בתחום אופנועי השטח דוגלים היצרנים היפנים בקצב שינויים איטי בהרבה משל היצרנים האירופאים. בעוד אלו האחרונים מציגים כמעט כל שנה דגם "חדש", כאשר השינויים מסתכמים לעיתים בשינויי עיצוב קלים, הרי שהיפנים מריצים לא פעם את אותו דגם במשך שנים רבות. ה-WR250F הוא דוגמא טובה לכך, כאשר הדגם הקודם, עם מנוע בעל חמישה שסתומים, עבר רק עדכונים קלים לאורך כעשור.
הדגם החדש הוצג כבר ב-2015, אך מגיע אלינו רק עכשיו בגלל ענייני תקינה. הוא מבוסס - שוב, כמקובל אצל היפנים - על דגם המוטוקרוס של החברה, ה-YZ250F - והוא שונה מאוד מהדגם הקודם. הוא קיבל שלדת אלומיניום במקום שלדת הפלדה המסורתית ומציע מנוע במבנה ייחודי - הצילינדר נוטה אחורה, במקום להיות זקוף או נטוי מעט לפנים כמקובל, לטובת מרכוז מאסה, מה שאמור לייצר אופנוע זריז וקל יותר לתמרון, מבלי לפגוע ביציבות הכיוונית.
המתלים הם עדיין של קאייבה היפנית, ואת המנוע מזינה הזרקת דלק, כמקובל היום. מערכת זו מאפשרת גם לבחור בין מספר מפות ניהול מנוע, וכך לקבל - בדומה לכפתורי "מצב נהיגה" במכוניות - אופי מנוע שונה בהתאם לתנאים. חזק וחד בדיונות, למשל, או רגוע ולינארי ברכיבה בתנאים דלי אחיזה. ואגב חזק וחד - מטרו, היבואנית, מציעה קיט אבזור הכולל מלבד מיגון גחון ודיסקים גם דוד מפלט של אקרופוביץ', שהינו לא רק קל יותר, אלא גם תורם ליכולת הנשימה של המנוע, ואמור גם להעלות את ההספק.
ימאהה WR250F חזר לישראל
צילום: מנהל
התרשמות קצרה
ביום שישי האחרון ארגנה מטרו יום הדגמות באזור תל-חדיד, שליד שוהם, שם היה אפשר להתרשם מהאופנוע באופן בלתי אמצעי. יש לזכור כי מדובר בהתרשמות ראשונית וחלקית מאוד - זמן הרכיבה מוגבל מאוד, מטבע הדברים, וכך גם היכולת לכייל את האופנוע בהתאם למשקל הרוכב וסגנון הרכיבה שלו. ובכל זאת, האופנוע השאיר רושם טוב מאוד - המתלים יעילים; המנוע חזק למדי, מגיב היטב, ללא שיהוקים (ויש גם הילוך שישי, לטובת רכיבות שבילים מהירות), והאופנוע פונה בזריזות רבה יותר מהדור הקודם. אגב, באירוע נכחו מספר אופנועים, כל אחד עם כיול מעט שונה, ונרשמו הבדלי התנהגות בולטים בינם, כאשר אחד הכלים מציג היגוי עצבני מדי במהירות גבוהה - עדות נוספת לחשיבות של כיול מדויק של מתלי האופנוע ולחצי האוויר בצמיגים לתוצאה הסופית. בכל מקרה, ברור כי הדור הנוכחי שונה באופיו מהדור הקודם, והחליף את גישת ה"רכבת שמגהצת הכל" בגישה זריזה יותר.

והמחיר - 60,000 שקלים (ותקבלו חמישה עשר שקלים עודף) ל-WR250F הבסיסי. כמו כן ניתן לרכוש את חבילת המיגון והמפלט החלופי במחיר של 5,000 שקלים.
ימאהה WR250F חזר לישראל
צילום: מנהל