הסכם החתימה (צלם: אלי שאולי)לרוב איננו מדווחים על הסכמי שיתוף פעולה בין יבואניות ליצרניות רכב, היות ובדרך כלל מדובר באירועים שבשגרה. אבל המקרה של לובינסקי ו-סאיק (SAIC) שונה במיוחד, בגלל העובדה שזהי היצרנית הסינית הראשונה שנחתה בארץ (ועד לא מזמן גם היחידה).
וכך במהלך יום הפתיחה של תערוכת שנחאי (שנפתחה שבוע שעבר ועדיין נערכת), ובנוכחות עיתונאים מהארץ, חתמו ההנהלות הבכירות של שתי החברות – קאר איסט (חברת הבת של לובינסקי) וסאיק, יצרנית הרכב הסינית המחזיקה בבעלות מותג MG – על המשך שיתוף הפעולה שביניהם ל-5 שנים נוספות.

"זו כבר עובדה מוגמרת שהעתיד המוטורי נמצא בסין." אומר דורי מנור, מנכ"ל קבוצת לובינסקי, יבואנית מותגי פיג'ו, סיטרואן ו-MG. "תעשיית הענק הסינית רכשה טכנולוגיות מערביות מהמתקדמות ומדביקה את הסטנדרטים האירופאים, כך שבקרוב נראה יותר ויותר מכוניות תוצרת סין במדינות אירופה וגם על כבישי ישראל."

בנוסף לחידוש ההסכם, זכתה חברת לובינסקי בתואר: היבואנית המובילה במכירות דגמי MG לשנת 2012. לדברי מנור: ישראל היא שוק היצוא השלישי בגודלו של מותג MG והם מצפים להגדיל את נתח השוק בהתמדה בשנים הקרובות.
לובינסקי וסאיק מאריכות את שיתוף הפעולה לייבוא MG
צילום: מנהל
MG350

הסכם שיתוף הפעולה הראשון בין סאיק ללובינסקי נחתם בשנת 2008 כשאת דגמי MG מייבאת לובינסקי באמצעות חברת בת שהקימה העונה לשם 'קאר איסט'. עד עתה עלו ארצה שני דגמים: MG550 שהייתה המכונית הסינית הראשונה שהושקה בישראל (באמצע 2010) ו-MG350 ששיווקה החל לפני כשנה. לקראת סוף 2013 מתכננת היבואנית לשווק בארץ גם את ה-MG3 – הסופרמיני החדשה שהוצגה בתערוכה זו ובה כבר גם הספקנו לנהוג כשב-2014 ישווק רכב פנאי קומפקטי שקדימון לו גם נחשף גם כן בתערוכה זו.