סוזוקי סוויפט 2022 חוות דעת
-
רקע כללי
בסוף 2016 חשפה סוזוקי את הסוויפט החדשה, דור רביעי לשושלת שראשיתה ב-1983. מעניין שעל אף חשיבות הדגם עבור סוזוקי, סיפרת הדורות לא אחידה בכל העולם. בישראל זהו דור שישי לדגם, כשמבחינת היצרנית והשימוש הגלובלי בשם סוויפט, זהו דור שלישי.
לישראל עלה הדור הנוכחי ביולי 2017 ולא השתנה עד מתיחת הפנים שהגיעה בנובמבר 2020 ושהביאה עימה שני עדכונים מהותיים: הוספת מערך היברידי-מתון ליחידת הכוח, ומערכות בטיחות אקטיביות מקוריות. מאז לא השתנה דבר.
סוויפט מבוססת על פלטפורמת המכוניות הקטנות שמשותפת גם לסלריו, איגניס ובאלנו. הממדים יחסית קטנים לקבוצה ויש רק רמת גימור אחת, GLX, שאת פירוט תכולתה ניתן לראות בדף הדגם של 2020.
יחידת הכוח מתבססת על אותו מנוע בנזין, 4 ציל', 1.2 ל' שמקורו עוד בדור הקודם של סוויפט לאחר שעבר כמה התאמות נדרשות לאורך השנים (ראו דף דגם 2020). המנוע מפיק 83 כ"ס, 10.9 קג"מ, כשהמערך ההיברידי-מתון (SHVS) מוסיף 3.1 כ"ס וכ-1.5 קג"מ. המנוע החשמלי לא מאפשר נסיעה על חשמל בלבד, ובעיקר נועד לצמצם את צריכת הדלק ופליטת המזהמים. המנוע משולב לתיבה ידנית או אוטומטית-רציפה (עם אפשרות לתפעול ידני של שישה הילוכים קבועים באמצעות ידיות מאחורי ההגה).
בתחילת הדרך בישראל שווק הדור הנוכחי ללא מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות על אף שאלה נוספו לראשונה בדור הזה. סיוופט נבחנה במבחני הריסוק של ארגון EuroNCAP בשנת 2017, וקיבלה 4 כוכבי בטיחות עם מערכות הבטיחות ו-3 כוכבים ללא המערכות. אבל במסגרת מתיחת הפנים של 2020 שודרגו המערכות ונוספו עוד, ולכן לא ברור לאיזה ציון בטיחות זכאי הדגם כיום.
-
עיצוב ונוכחות
סוזוקי סוויפט 2022 נאה למראה – יותר במציאות מאשר בתמונות, במיוחד בגרסה הרב-גוונית.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מאכזבת. האבזור אמנם שופע ומרחב הפנים לנוסעים נדיב מבעבר אפילו במושב האחורי, אולם איכות הגימור מאכזבת, וכך גם נוחות המושבים. תא המטען הוא מהקטנים בקטגוריה.
-
מנוע וביצועים
בתוואי העירוני יחידת הכוח ההיברידית-מתונה, יעילה. אבל כשיוצאים למרחבים מורגש מחסור בכוח זמין. התיבה הרציפה פועלת היטב, והשימוש בפקדי הילוכים מאחורי ההגה נוח ויעיל. צריכת הדלק טובה מאוד וחסכונית מעט יותר מבעבר.
-
נוחות והתנהגות
במתאר עירוני, סוזוקי סוויפט 2022 מספקת נוחות נסיעה בינונית. פגמים קטנים מסוננים באופן סביר, אולם איכות הספיגה של שיבושים בינוניים וגדולים נמוכה באופן בולט. בידוד הרעשים בינוני מצטרף לכדי חבילה כוללת לא מעודנת.
התנהגות הכביש עדיין מוצלחת, למרות איכות ההיגוי פחות טובה מבעבר.
 
-
תמורה למחיר
הסוויפט כבר לא מתחרה על תואר הטובה בקטגוריה וסובלת מחסרונות מהותיים, כמו איכות נסיעה, ביצועים, ותא מטען מהקטנים בקטגוריה. המחיר יחסית זול ביחס לקבוצה, אבל התייקר עם השנים והפער צומצם. כך שהתמורה בינונית.
-
מה חדש בסוזוקי סוויפט 2022
אין שינוי בדגם בשנה זו.
-
סיכום
טובה לכשעצמה, אבל חלק מהמתחרות מציעות הרבה יותר.
בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלול לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב ברכב חדש על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של חמש שנים, לפי ריבית של 4.85%, וברכב יד שנייה, על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של שלוש שנים, לפי ריבית של 8.99%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותיך במאגר בנק ישראל.