סקודה אוקטביה 2022 - אוטו

סקודה אוקטביה 2022 יד שניה

סקודה אוקטביה 2022 יתרונות וחסרונות

יתרונות מרחב לנוסעים, תא מטען, איכות תא נוסעים, ביצועים, צריכת דלק.
חסרונות הנדסת אנוש פחות טובה מבעבר, נוחות נסיעה בעיר, מחיר – בייחוד ברמות הגימור הגבוהות.
בשורה התחתונה משפחתית מוכשרת ואטרקטיבית.

סקודה אוקטביה 2022 יד שניה חוות דעת

נבדק על ידי אלגוב אוהד

  • רקע כללי

    הדור הרביעי של סקודה אוקטביה נחשף בנובמבר 2019 בשתי תצורות מרכב, סדאן וסטיישן, ושתיהן תוכננו להגיע אלינו. אבל וירוס קורנה שיבש מעט את התוכניות, ובעוד שהסדאן עלתה לישראל באוגוסט 2020, תצורת הסטיישן לא הגיעה אז, וגם לא השנה. גם הגרסאות הנוספות שהיו אמורות להגיע התעכבו, כשגרסת ה-RS עלתה ב-2021 וגרסת הפלאג-אין רק ביוני 2022.

    דגמי אוקטביה השונים, כולל ה-RS, מבוססים על פלטפורמת MQB המודולרית בגרסתה העדכנית. ממדי המכונית סה"כ דומים לאלה של המתחרים, למעט נפח תא המטען שהוא פשוט ענק והגדול ביותר בסגמנט.

    היצע המנועים כולל את אותם מנועים שהיו בדור הקודם עם חידוש בגזרת מנועי הבנזין: לראשונה אוקטביה מציעה יחידות הנעה היברידיות. מדובר במערך היברידי מתון 48 וולט שנועד לעזור בצמצם צריכת הדלק ולא מאפשר נסיעה על חשמל. היצע מנועי הבנזין בישראל כולל מנוע 1.0 ל' 3 צילינדרים, 115 כ"ס, מנוע 1.5 ל' 4 צילינדרים, 150 כ"ס, וגרסת RS עם מנוע 2.0 ל' (כמו בגולף GTI למשל), כשכאן מייצר 245 כ"ס. בגזרת הדיזל נמצא מנוע 2.0 ל' שמייצר 150 כ"ס. כל המנועים משודכים לתיבה אוטומטית רובוטית דו-מצמדית 7 הילוכים שכעת מתופעלת בצורה חוטית, וההנעה קדמית. גרסת הדיזל היא היחידה שמציעה גם אופציה ידנית (6 הילוכים).

    גרסת הפלאג-אין שהצטרפה השנה משלבת את מנוע הטורבו-בנזין 1.4 ליטר הוותיק, המייצר 150 כ"ס ומנוע חשמלי המנפק 109 כ"ס. התפוקה המשולבת היא 204 כ"ס. באירופה מוצעת גם גרסת 'פלאג-אין RS' חזקה וספורטיבית יותר (245 כ"ס).

    שינויים נוספים: התיבה הרובוטית הדו-מצמדית בפלאג אין, היא זו הוותיקה יותר עם 6 הילוכים, סוללה של 13 קוט"ש מספקת טווח חשמלי מוצהר של 60 ק"מ. בהשוואה לגרסת הטורבו-בנזין הרגילה, משקל הרכב עלה ב-270 ק"ג ל-1633 ק"ג, נפח מכל הדלק הוקטן ב-4.5 ליטרים ל-39.5 ליטרים, ונפח תא המטען צומצם ב-103 ליטרים ל-450 ליטרים.

    יש שלוש רמות גימור, כאשר רמת גימור 'דינמיק' מונמכת ב-1.5 ס"מ (בדומה ל-RS), כולל כיול מתלים ספורטיבי ונוקשה יותר, ומציעה גם קוסמטיקה קרבית כמו ספויילר אחורי שחור והשחמה של חלקים חיצוניים אחדים.

  • עיצוב ונוכחות

    העיצוב בולט ונועז מבעבר, במיוחד במבט מאחור או מהצד שם מבנה הדמוי-קופה-ארבע דלתות בולט במיוחד. לגרסת ה-RS הופעה ספורטיבית יותר כמתבקש.

  • תא נוסעים ומטען

    לסביבת הנהג קווים אלגנטים ונקיים ומראה מודרני. איכות החומרים וההרכבה הטובות רק מוסיפות לתחושה השלמה והאיכותית. הנדסת האנוש נפגעה מהמודרניות, גם בגלל שהרוב מתופעל מהמולטימדיה, וגם בגלל תפעול לא נוח של הכפתורים שעל ההגה.

    אוקטביה היא המשפחתית המרווחת בסגמנט, הן מלפנים והן מאחור. לנוסע החמישי יהיה פחות נוח בעיקר בגלל מנהרת הינע תחת רגליו. תא המטען ענק, ומאוד שימושי. בגרסת הפלאג-אין הוא קטן ב-103 ליטרים, אבל עדיין גדול.

