פולקסווגן מציגה בתערוכת בייג'ין שורה של חידושים – ובראשם רכב פנאי גדול חדש, שעתיד להחליף את פולקסווגן טוארג המזדקן בתור חוד החנית בהיצע הדגמים של פולקסווגן.
פולקסווגן T-Prime GTE – קדימון לטוארג?
צילום: מנהל
לרכב הפנאי קוראים, בשלב זה, T-Prime GTE קונספט - שם קליט... הרבה מידע אין עליו בשלב זה, אבל מה שכן ידוע הוא שיחידת ההנעה שלו היא היברידית נטענת-שקע, שבמצב החשמלי שלה תאפשר לרכב לנוע למרחק של 50 ק"מ על חשמל בלבד ולפלוט אפס מזהמים. עוד סיפרה פולקסווגן כי ברכב התצוגה מותקנת יחידת הנעה היברידית עם 381 כ"ס ותיבה אוטומטית בעלת שמונה הילוכים.
מעבר לכך מבטיחים בפולקסווגן כי ה-T-Prime יצויד בתא נוסעים מתוחכם, חסר כפתורים כמעט לחלוטין, שתפעולו דיגיטלי לחלוטין ומתבצע באמצעות לחצי מגע ופיקוד קולי (מניסיון עבר, אנחנו לא בטוחים כמה זה רעיון טוב). כמו כן מתגאים בפולקסווגן בלוח מחוונים ומערך מידע-מולטימדיה מאוחדים ובעלי צורה קעורה-מעוקלת, המקנה תחושה עתידנית של ישיבה בתא טייס.
פולקסווגן T-Prime GTE – קדימון לטוארג?
צילום: מנהל
האם ה-T-Prime הוא מחליפו של הטוארג? סביר שכן, למרות שפולקסווגן לא אומרת זאת במפורש. מה שכן נאמר, בהקשר אחר, הוא שהחברה מתכוונת להציג רכב פנאי גדול יותר מהטיגואן, ככל הנראה על בסיס פלטפורמה מוארכת של הטיגואן, לשוק האמריקאי והסיני בלבד - אולם לא ברור בדיוק איפה הוא ישתלב בהיצע הדגמים של החברה.
פולקסווגן T-Prime GTE – קדימון לטוארג?
צילום: מנהל
יתר החדשות
לפולקסווגן תכניות גדולות להתרחבות בסין – ולכן תערוכת בייג'ין מהווה עבור המותג הזדמנות להכריז על חידושים ותכניות לעתיד.
בראש ובראשונה מדובר על ה- BUDD-e- מיקרוואן חשמלי, המצויד בסוללה מתקדמת וגדולה במיוחד, שתציע טווח נסיעה של עד 533 ק"מ, לצד יכולת טעינה מהירה של 80% מהסוללה בתוך חצי שעה בלבד. גם כאן אין נתונים מלאים, אבל ישנה התמקדות בתפעול של תא הנוסעים באמצעות מסכי מגע ושליטה קולית.
מעבר לכך, תציג פוקלסווגן את המאגטון והפיידאון – שתי מכוניות סדאן, אחת גדולה ואחת גדולה יותר. המאגטון היא, ככל הנראה, גרסה סינית לפוקלסווגן פאסאט שהוצגה באירופה עוד בסוף 2014 (ולישראל הגיעה בתחילת 2015). הפיידאון, עם אורך של כ-5 מטרים, נכנסת כבר לסגמנט מכוניות הסאלון, ומתמקמת בצמרת היצע מכוניות הנוסעים של פולקסווגן. היא תושק ברבעון השלישי של השנה – רק בסין – ותוצע עם יחידות הנעה בעלות מנועי ארבעה ושישה צילינדרים והנעה קדמית או כפולה. מתישהו בעתיד תוצע גם גרסה היברידית נטענת-שקע.
פולקסווגן T-Prime GTE – קדימון לטוארג?
צילום: מנהל
פולקסווגן פיידאון