סוזוקי סוויפט 2020 - אוטו

יתרונות חסרנות

יתרונות / עיצוב, אבזור נוחות עשיר, מרחב לנוסעים, יכולת דינמית מוצלחת, צריכת דלק חסכונית.

חסרונות / איכות חומרים, מושבים, תפעול מערכות לא מוצלח, תא מטען יחסית קטן, נוחות נסיעה בינונית, בידוד רעשים, היגוי לא מוצלח, ביצועים.

בשורה התחתונה / מתיחת הפנים שיפרה את ההצעה, אבל ביחס למובילות הקבוצה הפערים עדיין גדלים.

סוזוקי סוויפט 2020 חוות דעת

  • רקע כללי

    סוויפט היא אחד מעמודי התווך של סוזוקי בעולם (וגם בישראל). לכן מעט מוזר לגלות שסיפרת הדורות של סוזוקי לא אחידה בכל העולם. בישראל זהו דור שישי לדגם, כשמבחינת היצרנית והשימוש הגלובלי בשם סוויפט, זהו דור שלישי.

    לישראל הגיעה בדורה הנוכחי ביולי 2017 ושווקה ללא שינוי עד נובמבר 2020 כשהגיעה המכונית לאחר מתיחת פנים קלה שכוללת שני עדכונים מהותיים: הוספת מערך היברידי מתון ליחידת הכוח, ומערכות בטיחות אקטיביות מקוריות.

    המערך ההיברידי-מתון (SHVS) כוללת סוללת ליתיום קטנה, האוגרת אנרגיה בזמן בלימה, וסטרטר/אלטרנטור המשמש כמנוע עזר חשמלי בזמן תאוצות, ויכול להוסיף 3.1 כ"ס וכ-1.5 קג"מ. הוא לא מאפשר נסיעה על חשמל בלבד, ובעיקר מסייע לצרוך פחות בנזין ולעדן את פעולת מערכת הדימום/התנעה. המערך ההיברידי הוצע מתחילת דרכה של הדור הנוכחי (2017), אך רק בגרסאות הידניות של דגמי סוזוקי הקטנים (גם באיגניס, ובבאלנו). החידוש כעת הוא שהמערך הזה נוסף גם לתיבות אוטומטיות, ולכן השילוב הזה מגיע עכשיו לישראל.

    בגרסה ההיברידית נמצא את אותו המנוע בנזין, 4 ציל', 1.2 ל' שמקורו עוד בדור הקודם של סוויפט. הוא שודרג כשהוצג לראשונה בדור הנוכחי (גרסה C של המנוע) עם תוספת כמו עוד מזרקי דלק לכדי שני מזרקים לכל צילינדר. בגרסה ההיברידית נמצא שידרודג נוסף: תזמון שסתומים משתנה (כעת זו גרסה D של המנוע). כבעבר הוא משולב לתיבה אוטומטית-רציפה (כעת גם עם אפשרות לתפעול ידני של שישה הילוכים קבועים באמצעות ידיות מאחורי ההגה – פריט שלא קיים בגרסת הבנזין) או לתיבה ידנית. תפוקת המנוע ההיברידי – 83 כ"ס, 10.9 קג"מ – נמוכה מזו של גרסת הבנזין שלה 90 כ"ס ו-12.1 קג"מ. גם נתוני הביצועים טובים פחות: האצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-12.2 שניות לעומת 11.0 שניות בבנזין. מנגד, צריכת הדלק בהיברידית חסכונית בכ-10%.

    גרסת הבנזין (גרסה C של המנוע) מוצעת במקביל להיברידית וכעת מוצעת בישראל רק בשידוך לתיבה אוטומטית (רציפה). שיווק הגרסה הידנית הופסק ובמקומה נמצא גרסה היברידית ידנית.

    השינוי המשמעותי השני נוגע לציוד הדגם ההיברידי, במערכות בטיחות אקטיביות מקוריות. הדור הנוכחי היה הדור הראשון להציג מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות (כמו בלימה אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב ועמעום אורות), אבל אלה מעולם לא הגיעו לישראל. כעת מדובר בחבילת בטיחות משופרת של מערכות שלא היו בדגם בעבר כמו: תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטח "מת" והתרעת תנועה חוצה מאחור. מנגד אין עמעום אורות. מערכות אלה מוצעות בהיברידית בלבד ולא בבנזין. סוויפט נבחנה במבחני הריסוק של ארגון EuroNCAP בשנת 2017 עם מערכות הבטיחות שהיו אז (בלימה אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב ועמעום אורות) וקיבלה 4 כוכבי בטיחות. כעת היא מציעה יותר מערכות (בגרסה ההיברידית הנמכרת בישראל), ולא ברור לאיזה ציון היא היתה זוכה כיום.

    גרסת הבנזין נמכרת ללא מערכות מתקדמות כלל ולכן זכאית לציון בטיחות של 3 כוכבים מטעם ארגון EuroNCAP – ציון שגם אז היה נמוך במיוחד.

