טויוטה לנד קרוזר 2017 - אוטו

יתרונות חסרנות

יתרונות / רכב שטח גדול עם יכולת גבוהה בשטח קשה וטכני, מרווח מאוד לחמישה, נוח לנסיעה בקצב סביר.

חסרונות / יקר, לא מאובזר בגרסאות הזולות, לא נוח כשהקצב בשטח גבוה, רוכן מדי בפניות, נוכחות מוגברת של רעשי רוח וכביש.

בשורה התחתונה / רכב מעולה לשטח, מהטובים מסוגו.

טויוטה לנד קרוזר 2017 חוות דעת

  • רקע כללי

    בתערוכת פרנקפורט בסוף 2017 הוצגה גרסה מחודשת ללנד קרוזר הוותיק, אשר נחתה בישראל במהלך 2018. למהדורה המעודכנת הופעה שונה מבעבר, כולל מידת צמיגים חדשה (265/60-18) ברמת הגימור הבכירה, 'לימיטד' (265/65-17 בשאר רמות הגימור). גם הפעם המפרט לא כולל נעילת דיפרנציאל אחורית כלל – למרות שכזו מוצעת בחו"ל – וגם מערכות העזר החדשות שנוספו, בהן בורר מצבי הנהיגה לשטח (MTS) ובקרת זחילה, אינן מוצעות בארץ.

    חדשות רעות יותר נרשמו בתחום הבטיחות - היצרנית הציעה את הדגם בלי מערכות בטיחות מתקדמות מקוריות בכל רמות הגימור, למעט ברמה היקרה ביותר. חבילת הבטיחות המתקדמת כוללת בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב, עמעום אורות אוטומטי, זיהוי תמרורים ובקרת שיוט אדפטיבית. ביתר רמות הגימור תותקן, במקום כל אלו, מערכת מובילאיי בהתקנה מקומית.

    לעומת זאת, אבזור המותרות זכה לשדרוג מקיף יותר: ברמת הבסיס של הגרסה הארוכה (TS, שבעה מושבים), יש כעת קיפול חשמלי למראות הצד, חיישן אורות, לוח מחוונים עם מסך צבעוני בגודל "4.2 ושליטה מההגה על מערכת השמע ומחשב הדרך. עוד במפרט: כניסה והנעה ללא מפתח, חישוקי "17 קלים ובקרת אקלים מפוצלת עם פתחים ליושבים בשורה השנייה. מנגד, פריטים דוגמת מחזיקי כוסות ליושבי השורה השלישית וכוונון חשמלי לתמיכת הגב התחתון לנהג נעדרים הפעם, ואביזרים מקובלים כמו מערכת מולטימדיה, בקרת שיוט ואפילו חיבורי USB ו-AUX עדיין אינם חלק מהמפרט התקנ

    רמת הגימור 'סלקט' (שבעה מושבים) מוסיפה פנסי לד קדמיים, מתזים לפנסים הקדמיים, מדרגות צד, מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע בגודל "8 (לעומת "7 בעבר) ומצלמת רוורס מקורית, חיבורי USB ו-AUX, מערכת שמע עם תשעה רמקולים, בקרת שיוט, ציפוי עור להגה ולידית ההילוכים ומושבים קדמיים (ריפודי בד) עם חימום וכוונון חשמלי.

    רמת הגימור 'לקשרי' מוצעת במספר גרסאות של הדגם (קצרה, חמישה מקומות; ארוכה, חמישה מקומות או שבעה) – אך יש לשים לב שקיימים הבדלי אבזור ביניהן. לכל הגרסאות גג שמש חשמלי וריפודי עור, אך נעדרת תאורת לד קדמית בגרסאות חמישה מושבים. אוורור למושבים קדמיים מוצע בגרסאות הארוכות, ובדגם השבעה מושבים נוסף גם כוונון גובה חשמלי לנהג, בקרת אקלים לשורת המושבים השנייה וחימום מושבים בשורה השנייה.

    רמת הגימור הבכירה, 'לימיטד', מוצעת רק עם מרכב ארוך ושבעה מקומות. זו מוסיפה מדרגות צד עם תאורה, כוונון חשמלי לגלגל ההגה, מראה מרכזית נגד סנוור, כוונון חשמלי לתמיכת גב תחתון במושב הנהג וחיישן גשם, לצד חישוקי "18 וחבילת בטיחות מקורית, כמוזכר קודם.

    חוות הדעת מטה היא לגרסה המחודשת. לחוות דעת על הדגם המוחלף, אנא ראו דף דגם למודל 2016.

  • עיצוב ונוכחות

    למרות שהשינויים החיצונים הם במסגרת המקובלת למתיחות פנים שכאלה, התוצאה הסופית מוצלחת מאוד והקרוזר המחודש נראה עדכני כנדרש. עם זאת, השטחת מכסה המנוע שמוסיפה להופעה מבחוץ, פוגמת קצת בשדה הראייה מבפנים לפנים.

