלים דו-אזורית ופתחי מיזוג מאחור. ניתן לבחור בין גרסת 6 מושבים, לבין 5 מושבים ו"ראמבוקס".
רמת 'לימיטד' מוסיפה גג נפתח, מדרגות צד חשמליות, צג מרכזי "14.5, צג "10.25 לנוסע, מערכת שמע של הרמן קרדון עם 17 רמקולים, מראה מרכזית המשקפת מצלמה וריפוד עור אדום.
ברמת 'לימיטד נייט' גימור שונה עם סבכה וסמלים מושחרים, מכסה מנוע בעיצוב ייחודי ותא נוסעים בגימור כהה מיוחד.גרסת הבנזין "Rebel" כוללת אף היא סבכה שחורה, מכסה מנוע בעיצוב ייחודי, צביעה דו גוונית, חלונות אחוריים כהים, תאי "ראמבוקס", חלון גג חשמלי, מדרגה נשלפת לארגז, מדרגות צד חשמליות ופנסי עבודה משולבים במראות הצד.
בתא הנוסעים ריפודי עור, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית, חימום למושבים הקדמיים ולהגה, מולטימדיה בגודל 14.5", מערכת שמע של Harman Kardon, מסך ייעודי לנוסע בגודל 10.25", טעינה אלחוטית כפולה, מראה אחורית דיגיטלית ומצלמות היקפיות. -
בטיחות
ראם 2500 לא נבדק במבחני הריסוק של יורו NCAP.
במפרט הבטיחות בלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב, מערכת שיוט אדפטיבית ועוד.
-
מה חדש בדגם
תחילת שיווק גרסה מעודכנת, באוגוסט 2025.
-
סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב
ראם 2500 טרם נבחן.
ראם 2500 מחירון וגרסאות
סמנו עד 4 גרסאות להשוואה
ראם 2500 כתבות ומבחני דרכים
ראם 2500 השוואה למתחרים
חוות דעת גולשים על ראם 2500
הנאת נהיגה
עלויות תחזוקה
נוחות השימוש ואבזור
מרווח ישיבה
תא המטען
יש לכם ראם 2500? כתבו חוות דעת