טויוטה אוריס 2014 - אוטו

יתרונות חסרנות

יתרונות / הנעה היברידית, צריכת דלק מעולה וביצועים נאים, אבזור נוחות ואיכות הרכבה מכובדים, שימושיות בסטיישן.

חסרונות / ללא מערכות הבטיחות המקוריות, חומרים נוקשים, לא נוחה על שיבושים גדולים ורועשת מחוץ לעיר.

בשורה התחתונה / אלטרנטיבה חסכנית, ויעילה בסטיישן, למשפחתית.

טויוטה אוריס 2014 חוות דעת

  • רקע כללי

    בתחילת 2014 החל בישראל שיווקה של גרסת הסטיישן ההיברידית של טויוטה אוריס. שמה של המכונית הוא 'אוריס טורינג ספורטס' (Touring Sports) ובסיס הגלגלים שלה זהה לזה שבאוריס "הרגילה" (260 ס"מ). עם זאת, היא ארוכה ממנה ב-28.5 ס"מ, עובדה שמסייעת לה לייצר תא מטען גדול משמעותית עם 530 ליטרים.

    תוספת המשקל אומרת שהיא נחותה מעט בביצועים (האצה ל-100 קמ"ש ב-11.2 לעומת 10.9 שניות).

    עיצוב החזית לא השתנה במתיחה של החלק האחורי, אלא רק קו הפרופיל כשבנוסף הטורינג ספורטס מוצגת עם פסי גגון מאלומיניום וספויילר אחורי מובנה. גם הפנסים והפגוש בקצה האחורי שונו בשל הצורך בהורדת סף ההטענה. בטויוטה מציינים כי זה הורד ב-80 מ"מ ביחס לאוריס החדשה. שינוי זה גם הביא לשינוי מקום לוחית הרישוי, ובדגם זה הלוחית נמצאת על מכסה תא המטען ולא על הפגוש.

    זו מכונית הסטיישן ההיברידית הראשונה בתחום, וככזו היא תהנה מהטבות מס לא רק במחיר, אלא גם בשווי השימוש. בטויוטה מתכוונים לנצל זאת היטב בציי הרכב ולחפות בכך על המחיר היקר למשתמש הפרטי.

  • עיצוב ונוכחות

    העיצוב החיצוני נאה, והרכב נראה גדול ובעיקר ארוך. החלונות הכהים והגג הפנורמי מוסיפים למראה, ושווים את תוספת המחיר הקטנה יחסית הנדרשת עבורם.

  • תא נוסעים ומטען

    במושב הקדמי זו אותה אוריס מוכרת – מרווחת, ועם מערכת מולטימדיה יעילה, אבל גם התחושה של ישיבה מול חומה, שעוד לא למדנו לאהוב. בצד האבזור התאכזבנו מהעדר בקרת אקלים מפוצלת, ומכך שבקרת שיוט היא תוספת בתשלום.

    המושב האחורי מעט נוקשה, אבל מציע מרווח טוב לברכיים ולראש. הגג הפנורמי מוסיף לאווירה וזכה לתשואות מהילדים. הרצפה שטוחה, מה שמקל על הסעת שלושה מאחור.

     

  • מנוע וביצועים

    יחידת ההנעה מוכרת – מנוע בנזין 1.8 ליטר ולצידו מנוע חשמלי עם הספק משולב של 136 כ"ס. היחידה הזו מקיימת את ההבטחה ההיברידית – 16.2 ק"מ לליטר במסלול משולב עם רכב שהיה כמעט תמיד עמוס, וכ-20 ק"מ לליטר בשיוט הם נתונים מעולים, ואפשר לדעתנו להשיג אפילו יותר – כאשר שלל התצוגות דוחקות בך לנהוג רגוע, וזה עובד. המנוע לא תמיד מתעורר לחיים בצורה עדינה, והוא רועש בעומס, אבל פחות מאשר בקורולה.

  • נוחות והתנהגות

    נוחות הנסיעה של טויוטה אוריס 2014 סבירה, ולא יותר. בעיר היא מפתיעה מדי פעם בחבטות על שיבושים תמימים למראה, וגם מחוץ לעיר היא מסתבכת מדי פעם עם חיבורי גשרים או טלאי אספלט וחובטת בנוסעים. מצד שני, היא שקטה ונעימה, במיוחד בשיוט נינוח. נהיגה דינאמית? זה לא הקטע שלה - ההגה קל מדי והבלמים, שמעניקים תחושה חדה עצבנית גם בעיר, עצבניים מדי בכביש המפותל.

     

    טויוטה אוריס 2014 בגרסת הסטיישן ההיברידית לא זולה – אך בליסינג היא מציעה יתרון כפול – העובד נהנה מהטבה בדמות שווי שימוש מופחת (הניתנת למכוניות היברידיות) והמעביד חוסך כסף בזכות צריכת הדלק הטובה, שהופכת למשמעותית במיוחד לאור הנסועה הגבוהה המקובלת בליסינג.

  • תמורה למחיר

     

  • חדש בדגם

    תחילת שיווק גרסת הסטיישן ההיברידית בינואר 2014.

  • סיכום

    עבור מי שרוצה רכב היברידי משפחתי, זו המכונית הנבחרת כרגע – היא שימושית יותר מאוריס רגילה ברמה שמצדיקה בהחלט את פער המחיר הזניח, ושימושית יותר אף מהמפריוס שיקרה ממנה בהרבה.

טויוטה אוריס 2014 גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה להורדת קטלוג טויוטה אוריס

כתבות הקשורות לדגם

|
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן

8 1

שווה לשקול גם

ציון ותגובת גולשים

ברשותך טויוטה אוריס?

ציון משוקלל של גולשי אתר אוטו

ציון ותגובת גולשים

טויוטה אוריס צריכת דלק

חישוב צריכת דלק אמיתי, הינו נתון שתלוי בהמון משתנים סביבתיים ולכן לעולם לא ניתן נתון מדוייק וצריכת דלק אמיתית.

4
טויוטה אוריס צריכת דלק צריכת דלק יצרן
ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
בין עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק
אמיתית ק"מ /ל׳
דרגת
זיהום אוויר
17.5 13.5 20.8 13.3 4
25.6 26.3 26.3 21.7 2
25.6 26.3 26.3 21.7 2
26.3 27.0 27.0 22.3 2
6
13.3