ביום ראשון, ה-22 למאי, צייץ טיף נידל (Tiff Needell) בחשבון הטוויטר שלו שמרוב התלהבות ממרוץ המילה-מיליה, שכח לציין כי צילומי התוכנית Fifth Gear שנערכו ביום שישי, היו האחרונים אי פעם. מזל שהוא נזכר. בעצם חבל.

בשנת 2001 בוטלה התוכנית Top Gear בערוץ ה-BBC (ביטול שאחר כך בוטל, כמובן). בערוץ 5 הבריטי החליטו להרים את הכפפה ולתפוס את המשבצת שהתפנתה. ב-BBC לא הסכימו לאשר להם להשתמש בשם טופ-גיר וכך הוחלט בערוץ 5 על השם: Fifth Gear, או בתרגום לשפה העברית – הילוך חמישי. שם די דומה ל-Top Gear, אם מביאים בחשבון שבאותה תקופה כמעט ולא היו תיבות הילוכים עם שישה הילוכים קדמיים.

Fifth Gear שכרה מספר מנחים מתוך הצוות שהנחה את Top Gear – כולל טיף נידל והצלע הנשית ויקי באטלר (Vicki Butler). מ-2002 ועד 2011 שודרה התוכנית בערוץ 5 הבריטי; מ-2012 ועד 2015 שודרה בערוץ דיסקאברי; ב-2015 שודרה בערוץ ההיסטוריה ובעונה הזו היא נדדה לערוץ ITV4 הבריטי. אולם כנראה שגם בערוץ זה היא לא הצליחה להצדיק עצמה כלכלית, וכך נחרץ גורלה של התוכנית הוותיקה. ואולי בכלל היא יורדת מהאוויר לאור העובדה שהיום כבר משווקות מכוניות עם עשרה(!) הילוכים?...
טיף נידל
צילום: מנהל
טיף נידל. מבחינת כותב שורות אלו, זהו ה-מנחה של תוכניות הרכב