  • תא נוסעים ומטען

    תנוחת הנהיגה מוצלחת מאוד, וכל המערכים מסודרים כיאות. הביצוע — איכות חומרים והרכבה — טוב, אך העיצוב קצת מיושן וכך מספר כפתורי תפעול.

     

    המושבים מאחור לא מצטיין מכיוון שהבסיס שלהם מעט דק מדי. המרחב שם נרחב מאוד, ומערכת המיזוג עם בקרת אקלים פרטית רק הוסיפה. הכניסה לשורת המושבים השלישית נוחה יחסית, אבל המרווח שהם מציעים מוגבל. תא המטען ענק כאשר השורה השלישית מקופלת, כמעט חסר שימוש כאשר היא בשימוש.

     

  • מנוע וביצועים

    בשעה שהמנוע מציע כאמור כושר שיוט נעים — מחץ לטובת עקיפות, בייחוד תחת עומס, אין לו. התיבה איטית, ההילוכים ארוכים, ובכבישים מאתגרים עם נתיב אחד לכל כיוון, צריך לתכנן עקיפות. במצב כזה, עם סל"ד מעל 3500, המנוע מזכיר את קיומו גם באופן ווקלי נוכח מדי. צריכת הדלק נעה על פני טווח רחב, בין 7 ק"מ לליטר ועד 15, אבל הממוצע עמד על 9.2 ק"מ לליטר.

  • נוחות והתנהגות

    נוחות הנסיעה טובה, ורק שברים אופייניים לעיר פוגמים בה, וגם זה לא באופן מציק מדי. ההתנהלות בעיר עם הכלי המגודל הזה, למרות הכל, נעימה מאוד. רמת השקט בתא הנוסעים נמוכה, גם בגלל בידוד רעשי המנוע גם בגלל אטימה מוצלחת מאוד לשפע הרעשים שהעיר מייצר.

    בולמי הזעזועים הרכים משפיעים על האופן בו המרכב המגודל נע. היכולת הדינמית שהפגין הכלי המגודל סבירה, והוא ישמור על הנתיב המתפתל גם מעבר לנקודת אי הנוחות שירגישו הנוסעים ברכב.

    כמו קודמו, גם הדגם המחודש לא מאוד נוח בשבילים עם אבנים שתולות, וקצב סביר יגרום במקרים מסוימים לטלטול נמרץ מדי של הנוסעים. אבל במקומות בהם רכבי שטח רגילים אחרים מתחילים להגיע לקצה יכולתם, טויוטה לנד קרוזר 2017 יכול להמשיך. כושר התנועה במסלעות, גם בזוויות לא ידידותיות למשתמש, אפילו לא עשה רושם על הכלי.

     

  • תמורה למחיר

    רכב השטח של טויוטה מרשים בהופעתו, עשוי היטב — ויקר מאוד. הוא יעיל בחיי היום יום, מהווה בסיס מצוין לרכב טיולים ומרחב הפנים שלו מוסיף ליכולת זו לא מעט. אבל כל אלה מוצעים גם בדגמים זולים בהרבה, המתנהלים בכביש באופן רהוט יותר - גם אם יכולת השטח שלהם טובה פחות.

  • חדש בדגם

    במהלך 2017 נרשמו מספר שינויים במפרט: בחודש מרץ החל יבוא רשמי של גרסת הבנזין, באוגוסט הצטרפו שתי רמות גימור חדשות - TS מוזלת ו׳לימיטד׳ יקרה - ובאוקטובר הוצגה גרסה מתוחת פנים שנחתה בישראל ב-2018.

  • סיכום

    מעבר לענייני תדמית, הופעה וקטעים חברתיים — יתרונו המובהק של טויוטה לנד קרוזר 2017 הוא בשטח, ואם אתם בקטע של טיולים עמוק בטבע, זה אחד הדגמים הראשונים שאתם צריכים לבדוק.

טויוטה לנד קרוזר 2017 גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה

כתבות הקשורות לדגם

|
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן

8 1

שווה לשקול גם

ציון ותגובת גולשים

ברשותך טויוטה לנד קרוזר?

ציון משוקלל של גולשי אתר אוטו

ציון ותגובת גולשים

טויוטה לנד קרוזר צריכת דלק

חישוב צריכת דלק אמיתי, הינו נתון שתלוי בהמון משתנים סביבתיים ולכן לעולם לא ניתן נתון מדוייק וצריכת דלק אמיתית.

7
טויוטה לנד קרוזר צריכת דלק צריכת דלק יצרן
ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
בין עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק
אמיתית ק"מ /ל׳
דרגת
זיהום אוויר
9.3 6.8 11.8 7.0 15
13.3 10.5 15.4 11.3 15
13.5 10.9 15.9 11.8 15
13.5 10.9 15.9 11.8 15
13.5 10.9 15.9 11.8 15
13.5 10.9 15.9 11.8 15
13.9 11.1 15.9 11.8 15
5
11.8