סוזוקי ויטארה 2021 - אוטו

סוזוקי ויטארה 2021 יד שניה

סוזוקי ויטארה 2021 יד שניה

קטגוריה: פנאי/שטח קטן
גירסה מומלצת:
14.5 ק"מ / ליטר
שנת השקה: 2015

סוזוקי ויטארה 2021 יתרונות וחסרונות

יתרונות עיצוב חיצוני, אבזור, תנוחת נהיגה גבוהה וטובה, תא מטען, נוחות נסיעה, ביצועים, צריכת דלק.
חסרונות סביבת נהג מיושנת למראה, איכות חומרים, עידון, בידוד רעשים.
בשורה התחתונה חבילה שימושית גם אם לא בפסגת הקטגוריה.

סוזוקי ויטארה 2021 יד שניה חוות דעת

נבדק על ידי אלגוב אוהד

  • רקע כללי

    הדור הנוכחי של ויטארה עשה צעד די חריג כשעבר לקטגורית ממדים קטנה יותר מזו שבה היה קודמו.

    ויטארה חולק פלטפורמה עם סוזוקי קרוסאובר, וביחס אליו הוא קטן במקצת.

    השם ויטארה הוא שם וותיק שקיים משנת 1988. כעת זהו דור רביעי לדגם ששיווקו בעולם החל ב-2015, הגיע לישראל באוגוסט 2015 ומאז עודכן כמה פעמים כדי לשמור על תחרותיות. כדי להמשיך ולעמוד בתקני הזיהום העדכניים, בשנה זו עדכונה יחידות הכוח, כעת מנוע ה-1.4 ל' מציע תוספת של מערך היברידי-מתון. במקביל הופסק שיווק מנוע ה-1.0 ל'. גרסת הנעה כפולה עם מנוע ה-1.4 ל' אולי תגיע בעתיד.

    המנוע הוא אותו מנוע טורבו-בנזין, 1.4 ל' כבעבר, אלא שהספקו הופחת מ-140 כ"ס ל-129 כ"ס. כדי לפצות על אובדן הכוח, מוטמע בהן מערך היברידי-מתון של 48 וולט שמוסיף כמה סוסים לפרק זמן קצר ולכן הנתון הרשמי הוא 129 כ"ס. אגב אותה יחידת כוח נמצאת גם בקרוסאובר, כשבסוויפט ובאיגניס נמצא מערך היברידי-מתון של 12 וולט. אין שינוי בתיבת ההילוכים שנותרה אוטומטית פלנטרית עם 6 יחסים.

    חידוש נוסף מעבר למנוע, הוא שיווק הדגם רק עם מערכות בטיחות מתקדמות (עד עתה שווק גם בלי עבור ציי רכב). המשמעות היא שמעתה ויטארה זכאי לציון של 5 כוכבי בטיחות של ארגון EuroNCAP. חבילת הבטיחות כוללת בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, התרעה ותיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי שטח מת, התרעה מפני תנועה צולבת מאחור בנסיעה עד 8 קמ"ש.

    גם חל שינוי ברמות הגימור. קודם שווק הדגם ברמת גימור אחת, מעתה יש שתי רמות גימור. רמת GLX שהיתה קודם הפכה ל-GLX-XV ורמת GLX החדשה היא כעת הבסיסית ומחסירה כמה פריטים שהיו ברמה זו בעבר, כמו: מערכת שמע MP3 ללא שליטה מגלגל ההגה (לעומת מולטימדיה "7 מקורית עם שליטה מההגה), קיפול מראות חשמלי, ריפוד משולב עור, חיישני חנייה היקפיים, חישוקים שונים, ומעט קוסמטיקה.

  • עיצוב ונוכחות

    למרות גילו, לויטארה עדיין מראה ייחודי. סוזוקי מתמחה ברכבי שטח ופנאי קטנים, וויטארה נראה יותר חסון ו"יורד שטח" ממה שמקובל בדגמי פנאי קטנים. הוא גם שופע אלמנטים שקושרים אותו עיצובית לדורות הקודמים.

  • תא נוסעים ומטען

    סביבת הנהג חושפת את גיל הדגם. העיצוב אינו מודרני, ואיכות החומרים מעורבת. סוזוקי ויטארה 2021 מפצה על כך חלקית באבזור, אבל הנדסת האנוש לא טובה מספיק (למשל הפקדים על גלגל ההגה, מולטימדיה).