     

  • מנוע וביצועים

    כל המנועים חזקים, חסכוניים ומרשימים ביחס למשפחתיות עם הספק דומה. בכל המנועים תיבה רובוטית דו-מצמדית שפחות ממהרת להוריד הילוכים, אבל בעלת אופי פעולה נעים ומעודן.

    מנוע ה-1.0 ל' (בנזין, 110 כ"ס) זריז ומסתדר היטב עם המאסה של המשפחתית. צריכת הדלק נמוכה למדי עם 14 ק"מ לליטר במבחן מאומץ.

    מנוע ה-1.5 ל' (בנזין 150 כ"ס) מספק ביצועים טובים יותר אם כי לא משמעותית. עיקר יתרונו בפעולה מעודנת וחלקה יותר מזו של מנוע ה-1.0 ל'. גם כאן צריכת הדלק טובה בזכות אפשרות ניתוק 2 צילינדרים בשיוט, ו-13 ק"מ לליטר במבחן.

    לגרסה ההיבידית-נטענת (204 כ"ס) ביצועים טובים ממש בכל מצב, גם בעומס כבד. גם במצב החשמלי ההתנהלות מספקת ביום-יום. הטווח החשמלי הראלי הוא כ-50 ק"מ. צריכת הדלק ללא הסיוע החשמלי עמדה על 15.7 ק"מ לליטר במבחן.

    מנוע הדיזל (2.0 ל', 150 כ"ס) שקט ומציע ביצועים משובחים. תצרוכת דלק מצוינת עם 16.6 ק“מ לליטר במבחן מאומץ.

    גרסת RS הספורטיבית (245 כ"ס) מספקת רמה אחרת של יכולות, קצב, וצבירת מהירות.

     

  • נוחות והתנהגות

    כיול מתלים הנוטה לצד הרך, זה מביא לנוחות נסיעה טובה ברוב התנאים, במיוחד בשיוט מחוץ לעיר. מנגד, אותו כיול רך מביא לרמה גבוה יחסית של תנודות מרכב כך שהנסיעה אינה נינוחה במיוחד, ובמעבר על פסי האטה מורגש הקושי של המתלים לרסן את המסה. בידוד רעשי המנוע מצוין, של רעשי הכביש סביר, ושל רעשי הרוח מוצלח פחות.

    היכולת הדינמית טובה, אבל היא אינה מרגשת בין היתר בגלל זוויות גלגל גדולות למדי, הגה בעל משל קל מידי ובלמים שמחסירים חדות.

    ברמת גימור 'דינמיק' בולמים קשיחים יותר ומרכב מונמך ב-1.5 ס"מ. היכולת הדינמית שלה טובה מעט יותר, אבל אין כאן בשורה לחובב ההגה מאותן סיבות שצוינו מעל.

     

  • תמורה למחיר

    פעם אחר פעם, בכל מבחן השוואתי, אוקטביה מוכיחה שהיא מציעה מתכונת מנצחת. התמורה גבוהה. גרסת הפלאג אין יקרה מידי והתמורה בה פחות טובה.

  • בטיחות

    אוקטביה נבחנה במבחני הריסוק של ארגון יורו NCAP עם הצגתה ב-2019 וזכתה לציון של 5 כוכבי בטיחות.

    בשנת 2022 היא נבחנה פעם נוספת, לאחר שהיא קיבלה מערכות בטיחות משודרגות ולאחר שפרוטוקול המבחן הוחמר. במבחן החדש היא זכתה לציוני משנה נמוכים מבעבר אך הצליחה לשמור על ציון של 5 כוכבים.

    היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה ובקרת שיוט אדפטיבית ועוד.

     

  • מה חדש בסקודה אוקטביה 2022

    במאי 2022 החל שיווק גרסה היברידית-נטענת של אוקטביה. לזו 204 כ"ס ממנוע בנזין (1.4 ל' טורבו) ומנוע חשמלי. סוללת 13 קוט"ש מספקת טווח נסיעה חשמלי של 60 ק"מ לפי WLTP. לגרסה זו תיבה רובוטית דו-מצמדית עם שישה הילוכים (שבעה בגרסאות הבנזין). נציין כי תא המטען בגרסה זו מציע נפח של 450 ל', קטן ב-103 ל' ביחס לגרסאות הבנזין. היא מגיעה בשתי רמות גימור 'אמיבשן' ו'סטייל'.

  • סיכום

    הבחירה שלנו בתואר 'אוטו השנה של ישראל 2022 בסגמנט משפחתיות סדאן'.

סקודה אוקטביה 2022 יד שניה גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה להורדת קטלוג סקודה אוקטביה

כתבות ומבחני דרכים סקודה אוקטביה

ברשותך סקודה אוקטביה?

ציון ותגובת גולשים