ראם 2500 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
דגמי הטנדר ראם של מותג דודג' הוצגו ב-1981. הדור הרביעי שהושק ב-2008, התחיל את הקריירה שלו כדגם של דודג', והספרות המציינות את הממדים/משקל-כולל, היו הגרסאות שלו. ב-2010 היה ראם למותג בזכות עצמו ואותן ספרות שודרגו לשם דגם.
הדור החמישי-נוכחי הוצג בדיוק 10 שנים אחרי, והוא משופר באופן דרמטי מקודמו. השלדה חזקה וקלה יותר, המנוע קל יותר, המומנט משופר, בולמים וסרנים חדשים, יכולת הבלימה משודרגת. בסביבת הנהג מסכים עכשוויים, ומפרט הבטיחות עדכני. התיבה האוטומטית (6 הילוכים) ללא שינוי וכך גם מערך ההינע: הנעה אחורית עם שילוב לכפולה בשטח, מצב Low, דיפרנציאל אחורי מוגבל-החלקה; בדגם זה (ובניגוד ל-3500) קפיצי סליל גם מאחור.
שיווק הדור החמישי בישראל החל ב-2019, ובמאי 2023 החל שיווקה של גרסה מעודכנת, עם מערכות בטיחות ופריטי אבזור משופרים.
-
עיצוב ונוכחות
כמקובל בטנדרים האמריקאים, מעבר לכך שהם ענקים, החזית שלהם גדולה במיוחד והיא בוהקת למרחקים הודות לתועפות כרום. נוכחות לא חסרה כאן. מהדורת נייט אדישן, בה הכרום נצבע בשחור, נאה יותר לטעמנו.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים מרווח ל-5+1, מאובזר ובנוי היטב, ההידור ברמות הגימור הגבוהות מכובד ביותר. הנדסת האנוש בינונית.
-
מנוע וביצועים
המנוע פחות חזק ביחס למתחרים (370 כ"ס בהשוואה ל-450 כ"ס לערך), אך הוא חזק מאוד בפני עצמו, יספק כל צורך (ויישאר עוד) ותיבת ההילוכים מתפקדת היטב. פעולת המנוע חלקה יחסית והוא שקט מאוד באופן יחסי.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה, והרכב מטפל היטב בשיבושים למיניהם. היכולת הדינמית בינונית, ומה שמפריע הוא ההגה, שהוא קל מדי ובעל שטח מת גדול במרכז. בשטח, ראם 2500 נוח גם בשבילים זרועי אבנים. באופן יחסי, היכולת שלו בתוואי מאתגר טובה בזכות מרווח גחון גבוה, אך הממדים קובעים גבול גזרה ברור למדי.
-
תמורה למחיר
המחיר דומה לזה של המתחרים (פורד F-350, שברולט סילברדו) ויש לו יתרון (כמו להם) בזכות העובדה שהוא נטול מיסוי – ומחירו כמו של הטנדרים היפניים. כמו למתחרים, גם לראם הכרה מלאה בהוצאות, גם לו צריכת דלק גבוהה. בזכות רמת חיים גבוהה בהשוואה למתחריו, הוא מעניק תמורה מצוינת.
-
גרסאות ורמות גימור
ראם 2500 מוצע ב-2025 בחמש רמות גימור. ב'לארמי פלוס' (חמישה או שישה מושבים) מראות צד חדשות המשלבות בתוכן פנסים לתאורת עבודה לפנים ולאחור, צג "12 מרכזי, תאורת לד, מפתח חכם ותפעול חשמלי למושבים הקדמיים.
ב'לארמי גולד פלוס' (חמישה או שישה מושבים), גם מצלמות היקפיות וגג זכוכית.
ב'לימיטד לונגהורן' (חמישה מושבים) מערכת שמע מבית 'הרמן קרדון' עם 17 רמקולים, ריפודי עור, מושבים קדמיים עם חימום/אוורור וזכרונות, מושבים אחוריים וגלגל הגה מחוממים, לוח מחוונים מוקרן "12.3, משטח טעינה אלחוטי, מראה המקרינה תמונת מצלמה ועוד.
לימיטד לונגהורן פלוס כוללת גם צביעת החלק התחתון של הרכב בצבע המרכב.
רמת 'לימיטד נייט אדישן' (חמישה מושבים) כוללת פריטים בעיצוב ספורטיבי: סבכה, חישוקים וסמלים בצבע שחור, לצד יחידות תאורה (לד) מושחמות. בתא הנוסעים: חלקי גימור פנים ותקרה בצבע שחור.
-
בטיחות
ראם 2500 לא נבדק במבחני הריסוק של יורו NCAP.
במפרט הבטיחות בכל רמות הגימור בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, התרעות על תנועה חוצה מאחור ועל שכחת ילדים.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק הממוצעת עמדה על 6.5 ק"מ לליטר במבחן דרכים מאומץ. צריכה אופיינית לקטגוריה.
-
מה חדש בראם 2500 2025
בספטמבר 2024 החל שיווקה של רמת הגימור 'לימיטד לונגהורן', אשר מחליפה בהיצע את לימיטד ששיווקה הופסק. לימיטד לונגהורן היא רמת הגימור הבכירה של ראם 2500 בישראל, ומעבר לשפע כרום בחזית וסבכה ייחודית, רמה זו כוללת גם תא נוסעים עשיר ומאובזר במיוחד, כולל גימור עץ אמיתי, דשבורד עטוף עור ועוד. ברמת לונגהורן פלוס תזכו גם לצביעת החלק התחתון של הרכב בצבע המרכב.
-
סיכום
מבין הטנדרים האמריקאים הגדולים, ראם מציע את נוחות הנסיעה הטובה ביותר, הוא השקט מכולם בכביש, ומוסיף על כך יכולת שטח עדיפה במקצת - מה שהופך אותו לטוב מסוגו.