טויוטה אוריס 2013 - אוטו

יתרונות חסרנות

יתרונות / הנעה היברידית, צריכת דלק מעולה וביצועים נאים, אבזור נוחות ואיכות הרכבה מכובדים, שימושיות בסטיישן.

חסרונות / ללא מערכות הבטיחות המקוריות, חומרים נוקשים, לא נוחה על שיבושים גדולים ורועשת מחוץ לעיר.

בשורה התחתונה / אלטרנטיבה חסכנית, ויעילה בסטיישן, למשפחתית.

טויוטה אוריס 2013 חוות דעת

  • רקע כללי

    בתחילת 2013 החל שיווק הדור השני של טויוטה אוריס בישראל. המכונית מתבססת על פלטפורמת קודמתה, אך מציעה מתלה אחורי שונה (עצמות עצה כפולות במקום קורת מתח) ומימדים מעט שונים. היא גם מציגה מראה שונה לחלוטין שהינו הרבה יותר מחודד ואופנתי המדגיש את קו העיצוב החדש של טויוטה.

    טויוטה אוריס 2013 תוצע עם מנוע בנפח 1.6 ליטר, אך הפעם הוא מיצר 132 כ"ס (לעומת 124 כ"ס בדגם היוצא). כנהוג בטויוטה בימים אלה המנוע ישודך לתיבה אוטומטית רציפה (לעומת ארבעה הילוכים בעבר). כל זה אמור להביא לשיפור בצריכת הדלק ולביצועים עדיפים עם 17.5 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת, 190 קמ"ש מרביים והאצה למאה ב-11.1 שניות.

    כמו בעבר תוצע האוריס גם בגרסה היברידית עם מנוע ה-1.8 ליטר המוכר ו-136 כ"ס משולבים. תצרוכת הדלק בתנאי מעבדה עומדת כאן על 26.3 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת, 180 קמ"ש מרביים ו-10.9 שניות למאה.

    המשפחתית החדשה תוצע ברמת גימור אחת שתכלול כמובן את מלוא הציוד הבטיחות (שבע כריות אוויר) כמו גם חישוקים קלים ואת מערך הטויוטה טאץ' – מערך המולטימדיה המוכר של היבואנית שכולל מערכת שמע עם שליטה מההגה, מסך מגע, מצלמה אחורית, ובלוטות'.

  • עיצוב ונוכחות

    טויוטה אוריס 2013 אומנם נשענת על בסיס הגלגלים של הדגם היוצא אבל המראה שונה לחלוטין והינו הרבה יותר בולט, מחודד ועדכני. השינוי הגדול הוא בפרופורציות, כאשר האוריס החדשה נמוכה משמעותית – 5.5 ס"מ – דבר שיוצר מראה מוארך (היא אכן ארוכה ב-3 ס"מ) ובעיקר רחב ודינאמי יותר.

  • תא נוסעים ומטען

    גם תא הנוסעים השתנה כשהקווים הרוחביים מקנים מראה עדכני לדרי המושב הקדמי. לגרסת הכלאיים מראה מעניין יותר ביחס לזו הרגילה בשל המחוונים הייחודיים והבורר הלא שגרתי, אבל בשתי הגרסאות איכות הפלסטיקה נחותה מהרמה האירופאית.

    תנוחת הנהיגה נמוכה כדי לייצר תחושה דינאמית ונוחה בסך הכל, אך מושב הנהג מעט צפוף וחסר תמיכה מספקת לגב התחתון. מאחור המרחב ממוצע/סביר לרגליים אך מוגבל לראש. נפח תא המטען גדל ל-360 ליטר ובניגוד לעבר הוא זהה בשתי הגרסאות. זה אומר צמיחה משמעותית לעומת ההיברידית היוצאת.

     

  • מנוע וביצועים

    הגרסה החזקה והמיוחדת לאוריס היא כמובן ההיברידית. זו מצוידת במנוע ה-1.8 ליטר המוכר שבשילוב עם יחידת הכוח החשמלית מביא הספק משולב של 136 כ"ס.

    יחידת הכוח מציעה חוויה ייחודית בעיר שם היא יכולה לנוע לא פעם בכוח החשמל השקט, כאשר המעבר בין בנזין למצברים אינו מורגש. שם גם בא לביטוי מרבי פוטנציאל החיסכון. התחושה שהיא מייצרת זורמת ונמרצת מבעבר, אך בעליות, כמקובל בהיברידיות עם תיבה רציפה, חטיבת הכוח קצת פחות מרשימה ויותר רועשת. בנסיעה בין עירונית מתונה היא יכולה לרשום 17.5 ק"מ לליטר שעלו ל-15.4 ק"מ לליטר במסלול שכלל גם כבישים מאתגרים. בהחלט מרשים.

     

  • נוחות והתנהגות

    הנמכה והורדת מרכז הכובד יחד עם מתלים אחוריים שונים, הביאו התנהגות זורמת ותחושה קלילה יותר. האוריס מייצרת אחיזה טובה מבעבר וניהוג צפוי ומחובר יותר. אפילו ההגה המנותק מציע דיוק סביר. לבלמים, בייחוד בעיר, תחושה מוזרה וגם רעשי הכביש בגרסה זו נוכחים מהרצוי ופוגעים בעידון הצפוי.

    מבחינת נוחות, לאוריס ההיברידית אופי מעט נוקשה מאחותה ולכן שיבושים קטנים מורגשים יותר וגם המתלים אינם חרישיים. אבל הנוחות סבירה בסך הכל.

     

  • תמורה למחיר

    מחיר האוריס ההיברידית אמנם התייקר במעט, אבל מדובר בחבילה שלמה ביחס לדגם היוצא. כמו כל המבחר היא מצוידת יותר, נאה יותר וכעת גם לא דורשת פשרות בתא המטען - כך שהתמורה טובה.

  • חדש בדגם

    תחילת שיווק הדור החדש של טויוטה אוריס בינואר 2013.

  • סיכום

    משפחתית-קומפקטית יעילה וחסכונית.

טויוטה אוריס 2013 גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה להורדת קטלוג טויוטה אוריס

כתבות הקשורות לדגם

|
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן

8 1

שווה לשקול גם

ציון ותגובת גולשים

ברשותך טויוטה אוריס?

ציון משוקלל של גולשי אתר אוטו

ציון ותגובת גולשים

טויוטה אוריס צריכת דלק

חישוב צריכת דלק אמיתי, הינו נתון שתלוי בהמון משתנים סביבתיים ולכן לעולם לא ניתן נתון מדוייק וצריכת דלק אמיתית.

5
טויוטה אוריס צריכת דלק צריכת דלק יצרן
ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
בין עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק
אמיתית ק"מ /ל׳
דרגת
זיהום אוויר
17.5 13.5 20.8 13.3 3
26.3 27.0 27.0 22.3 2
27.8 21.7 24.4 23.6 2
27.8 21.7 24.4 23.6 2
27.8 23.8 25.6 23.6 2
6
22.3