רנו מגאן גרנד קופה 2021 חוות דעת
-
רקע כללי
רנו גרנד קופה זו מחליפת רנו פלואנס – בשני המקרים גרסת סדאן למשפחתית הקומפקטית, מגאן.
גרנד קופה מבוססת על הרצפה העדכנית של רנו-ניסאן (CMF-CD), אולם מידות המרכב דומות לאלו של פלואנס.
מבחר יחידות ההנעה בישראל כולל שתי אפשרויות – גרסת 1.2 ל' טורבו בנזין (132 כ"ס) עם תיבה דו-מצמדית 7 היל', או גרסת 1.5 ל' דיזל (110 כ"ס) עם תיבה דו-מצמדית 6 היל'.
בישראל החל שיווקה של גרנד קופה באפריל 2017, עם שתי מערכות ההנעה הנ"ל, וללא מערכות בטיחות מתקדמות – כך שציון הריסוק שלה אינו תקף בישראל.
בינואר 2019 החל שיווקה של גרסה מעודכנת, עם מנוע טורבו בנזין חדש (1.33 ל', 140 כ"ס) ועם מערכות בטיחות מתקדמות מקוריות המוצעות באופן תקני, ואיתן זכאית גרנד קופה לציוני הריסוק הגבוהים.
-
עיצוב ונוכחות
לגרנד קופה נוכחות רבה ביותר והיא מרשימה למראה.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים מציע אווירה מהודרת, מפרט אבזור עשיר ומרווח פנימי גדול ביותר - לנוסעים ולמטען.
 
בצד השלילה נמצאת הנדסת אנוש לא מוצלחת, בעיקר בשל מערכת המולטימדיה המרכזית השולטת על חלק ניכר ממערכות הרכב השונות - שאיננה נוחה לתפעול.
-
מנוע וביצועים
יחידת ההנעה של גרסת הדיזל מוצלחת בסך הכל - זריזה בטווח המהירות החוקית, וחסכונית במיוחד (16.9 ק"מ לליטר בממוצע המבחן).
 
מצד שני, עבור נהגים חובבי-ביצועים, הגרנד קופה פחות תתאים, ולתיבת ההילוכים פעולה לא רהוטה (לאו דווקא בעיר).
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה מהמקובל בפלח המשפחתיות. התנהגות הכביש של הגרנד קופה איננה ספורטיבית כלל ועיקר.
-
תמורה למחיר
ביחס לקטגוריית המשפחתיות כולה, העסקה על הגרנד קופה איננה יוצאת דופן - ולו רק בשל היעדר מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות.
 
יחד עם זאת, מבין משפחתיות הדיזל, הגרנד קופה נהנית מיתרון אבזור נוחות משמעותי.
-
סיכום
חבילה שלמה, טובה ומעניינת.