סוזוקי קרוסאובר 2018 - אוטו

יתרונות חסרנות

יתרונות / מרחב בתא הנוסעים, אבזור, תא מטען, יכולת דינאמית, ביצועים מעולים, צריכת דלק, מחיר של הגרסה הידנית.

חסרונות / עיצוב חוץ, איכות חומרים בתא הנוסעים, נוחות נסיעה בעיר, בידוד רעשים מחוץ לעיר, לא מיוצר עם מערכות בטיחות מתקדמות.

בשורה התחתונה / כשמו, קרוסאובר, הוא גם רכב פנאי וגם משפחתית, ומכאן חוזקו וחולשתו יחד.

סוזוקי קרוסאובר 2018 חוות דעת

  • רקע כללי

    קרוסאובר הוא התשובה של סוזוקי לטרנד רכבי הפנאי הקטנים ששוטף אותנו (ואת העולם) בשנים האחרונות. זהו דור שני לדגם שהגיע לישראל בספטמבר 2013 ולא השתנה עד הגעת מתיחת הפנים שעלתה לישראל בפברואר 2017. בשנה זו לא חלו שינויים בדגם שהמשיך כרגיל.

    השם קרוסאובר הוא ייחודי לישראל. בכל העולם הדגם נמכר בשם 'S-קרוס' או 'SX4 קרוסאובר'. אצלנו שם הדגם 'SX4' הושמט, כשהתוספת לכינוי, 'קרוסאובר' נותרה לבדה. למה? כי בדור הקודם היתה גם SX4 סדאן שבשווקים מסוימים, כמו אצלנו למשל, עוד המשיכה להימכר במקביל לדגם החדש.

    קרוסאובר חולק עם ויטארה פלטפורמה, כשבסיס הגלגלים בקרוסאובר גדול ב-10 ס"מ ביחס לויטארה. השניים גם חולקים מכלולים שונים, ואחרי מתיחת הפנים של ויטארה (שתתרחש ב-2019) גם את יחידת הכוח. יחידת הכוח בקרוסאובר מוגדשת טורבו, בנפח 1.4 ל', מספקת 140 כ"ס, מניעה את הגלגלים הקדמיים בלבד, ומשודכת לתיבה אוטומטית פלנטרית עם שישה הילוכים או ידנית עם שישה הילוכים. ויטארה יוצע גם עם מנוע 1.0 ל' מוגדש טורבו.

    יש רק רמת גימור אחת, GLX, שזהה למה שהיה בעבר. פירוט תכולתה ניתן לראות בדף הדגם של שנת 2018. בהיבט הבטיחותי אין שינוי. קרוסאובר לא מיוצר בעולם עם מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות, ובישראל הוא מוצע עם מערכת מובילאיי בהתקנה מקומית. במבחני הריסוק של ארגון EuroNCAP הוא נבחן כשהוצג בשנת 2013, וזכה לציון של 5 כוכבי בטיחות.

  • עיצוב ונוכחות

    המרכב המוגבה ומגיני הפלסטיק בתחתית המרכב וסביב בתי הגלגלים תורמים לאווירת הפנאי כשהחרטום הבוהק משפר את הנוכחות.

  • תא נוסעים ומטען

    תא הנוסעים של קרוסאובר לא היה מנקודות החוזק של הדגם. זה המצב גם אחרי מתיחת הפנים שהתרחשה שנה שעברה. איכות החומרים פחות טובה מהמקובל, וכך גם רמת הגימור. צג המולטימדיה (אופציה בהתקנה מקומית) סובל מהשתקפויות.

    סוזוקי קרוסאובר 2018 מציע מרחב טוב מלפנים ומאחור, כשהמושבים לא נוחים לאורך זמן. את משענת המושבים האחוריים ניתן לכוון בין שני מצבים. תא המטען גדול ושימושי.

     

  • מנוע וביצועים

    עם 140 כ"ס קרוסאובר זריז ומגיב בעליזות לכל לחיצה על דוושת התאוצה. תיבת ההילוכים האוטומטית חלקה ונעימה. לתיבה הידנית מצמד מעט רחוק, והשילוב להילוך אחורי לא נוח. צריכת הדלק מצוינת בשתי הגרסאות.

  • נוחות והתנהגות

    המרכב מרוסן, ושינויי גובה לא מצליחים להוציא את סוזוקי קרוסאובר 2018 מאיזון. אולם במפגש עם שברי אספלט חדים, בעיקר בעיר, קרוסאובר מתפקד פחות טוב. רעשי הדרך בולטים בעיקר רעשי הכביש ומעט פחות של המנוע והרוח.

    התנהגות כביש צפויה, בטוחה ומהנה. והבלמים מתפקדים היטב. בשבילים הוא נעים עד שמגיעים הבורות שגוררים רעשי מתלים.

     

  • תמורה למחיר

    סוזוקי קרוסאובר הוא תחליף הולם למכונית משפחתית. הוא מרווח, בעל תא מטען מספק, מתנהג על הכביש כמשפחתית לכל דבר, מאובזר ועכשיו גם עם מנוע טורבו נמרץ. התמורה עדיין טובה, אבל התחרות גוברת והיא פחות טובה מבעבר.

  • חדש בדגם

    אין שינוי בדגם בשנה זו.

  • סיכום

    מתמקם לו בנוחות בין שתי קטגוריות: מהצד האחד רכבי הפנאי הקטנים ואילו מהצד השני המשפחתיות הקלאסיות. אבל המחיר יקר מבעבר.

סוזוקי קרוסאובר 2018 גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה
סוזוקי קרוסאובר גרסאות נפח מנוע כוח סוס החזר חודשי
מימון ישיר
מחיר מחירון
1373
140
785
-
1373
140
889
-
באפשרותך לבחור עד 3 דגמים

כתבות הקשורות לדגם

|
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן

8 1

שווה לשקול גם

ציון ותגובת גולשים

ברשותך סוזוקי קרוסאובר?

ציון משוקלל של גולשי אתר אוטו

ציון ותגובת גולשים

סוזוקי קרוסאובר צריכת דלק

חישוב צריכת דלק אמיתי, הינו נתון שתלוי בהמון משתנים סביבתיים ולכן לעולם לא ניתן נתון מדוייק וצריכת דלק אמיתית.

2
סוזוקי קרוסאובר צריכת דלק צריכת דלק יצרן
ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
בין עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק
אמיתית ק"מ /ל׳
דרגת
זיהום אוויר
18.5 15.8 20.4 15.0 8
18.5 15.3 20.4 15.0 8
6
15.0