ראם 2500 2022 חוות דעת
-
רקע כללי
דגמי הטנדר ראם של מותג דודג' הוצגו ב-1981. הדור הרביעי שהושק ב-2008, התחיל את הקריירה שלו כדגם של דודג', והספרות המציינות את הממדים/משקל-כולל, היו הגרסאות שלו – וב-2010 היה ראם למותג בזכות עצמו ואותן ספרות שודרגו לשם דגם. הדור החמישי-נוכחי הוצג בדיוק 10 שנים אחרי, והוא משופר באופן דרמטי מקודמו. השלדה חזקה וקלה יותר, המנוע קל יותר, המומנט משופר, בולמים וסרנים חדשים, יכולת הבלימה משודרגת. בסביבת הנהג מסכים עכשוויים, ומפרט הבטיחות עדכני. התיבה האוטומטית (6 הילוכים) ללא שינוי וכך גם מערך ההינע: הנעה אחורית עם שילוב לכפולה בשטח, מצב Low, דיפרנציאל אחורי מוגבל-החלקה; בדגם זה (ובניגוד ל-3500) קפיצי סליל גם מאחור.
-
עיצוב ונוכחות
כמקובל בטנדרים האמריקאים, מעבר לכך שהם ענקים, החזית שלהם גדולה במיוחד והיא בוהקת למרחקים הודות לתועפות כרום. נוכחות לא חסרה כאן. טוב טעם? כן
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים מרווח ל-5+1, מאובזר ובנוי היטב, ההידור ברמת הגימור הגבוהה מכובד ביותר, הנדסת האנוש בינונית.
-
מנוע וביצועים
המנוע פחות חזק ביחס למתחרים (370 כ"ס בהשוואה ל-450 כ"ס לערך), אך הוא חזק מאוד בפני עצמו, יספק כל צורך (ויישאר עוד) ותיבת ההילוכים מתפקדת היטב. פעולת המנוע חלקה יחסית והוא שקט מאוד באופן יחסי. צריכת הדלק (5.6 ק"מ לליטר) גבוהה ואופיינית לז'אנר.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה, והרכב מטפל היטב בשיבושים למיניהם. היכולת הדינמית בינונית, ומה שמפריע הוא ההגה, שהוא קל מדי, והשטח המת שלו עשוי להטריד גם בקו ישר. בשטח, הוא נוח גם בשבילים עם אבנים, ובאופן יחסי, היכולת שלו בשטח מאתגר טובה, בגלל מרווח גחון גבוה, אך הממדים קובעים גבול גזרה ברור למדי.
-
תמורה למחיר
המחיר דומה לזה של המתחרים (פורד F-350, שברולט סילברדו) ויש לו יתרון (כמו להם) בזכות העובדה שהוא נטול מיסוי – ומחירו כמו של הטנדרים היפניים. כמו למתחרים, גם לראם הכרה מלאה בהוצאות, גם לו צריכת דלק גבוהה. לכשעצמו, הוא כמקובל בהקשר זה בארץ, ומציע רמת חיים גבוהה.
-
סיכום
מבין הטנדרים האמריקאים הגדולים, ראם מציע את נוחות הנסיעה הטובה ביותר, הוא השקט מכולם בכביש, ומוסיף על כך יכולת שטח מעט עדיפה.
בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלול לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב ברכב חדש על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של חמש שנים, לפי ריבית של 4.85%, וברכב יד שנייה, על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של שלוש שנים, לפי ריבית של 8.99%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותיך במאגר בנק ישראל.