אחרי שהתוודענו למנוע 2.0 ליטר טורבו ראשון מסוגו בפורשה בעידן המודרני (ב-718 בוקסטר), הכריזה פורשה לפני ימים אחדים על גרסת בסיס חדשה - ומוזלת - לרכב הפנאי הקומפקטי (בערך) של החברה, פורשה מקאן - גם הוא עם מנוע 2.0 ליטר טורבו.
פורשה מקאן 2.0 ל' טורבו –בישראל ביולי
צילום: מנהל
מדובר בגרסת בסיס חדשה שאמורה להוריד בשיעור ניכר את רף המחיר המאוד-גבוה של הדגם, כפי שהיה מונהג עד כה. לכשיגיע המקאן הבסיסי לישראל ביולי, לפי אורצ'יד ספורט קארס, יבואנית פורשה לישראל, הוא יעלה 485,000 שקלים – סכום שישאיר בידי הלקוחות המאושרים (והמעושרים) עודף נכבד של 73,000 שקלים ביחס לגרסת הבסיס שהוצעה עד עתה (עם מנוע דיזל; עבור הבנזין הבסיסי מדובר בבפער של 78,000 שקלים).
גולת הכותרת היא, כאמור, המנוע החדש שמגיע ככל הנראה מאורוות אודי, 4 ציל' בנפח 1984 סמ"ק, אורכי, המפיק – באמצעות מגדש טורבו - 252 כ"ס (ב-5000-6800 סל"ד) ו-37.7 קג"מ (ב-1600-4500 סל"ד); למען הסר ספק, זהו מנוע שונה מזה שהציגה פורשה לאחרונה ב-718 בוקסטר. בכל אופן, התיבה היא רובוטית דו-מצמדית בעלת 7 יחסי העברה, הדומה לזו המותקנת בשאר דגמי המקאן. ההנעה היא כפולה קבועה.
פורשה מקאן 2.0 ל' טורבו –בישראל ביולי
צילום: מנהל
יחידת הכוח החדשה מסדרת למקאן, כצפוי, ביצועים פחות לוהטים - אבל עדיין מדובר בנתונים שהם הרבה-הרבה מעבר לממוצע – 6.7 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 229 קמ"ש. מצד שני, הפער מול דגם הבנזין הבסיסי עד כה (3.0 ליטר, 340 כ"ס) מוחשי, עם 5.1 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 254 קמ"ש.
מצד שני, ההבדל בצריכת הדלק גם הוא ניכר – לטובת גרסת-הבסיס, כמובן. ע"פ נתוני היצרן, פורשה מקאן 2.0 ליטר טורבו נהנה מצריכת דלק ממוצעת של 13.7 ק"מ לליטר, זאת לעומת 11.1 ק"מ לליטר בגרסת הבנזין הבסיסית-לשעבר – הבדל של 23%. יחד עם זאת, יצוין כי הגרסה החסכונית במבחר היא עדיין גרסת הדיזל, עם תצרוכת ממוצעת של 16.4 ק"מ לליטר בממוצע, נמוכה ב-20% מזו של ה-2.0 ל' טורבו בנזין.

פורשה מקאן 2.0 ל' טורבו –בישראל ביולי
צילום: מנהל