לקסוס ישראל החלה בשיווק מכונית הפאר LS500. "אחרי ה-LC, זו המכונית השנייה המפגינה את עומק השינוי הנעשה בלקסוס", מציין מנכ"ל המותג בישראל, דרור גורלניק. אותו שינוי נרחב בלקסוס מתייחס לעיצוב החוץ ותכנון הפנים החדשים לגמרי והבולטים במיוחד, למאפייני הניהוג ולבסיס החדש – פלטפורמה GAL הגלובלית והמודולארית שתשרת את רוב דגמי ההנעה אחורית/כפולה של היצרן היפני. הרצפה, בין השאר, קשיחה יותר ומאפשרת הורדת מרכז הכובד והנמכת המכונית כולה.
לקסוס LS בישראל – השיווק המקומי מתחיל
צילום: מנהל
פרטים משמעותיים
לקסוס LS החדשה גדולה במעט מהגרסה המוארכת של הדגם הפורש. בסיס הגלגלים, 312.5 ס"מ, ארוך למדי. מכונית הפאר של לקסוס מוצעת עם שתי יחידות הנעה: בנזין מוגדש והיברידי ולשתיהן הנעה כפולה.
כיאה ללקסוס, הגרסה היברידית תהיה עיקרית בהיצע. לגרסה זו מנוע V6 בנפח 3.5 ליטר, ויחד עם הנעה חשמלית מייצר הספק של 359 כ"ס. הייחוד במערכת של לקסוס הוא במה שהיא מכנה "חטיבת כוח היברידית רב-שלבית", וזו כוללת תיבה אוטומטית ארבעה הילוכים ותיבה רציפה, לדימוי פעולה של תיבה אוטומטית רגילה עם עשרה הילוכים; משך ההאצה ל-100 קמ"ש הוא 5.5 שניות.
לגרסת הבנזין הרגילה מנוע V6 כפול מגדשים בנפח 3.5 ליטר, וזה מייצר 417 כ"ס ומאיץ את הרכב ל-100 קמ"ש ב-4.9 שניות. לגרסה זו תיבה אוטומטית ייחודית עם עשרה הילוכים. המהירות המרבית בשתי הגרסאות מוגבלת אלקטרונית ל-250 קמ"ש.
לקסוס LS בישראל – השיווק המקומי מתחיל
צילום: מנהל
בלקסוס מבקשים להדגיש את הפרטים הקטנים שיהפכו לטענתם את חווית הנסיעה והנהיגה לנעימה יותר, זאת במיטב מסורת קבלת הפנים היפנית, הידועה בשם "אומוטנאשי". כך, למשל, הרכב יתרומם ב-3 ס"מ כדי להקל את הכניסה והיציאה אליו, ובמצב זה ישתנו גם הזוויות של תמיכות הצד במושבים הקדמיים. לאחר שמתיישבים וחוגרים – הרכב ינמיך את עצמו ויחזיר את זוויות התמיכה הצידית למצבן המקורי. האסתטיקה היפנית, כך לקסוס, היא זו שהעניקה השראה לעיצוב הפנים.
פריטים חשובים
רמת האבזור הראשונה, 'פרמיום' עשירה ביותר; זו כוללת, בין השאר, תאורת לד אדפטיבית, חישוקי "20, גג נפתח, תפעול חשמלי לדלת האחורית, תפעול חשמלי למושבים הקדמיים (28 כיוונים ואפשרות לעיסוי) וגם לאחוריים, מערך מולטימדיה עם צג "12.3, מפתח חכם, בקרת אקלים מפוצלת לארבעה אזורים, וילונות עם תפעול חשמלי, מצלמות היקפיות ועוד ועוד.
רמת הגימור הגבוהה יותר, 'היי-פרמיום', מוסיפה דיפונים שונים, שני מושבים אחוריים עם 22 כיוונים, כולל מצבי שכיבה ועיסוי, מערכת סראונד של מרק לוינסון עם 23 רמקולים ומסכים נוספים מאחור.
ניתן להזמין את ה-LS החדשה דיפון המשלב זכוכית מחורצת, פרי עבודתם של אמני אוריגמי; המחיר עוד לא נקבע, אך מדובר בסכום של עשרות אלפי שקלים.
לקסוס LS בישראל – השיווק המקומי מתחיל
צילום: מנהל
אבזור הבטיחות כולל 12 כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטייה ושמירה על מרכז הנתיב, ניטור שטחים מתים, כולל תנועה צולבת מאחור (כולל בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור), בקרת שיוט אדפטיבית, עמעום אוטומטי לתאורה, קריאת תמרורים ועוד.
מחירים – גרסאות, רמות גימור
מחיר לקסוס LS ההיברידית ברמת הגימור 'פרמיום' הוא 795,000 שקלים, ורמת הגימור 'היי-פרמיום' תעלה את המחיר ל-910,000 שקלים. מחירי גרסת הבנזין הם 970,0000 או 1,100,000 שקלים בהתאמה וזו תוצע גם ברמת אבזור 'F' עם מאפייני עיצוב ספורטיביים; המחיר: 950,000 שקלים.
לקסוס תחל במסירת הגרסאות ההיברידיות בימים הקרובים, ואילו גרסאות הבנזין יימסרו בעוד שבועות ספורים. היבואן מצפה למכור כ-50-60 מכוניות כאלה בשנה, רובן (80%) עם חטיבת הכוח ההיברידית.