כבר שנים שקטמ היא לא רק מותג אופנועי השטח הנמכר ביותר בארץ, אלא יצרנית אופנועי השטח הגדולה ביותר בעולם. לאורך השנים היא הציעה תמיד מבחר עשיר מאוד של דגמים וגרסאות, ועדכונים תכופים, מדי שנה, של דגמיה.
אולם הפעם מדובר ביותר מסתם עדכון, אלא סדרת אופנועים חדשה מן היסוד – החברה מצהירה כי 90% מהחלקים באופנועי האנדורו החדשים (הם מכונים "מודל 2017", אבל השיווק יתחיל כבר בחודש יולי הקרוב) הינם חדשים לחלוטין, כולל השלדה והבולמים, כאשר גם המנועים עברו מסכת שדרוגים מאסיבית כל כך, שהם זכאים לשם "חדשים".
KTM מחדשת את דגמי האנדורו
צילום: מנהל
עיקרי הדברים, על קצה המזלג:
*דגמי ה-EXC125 סמ"ק ו-EXC200 סמ"ק לא ייוצרו עוד בשל קושי לעמוד בתקינת זיהום האוויר. את מקומם בהיצע דגמי האנדורו יחליפו דגמי XC-W (להם אין תקינת כביש, ולכן הם פטורים מעמידה בתקנות זיהום אוויר) בנפח 125 סמ"ק ו-150 סמ"ק.
*השלדות בכל הדגמים חדשות, ומבוססות על השלדות שהוצגו בדגמי המוטוקרוס בשנה שעברה, אבל עם גאומטריה שונה המותאמת לאנדורו. יש גם זרוע אחורית חדשה.
*כל המנועים, הן דגמי השתי פעימות והן דגמי הארבע פעימות, עברו עדכון מקיף שחוסך משקל, משפר את ההספק ואמור לשפר גם את האמינות והעמידות. אולם בניגוד לצפוי, דגמי השתי-פעימות נשארו עם קרבורטורים גם השנה, וככל הנראה יעברו להזרקת דלק רק בשנה הבאה.
*מאחור נמצאת יחידת בולם-קפיץ חדשה (השנה הקפיץ פרוגרסיבי והבולם לא, ההפך משנה שעברה) ומלפנים נמצא מזלג הפוך חדש בקוטר 48 מ"מ. במזלג החדש רגל אחת אחראית על שיכוך הכיווץ והשניה על שיכוך ההחזרה, כאשר הכיוון של שתי התכונות הוא מהחלק העליון של המזלג.
כמו כן מצהירה החברה על זריזות טובה יותר, גם בזכות מאמץ רב שהושקע במרכוז המאסה; על משקל כללי קל יותר בעד חמישה ק"ג (וזה הרבה באופנועי אנדורו, ששוקלים בסביבות 100 ק"ג), ועל ארגונומיקה משופרת. עיצוב הפלסטיקה, וזה כבר מובן מאליו, חדש גם הוא.
כמו תמיד, יוצעו בנוסף לדגמים הרגילים גרסאות "six days" על שם מרוץ האנדורו הידוע, שיהיו מאובזרות יותר, ובעלות גרפיקה שונה.
KTM מחדשת את דגמי האנדורו
צילום: מנהל