אליפות איטליה למכוניות GT נפתחה בהשתתפות 18 מכוניות מדגמי למבורגיני הוראקאן, פרארי 458 ופורשה 911. בר ברוך, הנמצא תחת חסות למבורגיני ב'תוכנית פיתוח הנהגים של למבורגיני', מתחרה בקבוצת ונצ'נזו סוספירי (בשילוב קבוצתו ISRAEL F1) יחד עם אלכס ליאנג הסיני.
גאווה ישראלית נוספת: גם בר ברוך עולה על הפודיום
צילום: מנהל

הסבב הראשון באליפות ה-GT CUP האיטלקית לעונת 2016 החל במסלול מונזה שבאיטליה. בכל סבב שני מרוצים, כאשר הראשון מתקיים בשבת והשני ביום ראשון. והפעם על הגריד - מכונית בצבעי כחול-לבן עם הכיתוב ISRAEL F1 בצידה. גיל ברוך, אביו של בר, מספר שקיבל אישור מיוחד מלמבורגיני לצבוע את המכונית בצבעי כחול-לבן.
גאווה ישראלית נוספת: גם בר ברוך עולה על הפודיום
צילום: מנהל

אל המרוץ הראשון זינקה הלמבורגיני בכחול-לבן מהמקום השלישי. אלכס ליאנג היה מאחורי ההגה ולמרבה הצער החל לאבד מקומות (הסתחרר בתחילת המרוץ, ואיבד מקומות גם בהמשך). חוקי המרוץ לא מתירים חילוף נהגים בעשרים הדקות הראשונות וכך, עד להחלפה עם בר ברוך, כבר התדרדר הצוות עד למקום העשירי. בר לא אמר נואש וכמו שור זועם החל לעקוף כל מי שעמד בדרכו. עד שהגיע אל אדריאנס זאוג, נהג רשמי בלמבורגיני – אחד שמקבל כסף כדי להתחרות, בניגוד לרוב הנהגים בסבב. השניים פתחו במאבק צמוד ולוהט כאשר בר מנסה לעבור את אדריאנס, וזה מצידו נאבק לחסום אותו – עד המגע הבלתי נמנע בין השניים שנגמר בהסתחררות של שניהם. הם התאוששו, הצליחו להניע ולהמשיך, אך רק לאחר שנעקפו על ידי מתחרים רבים. ועדיין, בסופו של מרוץ, בר הצליח לטפס למקום הרביעי. זאוג, אגב, רק לשישי.
גאווה ישראלית נוספת: גם בר ברוך עולה על הפודיום
צילום: מנהל

למזלו של בר, המגע עם זאוג לא הוביל לפסילה, משום ששופטי המרוץ החליטו שזו תאונת מרוצים לגיטימית, ובקבוצה החליטו שבר הוא זה שיזנק ראשון למרוץ הבא. הסיבה – בפתיחת המרוץ היה צפוי גשם, מזג אוויר בו בר מצטיין. בפתיחת המרוץ השני, לאחר "פייט" אדיר עם הנהגים שלפניו, הצליח בר להתמקם בראש הטור, במקום הראשון. הקבוצה השאירה אותו על המסלול כמה שיותר, אך 17 דקות לסיום המרוץ נאלצה לבצע חילוף, ואלכס ליאנג שותפו לקבוצה, לא הצליח לשמור על המיקום והתדרדר עד למקום השלישי בסיום. אולי קצת מאכזב ביחס ליכולתו של בר – אבל עדיין על הפודיום.
גאווה ישראלית נוספת: גם בר ברוך עולה על הפודיום
צילום: מנהל

תפסנו את בר ברוך לשיחה, דקות לפי שעלה על מטוס חזרה ארצה, וזה מה שהיה לו לומר: "זו פתיחת עונה טובה מבחינתי, עם זכיה במקום השלישי ומשיכת תשומת לב בזירה האירופאית. הפגנתי ביצועים טובים, ביצעתי עקיפות רבות וצברתי נקודות אליפות חשובות. לעמוד על הפודיום עם דגל ישראל מתנופף, ומתחתינו חונה מכונית הלמבורגיני הצבועה בצבעי כחול-לבן, זו גאווה עצומה! אני מקבל המון תגובות חיוביות ותמיכה מאנשים ברשתות החברתיות וזה עוזר לי המון להצלחה. מחמם את הלב לראות שאנשים רואים בי שגריר של מדינת ישראל למען העצמת הספורט המוטורי בישראל."
גאווה ישראלית נוספת: גם בר ברוך עולה על הפודיום
צילום: מנהל