פולקסווגן טיגואן אולספייס 2023 חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד
-
רקע כללי
לקראת 2022 החלה פולקסווגן בשיווק מקומי של גרסת אולספייס מוארכת לטיגואן המוכר. גרסה זו הוצגה באירופה ובארצות הברית כבר בשנת 2017, ועברה מתיחת פנים עם יתר גרסאות הטיגואן ב-2020.
בסיס הגלגלים של טיגואן אולספייס הוא 279 ס"מ – גדול ב-11 ס"מ מזה טיגואן הרגיל, זהה לזה של סקודה קודיאק, החולק עימו רבים מהמכלולים; האורך הוא 473 ס"מ, 22 ס"מ יותר מאשר בגרסה הקצרה, 3 ס"מ יותר מאשר בדגם של סקודה. נפח חלל המטען, כאשר השורה השלישית מקופלת, הוא 700 ליטר, 85 ליטרים יותר מאשר בגרסה הקצרה.
בשלב הראשון הוצע אולספייס בגרסה החזקה יותר – טורבו-בנזין 2.0 ליטר, 190 כ"ס ו-32.6 קג"מ, תיבה דו-מצמדית 7 הילוכים והנעה כפולה. גרסה מוצעת רק ברמת הגימור 'אלגנס פרמיום' שעולה רק כ-5% יותר מהגרסה הקצרה המקבילה (והמאובזרת פחות).
במפרט הבטיחות, בין השאר, בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית. במפרט האבזור: שליטה אלקטרונית בבולמי הזעזועים, תאורת לד, חישוקי "19, וו גרירה מקורי, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושבים הקדמיים, מולטימדיה עם צג "8 שכולל ממשקים סלולריים וטעינה אלחוטית, מחוונים מוקרנים, תצוגה עילית, מצלמה היקפית, בקרת אקלים תלת-אזורית וריפוד עור.
-
עיצוב ונוכחות
פולקסווגן טיגואן אולספייס 2022 כבר אינו צעיר, אך הוא נראה נאה ועיצובו נכון לרכב פנאי, משדר חוסן ומפגין בגרסה זו גם את ממדיו. המראה קצת פחות אלגנטי מזה של קודיאק, אך נאה מטיגואן רגיל בשל האורך הנוסף, החישוקים הגדולים והחזית הכסופה והחסונה.
 
 
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מוכרת מהדור הקודם של דגמי הקבוצה, וגורמת לנהג להרגיש בבית; הטכנולוגיה אינה באה על חשבון השימושיות והנדסת האנוש הטובה. הצבע השחור דומיננטי מדי בתא, מכיוון שגם ריפוד העור כזה, ויוצר אווירה מעט קודרת. גג הזכוכית (בתוספת תשלום) ממש ענק והלהיב את הנוסעים, הכיסוי הדקיק פחות.
 
איכות התמונה של המצלמות אינה ברורה תמיד, ההתרעות ההיקפיות היסטריות, והתצוגה העילית פשוטה מדי.
 
 
המושבים הקדמיים נעימים לישיבה ולשהות ממושכת; תנוחת הנהיגה הגבוהה מעניקה שדה ראייה טוב. המרחב בשורה השנייה מצוין, ובגלל שהמושב גבוה לא קשה להתחשב ביושבי השורה השלישית. הכניסה לשורה השלישית נוחה, בייחוד לילדים. המושב שם גבולי מאוד למבוגרים.
 
תא המטען קטן כאשר כל המושבים בשימוש (230 ל'), יש לו נפח גדול מאוד כאשר השורה השלישית מקופלת (770 ל'), וענק כאשר גם השנייה מקופלת (1755 ל').
-
מנוע וביצועים
לטיגואן הבכיר מנוע טורבו-בנזין 2.0 ליטר וזה מייצר 190 כ"ס. התיבה היא הדו-מצמדית של קבוצת פולקסווגן, וההנעה כפולה. זו חטיבת כוח אפקטיבית מאוד המעניקה ביצועים מצוינים ושיוט נינוח.
 
לגרסת ה-1.5 ל' (150 כ"ס) ביצועים פחות טובים כמובן, אך הם מספקים לכל צורך הגיוני בשימוש יום-יומי שוטף.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בעיר טובה למדי, אך במצב הבולמים הרך אלה עלולים להיות "עסוקים" מדי על רוב השיבושים בעיר בנסיעה איטית. בכבישים הבין-עירוניים הנוחות משתפרת, אך המצב הרך לא מספיק מרוסן. רעשי הכביש מוחרשים היטב, רעשי הרוח פחות.
 
האולספייס מתנהל בכביש המפותל כפי שהוא נראה: סולידי, מפגין יכולת דינמית גבוהה, מוסיף אחיזה טובה. ההיגוי מדויק למדי והתגובות להפניה מדודות. משקל ההגה קל מדי במצבי נהיגה רגילה, טוב יותר במצב 'ספורט'. לבלמים פעולה צפויה והדרגתית.
-
תמורה למחיר
המחיר אינו נמוך כמובן, אבל בהינתן מה שטיגואן אולספייס מעניק והאופן בו הוא מבצע, וביחס למתחרים מקבילים בשוק – הוא אפילו זול מגרסה מקבילה של סקודה קודיאק ברמת גימור נמוכה יותר – הוא מציע תמורה בהחלט טובה.
 
 
-
גרסאות ורמות גימור
בניגוד לגרסה החזקה יותר המוצעת רק ברמת גימור אחת, לזו שתי רמות גימור. 'אלגנס', הכוללת תאורת לד, חישוקי "18, תפעול חשמלי לדלת תא המטען, מפתח חכם, תצוגה עילית, מולטימדיה עם צג "8 וממשק קארפלי, מחוונים מוקרנים, מצלמות היקפיות, טעינה אלחוטית ובקרת אקלים תלת-אזורית. ברמת הגימור 'אלגנס פרמיום' מתווספים שליטה אלקטרונית בבולמי הזעזועים, חישוקי "19, ריפוד עור ותפעול חשמלי למושבים הקדמיים עם אוורור.
 
 
-
בטיחות
במפרט הבטיחות בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים ובקרת שיוט אדפטיבית.
 
 
-
צריכת דלק
צריכת הדלק טובה ביחס למימדים ולמשקל: ממוצע המבחן עמד על 9.1 ק"מ לליטר בגרסת ה-2.0 ל' ו-10.3 ק"מ לליטר בגרסת ה-1.5 ל'. בשתי הגרסאות הנתון בשיוט נע סביב 12 ק"מ לליטר.
 
 
-
מה חדש בפולקסווגן טיגואן אולספייס 2023
אין שינוי בשנת הדגם 2023.
-
סיכום
פולקסווגן טיגואן אולספייס 2022 הוא רכב פנאי המציע, ראשית, מקום לשבעה נוסעים, ומוסיף על כך אבזור עשיר במיוחד, יחידת כוח יעילה, הנעה כפולה. כל אלה יוצרים רכב שימושי מאוד, עשיר, עם ביצועים טובים, יכולת מכובדת, כאשר רק הנוחות וצריכת הדלק אינן מצטיינות.