סוזוקי ג'ימני 2021 חוות דעת
-
רקע כללי
סוזוקי ג'ימני הוצג ביולי 2018 - מעל 20 שנים אחרי שהוצג הג'ימני היוצא.
הדור השני של ג'ימני חדש לחלוטין - בסיס הגלגלים אמנם זהה ומבנה השלדה דומה אף הוא (שלדת סולם, שני סרנים חיים), אך השלדה חדשה לגמרי ומפשקי הסרנים והרוחב הכללי גדולים מבעבר.
שאר מידות המרכב (אורך, גובה) נותרו דומות, כך שעדיין מדובר ברכב קטן למדי (3 דלתות בלבד) עם מרווח מוגבל לארבעה ומטען; בתכנון הפנים נלקח בחשבון מרחב גדול יותר לנוסעים מאחור, על חשבון תא מטען שהפך קטן במיוחד במצב שכל המושבים בשימוש (85 ליטר, במקום 113).
מערכת ההנעה משלבת בין ישן לחדש — המנוע חדש (1.5 ליטר, 102 כ"ס) אבל מערכת העברת הכוח נותרה כבעבר (תיבות הילוכים, תיבת העברה), אם כי אלו תוכננו מחדש.
בשנת 2018 נבדק ע“י יורו NCAP וזכה לשלושה כוכבי בטיחות.
סוזוקי ג‘ימני החדש הגיע לישראל בפברואר 2019.
-
עיצוב ונוכחות
לג‘ימני עיצוב רבוע ששואב השארה מאייקוני שטח מוכרים. התוצאה חמודה להפליא — קובייתי וקשוח, אבל במימדים צנועים לגמרי.
 
חבילת שטח קטנה ומהודקת, ואנחנו מתכוונים לזה במובן הכי טוב שאפשר.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים שואב השראה מהדורות הקודמים, כולל הסמוראי (במיוחד באזור לוח המחוונים). הוא פשוט ותכליתי, אך מציע שלל אלמנטים שמעלים חיוך.
 
החומרים קשים. המרווח לשני נוסעים מלפנים מספק. המושב מאחור נמוך וצפוף, מתאים יותר לטיולים קצרים.
 
תא המטען פצפון כשכל המושבים בשימוש.
-
מנוע וביצועים
לג‘ימני החדש מנוע גדול וחזק מבעבר — 1.5 ל‘ שמפיק 102 כ“ס. יחד עם התיבה האוטומטית הצמד מנפק ביצועים מספקים ביום-יום, וטובים משמעותית מאשר בדור הקודם.
 
צריכת הדלק במהלך המבחן עמדה על 10 ק“מ לליטר.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה אינה הצד החזק של הג‘ימני, אבל גם בתחום זה הוא מציג שיפור משמעותי ביחס לדור היוצא. הוא לא כלי נוח ושקט במיוחד, אבל כבר לא מעניש כבעבר.
 
שיפור משמעותית בנוחות הנסיעה מורגש גם בשטח. התנהגות הכביש סבירה בהתחשב במגבלות התצורה.
 
מה שחשוב באמת ברכב שכזה — ג‘ימני מציע יכולת נדירה בשטח.
-
תמורה למחיר
מחירו של ג‘ימני אינו נמוך, אך הוא הכלי היחיד בסביבת המחיר הזו שמציע יכולת שטח אמיתית. טונות של קסם אישי רק מוסיפות.
-
סיכום
גמד השטח הנבחר