הנתונים של מסירות הרכב בישראל ברבע הראשון של 2016 מצביעים על המשך המגמה המאפיינת את שוק הרכב בישראל בשנתיים האחרונות: המכירות גואות. המגמה העכשווית, מספרים המספרים, היא עוד שיא.

לאחר הרבעון הראשון של 2016, מתייצבת בראשות הטבלה מובילה ברורה. נכון לסוף חודש מרץ, יודנאי מובילה בבטחה את הטבלה עם 13,138 מסירות – כ-2500 מכוניות (23%) יותר מקיה השנייה וכ-3100 מכוניות (30%) מעל טויוטה השלישית.
מקום ראשון. שוב
המקום הראשון לא זר ליונדאי, והיא זו שהחזיקה בו במשך חמש שנים (2010-2014) עד שהודחה ממנו בשנה שעברה על ידי אחותה מבית – קיה. ובכל זאת, רצינו לדעת מה עושים שם בכלמוביל שלא עשו בשנה הקודמת על מנת להוביל בבטחה את הטבלה. לצורך זה הרמנו טלפון למנהל המותג, גילי פאריינטה.

ידענו מראש ששאלה כמו: "איך זה להוביל את הטבלה?" תיענה ב"זו לא מטרתנו"; זו הרי תשובה שגורה אצל מובילי טבלה. ובכל זאת פתחנו בזה.

גילי, איך זה מרגיש לשוב ולנשום אוויר פסגות?
"המקום הראשון הוא אף פעם לא המטרה. תמיד שאפנו ונשאף לספק ללקוחותינו את הרכבים הטובים ביותר. את השנה פתחנו עם גידול של כ-30% ביחס לשנה שעברה (מסרנו כבר למעלה מ-13,000 מכוניות). איך זה מרגיש אתה שואל? זה משמח מאוד לדעת שיש שכר לעמלנו ויותר ויותר אנשים בוחרים בנו".
יונדאי מובילה את טבלת המכירות – ובגדול
צילום: מנהל
גם השאלה השנייה התבקשה.

מה אתם עושים השנה שלא עשיתם בשנה שעברה?
"עם כל המאמצים שלנו להביא מוצרים חדשים ומתקדמים, אנחנו עדיין תלויים ביצרן ובתוכניות הגלובליות שלו, ובחלק גדול של השנה החולפת היו חסרים לנו דגמים חדשים בסגמנטים שונים. מצב זה השתנה ברבעון האחרון של 2015 בו השקנו בבת אחת מספר דגמים חדשים ואנחנו ממשיכים בזה גם עכשיו.

"ה-i30 החדשה, הסונטה ההיברידית, שזוכה להצלחה בפלח מכוניות המנהלים, וכמובן הטוסון החדש הצליחו למשוך אותנו קדימה. בעיקר חייבים לציין את הטוסון ממנו הוזמנו כבר קרוב ל-7000 יחידות, וזה נתון חסר תקדים.

עכשיו השקתם את האלנטרה. האם היא תחזק אתכם עוד יותר במקום הראשון?
"לא צריך לתת להצלחה המסיבית בפלחי הפנאי והמיני לסנוור אותנו ולגרום לנו לשכוח שהמשפחתיות עדיין מהוות נתח מרכזי בעוגה של קניית רכב בישראל. הנציגה הקודמת שלנו בקטגוריה, ה-i35, העלתה על הכביש בחמש השנים בהן נמכרה כאן למעלה מ-32,000 מכוניות.

"האלנטרה החדשה שמחליפה אותה, מעוצבת, מאובזרת ובטיחותית יותר, כבר מעוררת התעניינות וזכתה ללא מעט הזמנות. ולשאלתך, ומבלי להתייחס למיקום בטבלת מכירות, אין ספק שמכונית כמו אלנטרה בפלח המשפחתי תהווה מרכיב חשוב ומשפיע על היקף המכירות הכולל שלנו".

איך אתה רואה את השנה מסתיימת עבורכם?
יונדאי תמשיך להיות מהמותגים המובילים בישראל, עם היצע דגמים רחב המספק מענה לצרכים ולרצונות מגוונים. רק השבוע השקנו את האלנטרה המשפחתית, ויש לנו עוד דגמים מעניינים בדרך. אחד מהם הוא ה-IONIQ, מכונית היברידית שהוצגה זה עתה בז'נבה. השני הוא רכב פנאי קטן, i20 קרוס (מבוסס על ה-i20) שיהווה מועמד ראוי בקטגוריה בה לא הייתה לנו נציגות.

יונדאי מובילה את טבלת המכירות – ובגדול
צילום: מנהל