    סוויפט מבוססת על פלטפורמת המכוניות הקטנות שמשותפת גם לסלריו, איגניס ובאלנו. הממדים יחסית קטנים לקבוצה ושתי גרסאות המנוע מוצעת ברמת גימור אחת GLX שזהה למעט פריט אחד: בהיברידית מערכת מולטימדיה מקורית בגודל "7, ואילו בבנזין (ללא שינוי לבעבר) מערכת "8 בהתקנה מקומית.

  • עיצוב ונוכחות

    מתיחת הפנים נגעה בשבכה הקדמית ובפנסים, כך שהפרופורציות נותרו שריריות והמראה דינמי. סה"כ עיצוב סוזוקי סוויפט 2020 נאה אבל לא כזה שישאיר בך חותם.

  • תא נוסעים ומטען

    מתיחת הפנים לא שינתה דבר בתא הנוסעים למעט צג המחשב בלוח המחוונים שהפך צבעוני ומפורט מעט יותר. כך שהחומרים נותרו כשהיו עם מרקם טוב, אבל נוקשים למגע וחלולים למשמע אוזניים. האבזור מכובד, וכולל בגרסה ההיברידית מולטימדיה עם מסך "7 – קטן יחסית אבל מקורי, ולא בהתקנה מקומית כמו בגרסת הבנזין ("8).

    למרות הממדים הקטנים, המרחב מאחור סביר, והמקום מספק שני מבוגרים, עם מרווחי רגליים וראש נאותים. למושבים חלק אחורי שקוע מדי וגב קעור, ואלה התגלו כמעייפים בנהיגה ארוכה. תא המטען של סוזוקי סוויפט 2020 קטן, ומהקטנים בסגמנט.

     

  • מנוע וביצועים

    מערכת ההנעה ההיברידית המתונה יעילה בתנועה עירונית, ופעולת הדימום/התנעה לא מטרידה (כבר ב-5 קמ"ש ומטה). התיבה הרציפה פועלת היטב, ופקדי הילוכים מאחורי ההגה, מאפשרים למקסם את ביצועי המנוע, ובה-בעת להעניק שירותי בלימת מנוע מצוינים. אבל הירידה בתפוקה ובביצועים מורגשת. במיוחד מחוץ לעיר. צריכת הדלק טובה מאוד וחסכונית מעט יותר מבעבר.

  • נוחות והתנהגות

    במהירות עירונית סוזוקי סוויפט 2020 מציעה נוחות סבירה על טלאי אספלט, ונוחות לא מספקת על שיבושים רציניים יותר. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה משתפרת, כשטיפול בגלי כביש לא מושלם. רעשי כביש, רוח ומנוע נשמעים כך שהנסיעה בסוויפט אינה שקטה.

    היכולת הדינמית טובה, למרות שההגה לא מספיק מדויק.

     

  • תמורה למחיר

    עם הוספת מערך הבטיחות המתקדם סוויפט טיפלה באחת מנקודות החולשה של הדגם. אבל הטיפול הזה הגיע עם תוספת מחיר שממקם את המכונית קרוב יותר לדגמי סופרמיני עדכניים יותר. התמורה בינונית.

  • חדש בדגם

    הוספת גרסה היברידית-מתונה (לצד גרסת הבנזין שהיתה קודם ושלא השתנתה), לראשונה בישראל סוויפט מוצעת עם מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות (אלה מוצעות רק בהיברידית. בעולם המערכות קיימות מ-2017 – מתחילת דרכו של הדור הנוכחי, אבל לא מוצעות בדגם הבנזין שנמכר בישראל). הפסקת שיווק גרסת הבנזין הידנית, ובמקומה מוצעת היברידית ידנית.

  • סיכום

    מתיחת הפנים טיפלה בשני נושאים עיקריים: הוספת מערכות בטיחות אקטיביות, וגם מערך היברידי (אם כי מתון). זה עזר לסוויפט לצמצם פערים מול המתחרות, אבל הפער עדיין גדול.

סוזוקי סוויפט 2020 גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה להורדת קטלוג סוזוקי סוויפט
סוזוקי סוויפט גרסאות נפח מנוע כוח סוס החזר חודשי
מימון ישיר
מחיר מחירון
1242
90
912
-
1242
90
738
-
באפשרותך לבחור עד 3 דגמים

כתבות הקשורות לדגם

|
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן

8 1

שווה לשקול גם

ציון ותגובת גולשים

ברשותך סוזוקי סוויפט?

ציון משוקלל של גולשי אתר אוטו

ציון ותגובת גולשים

סוזוקי סוויפט צריכת דלק

חישוב צריכת דלק אמיתי, הינו נתון שתלוי בהמון משתנים סביבתיים ולכן לעולם לא ניתן נתון מדוייק וצריכת דלק אמיתית.

2
סוזוקי סוויפט צריכת דלק צריכת דלק יצרן
ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
בין עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק
אמיתית ק"מ /ל׳
דרגת
זיהום אוויר
21.2 17.2 24.3 16.1 4
21.7 17.5 25.0 16.5 4
5
16.1