    תנוחת הנהיגה גבוהה ונוחה. המושבים הקדמיים נאים, אבל לא נוחים לכולם בגלל מבנה תמיכות הצד. בהתחשב בסיס הגלגלים הקצר, המרווח מאחור מפתיע לטובה, ומצוין לשניים. נוסע שלישי יתקשה להידחק גם בגלל הקונסולה/משענת יד הקדמית הבולטת לאחור.

    תא המטען נאה עם אפשרות סידור בשתי קומות.

     

  • מנוע וביצועים

    מנוע ה-1.4 ל' עבר שינוי משמעותי. ההספק ירד אבל המומנט עלה ומגיע בסל"ד נמוך יותר. יחד עם הסיוע החשמלי המתון, הביצועים דומים לבעבר וטובים מאוד לכשעצמם, אם כי קשה לזהות חוקיות ברורה בתזמון התמיכה החשמלי. התיבה יעליה וחלקה, אבל בזחילות עירוניות התיבה מפגינה פעילות-יתר. צריכת הדלק שופרה משמעותית, ומהטובות בקטגוריה.

  • נוחות והתנהגות

    נוחות הנסיעה בעיר פחות טובה מבעבר, כשפגמים בינוניים וגדולים מורגשים מדי. בכביש הבין-עירוני נוחות הנסיעה טובה יותר, אבל אז בולטים גם רעשי כביש ורוח.

    כמו בעיר כך גם בשבילים נוחות הנסיעה בינונית. אך בזכות החוסן המבני, סוזוקי ויטארה 2021 מעניק ביטחון.

    בכבישים המפותלים, מאפייני הניהוג כמעט ספורטיביים. עם זאת, רמת האחיזה שמעניקים הצמיגים אינה גבוהה, ההגה קל מדי, והשטח המת במרכז מעט מורגש.

     

  • תמורה למחיר

    ויטארה בעבר תומחר היטב. הדגם המחודש התייקר. לצד מתחרים חדשים ומחודשים שמציעים יותר, הוא מתחיל לאבד את הרלוונטיות שלו.

  • התפלגות מכירות

    לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2021 הגרסה הנמכרת הייתה GLX 1.4 ליטר טורבו עם כ-1700 יחידות.

    אחריה גרסת GLX היבריד 1.4 ליטר טורבו עם כ-1000 יחידות.

     

  • מה חדש בסוזוקי ויטארה 2021

    ביוני 2021 הגיע דגם עם מנוע היברידי-מתון. המנוע הוא אותו טורבו-בנזין בנפח 1.4 ל', אלא שההספק מופחת. בנוסף שונו רמות הגימור והדגם מוצע מעתה רק עם מערכות בטיחות מתקדמות (עד עתה שווק גם בלי עבור ציי רכב).

    במקביל הופסק שיווק גרסת 1.0 ל' וגם גרסת הנעה כפולה עם מנוע ה-1.4 ל'.

     

  • סיכום

    ממשיך לשמור על מקום מיוחד בגזרה הלוהטת של דגמי פנאי קטנים, אבל המחיר מתחיל להיות יקר מידי.

סוזוקי ויטארה 2021 יד שניה גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה להורדת קטלוג סוזוקי ויטארה

כתבות ומבחני דרכים סוזוקי ויטארה

ברשותך סוזוקי ויטארה?

ציון ותגובת גולשים

מתקדמים לרכב הבא?

זה הרגע לקבלת הצעת הלוואה בתנאים מעולים ממימון ישיר

auto image

כמה פרטים ונחזור אליך עם הצעה משתלמת

המידע שהנני מוסר/ת נמסר מרצוני, יישמר במאגרי המידע של מימון ישיר וישמש אותה בהתאם לתקנון ולמדיניות הפרטיות

יש אישור לשלוח הצעות שיווקיות ודיוור כולל דיוור אלקטרוני, SMS ו- WhatsApp מאת מימון ישיר והמותגים הפועלים תחתיה

בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלולה לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב ברכב חדש על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של חמש שנים, לפי ריבית של 6.99%, וברכב יד שנייה, על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של שלוש שנים, לפי ריבית של 8.99%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותייך במאגר בנק ישראל.

5