יתרונות חסרנות

יתרונות / נוחות נסיעה טובה, מושבים אחוריים נוחים, יכולת שטח.

חסרונות / צריכת דלק, יחידת כח בינונית, תא מטען קטן, היעדר מערכות בטיחות מתקדמות בגרסאות הבסיס.

בשורה התחתונה / האס האמיתי בשרוול של ה -XV הוא יכולת השטח, שטובה בהרבה מהמקובל בקטגורית רכבי הפנאי.

סובארו XV חוות דעת

  • חוות דעת בתחילת 2017 הציגה סובארו את הדור השני של רכב הפנאי XV (או השלישי, אם מחשיבים את XV המקורי - שהיה לא יותר מאשר רמת גימור קרבית ל-B3 המנוחה). למרות שמדובר בדגם חדש, המבוסס על רצפה חדשה, רב הדמיון בינו לבין קודמו - הן בהופעה החיצונית, הן בחלל הפנים (למרות המידות המוגדלות) והן במערכות ההנעה; אלו עדיין מבוססות על מנועי בנזין אטמוספריים, להם נתונים דומים למדי לאלו של הדגם היוצא - אם כי לטענת סובארו, מדובר במנועים שונים מבעבר. בגזרת מערכות העזר, יצוין כי XV צפוי להיות הדגם הראשון של סובארו המוצע בארץ עם מערכות בטיחות מתקדמות - הנקראות בסובארו EYESIGHT - אם כי הן כלולות רק ברמת האבזור הגבוהה. ה-XV נבחן עם מערכות אלו במבחני הריסוק, בהם זכה לדירוג של 5 כוכבים. בנוסף קיבל הדור החדש מערכת "טורק ווקטורי" המסייעת ליכולת הפניה בכביש, ומערכת "X מוד" לשיפור יכולת השטח. סובארו XV הושק בישראל באמצע דצמבר 2017.
  • עיצוב ונוכחות מעצבי סובארו הלכו על בטוח עם הדור החדש של ה-XV, ושמרו על דמיון רב לדור הקודם. למרות שמדובר בדור חדש לחלוטין, עם שלדה חדשה וממדים שונים, קל לטעות ולחשוב שמדובר בסך הכל במתיחת פנים. כמו בעבר, ה-XV נראה יותר כמו משפחתית האצ'בק מוגבהת מאשר כרכב פנאי, למרות "איפור השטח".
  • תא נוסעים ומטען תא הנוסעים בדור החדש איכותי ונאה יותר מאשר בדור הקודם, במיוחד בגרסאותה בכירות שכוללות דיפון דמוי עור, כולל תפרים כפולים, על הדשבורד. אך בחלק מהמקומות הפלסטיקים עדיין פשוטים למראה ומגע. המרחב לנוסעים טוב, הן מלפנים והן מאחור, מלבד באמצע המושב האחורי - שם יש מנהרת הינע בולטת שמפריעה לרגליים. תא המטען קטן בהרבה מהמקובל בקטגוריה. הוא רדוד מדי, ומציע נפח שאופייני יותר לקטגורית הסופרמיני.
  • מנוע וביצועים סובארו עידכנו מעט את המנועים ותיבת ההילוכים של ה-XV לעומת הדור הקודם, אך מדובר בהבדלים קלים. התיבה מעט חדה יותר ביציאה מהמקום (ולפעמים חדה מדי) אבל בסך הכל הביצועים לא השתנו משמעותית. הם מספקים בגרסת ה-2.0 ל', קצת חלשים בגרסת ה-1.6 ל'. כבעבר, וגם בגלל מערכת ההנעה הכפולה שגוזלת אנרגיה, ה-XV לא מצטיין בתחום צריכת הדלק.
  • נוחות והתנהגות ה-XV החדש מציע כיול מתלים מוצלח, המשלב בצורה טובה בין ריסון המרכב לספיגת מהמורות, וברוב התנאים מציע נוחות נסיעה טובה. בידוד הרעשים יכל להיות טוב יותר, בעיקר בידוד רעשי הכביש, אך לא מגיע לרמה מטרידה. ה-XV החדש מציע התנהגות כביש מאוזנת ובוגרת. זה אולי יאכזב מעט את מי שאהב את ההתנהגות השובבה-לעיתים של הדור הקודם, אך אין ספק שעבור הנהג הממוצע מדובר בהתנהגות בטוחה וצפויה יותר.
  • תמורה למחיר במחיר של 156,000 שקלים, הנדרש עבור גרסת ה-2.0 ל' המאובזרת שנבחנה, ניתן למצוא רכבי פנאי מאובזרים ומהירים יותר מה-XV, אבל אין במחיר הזה רכב פנאי אוטומטי שיתן יכולת שטח עדיפה.
  • סיכום ה-XV החדש הוא אבולוציה של הדור הקודם, ושומר על האופי המוכר. הוא משפר את הנוסחה הקיימת, מבלי לבצע מהפכות - או קפיצת מדרגה. הוא עדיין פונה בעיקר למי שרוצים גם לרדת עם רכב הפנאי שלהם מהאספלט.

מבחני רכב

למי שרוצה לחקור לעומק

8 1

שווה לשקול גם

ציון ותגובת גולשים

ברשותך סובארו XV?

ציון משוכלל של גולשי אתר אוטו

ציון ותגובת גולשים

מתחרים סובארו XV

סובארו XV צריכת דלק

חישוב צריכת דלק אמיתי, הינו נתון שתלוי בהמון משתנים סביבתיים ולכן לעולם לא ניתן נתון מדוייק וצריכת דלק אמיתית.

5
סובארו XV צריכת דלק צריכת דלק יצרן
ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
בין עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק
אמיתית ק"מ /ל׳
דרגת
זיהום אוויר
14.4 11.4 17.2 11 12
14.4 11.4 17.2 11 12
15.6 12.6 17.8 11.8 13
15.6 12.6 17.8 11.8 11
15.6 12.6 17.8 11.8 11
4
11.8