בהתאם למסורת שהיא עצמה יצרה, גם הפעם ערכה קבוצת פולקסווגן אירוע מקדים בערב שלפני פתיחת התערוכה בז'נבה, וזה היה צנוע מתמיד. בניגוד לעבר הביאו אנשי הקבוצה לערב הזה רק מעט מהחידושים שנחשפו למחרת בתערוכה; אולי כדי להשאיר את מלוא הבמה לבוגאטי החדשה שממילא הייתה מותירה בצל כל חדשה אחרת.
חידוש ויותר
אבל אחד החידושים שכן נחשפו, כנראה בגלל שלא היה כל חשש למחסור בתשומת לב, היה ויז'ן S, מכונית התצוגה של סקודה. לצידו של קונספט הפנאי יכולתי לפגוש את יוזף קזאן, האחראי על העיצוב במותג, והוא נראה נרגש כמו חתן ביום חופתו. מבחינתו של קזאן מדובר בצעד הבא בהתפתחותה של סקודה, כאשר רכב התצוגה מבשר על השקתם של שלושה רכבי פנאי חדשים בשנתיים הקרובות. המעצב של סקודה מציין בהתלהבות רבה שהמרכיב התצוגתי ברכב הפנאי הגדול (אורכו 470 ס"מ) קטן מאוד, ומתבטא רק בשבכה הקדמית ובעוד כמה טריקים קטנים מבחוץ ובעיקר מבפנים.
תחילתה של ידידות / ראיון עם בכירי סקודה בז'נבה
צילום: מנהל
"אין ספק שמדובר ברכב מאוד חשוב עבורנו והייתה לנו הזדמנות ליצור כאן לא רק דגם משמעותי מאוד אלא למעשה משפחה של מוצרים. המראה של הויז'ן S אומר משהו על כל משפחת הפנאי העתידית שלנו, אבל כל חבר בה יהיה שונה. היה חשוב לנו ליצור מכונית שתתאים ל-DNA של סקודה: הגיונית, שימושית עם הנדסת אנוש טובה אבל גם מיוחדת. ברור ממבט ראשון שהיא שייכת למותג סקודה אבל ארבע העיניים, הפנסים בחזית, טיפסו למעלה. רציתי ליצור כאן תרגום מודרני למה שעשינו בייטי המקורי, והרעיון שלי היה להוציא את הפנסים מ'הלכלוך' של השבילים. כדאי לשים לב שיש פה הרבה דברים מוכפלים: השבכה העליונה והתחתונה, הפנסים ואפילו קווי התאורה מאחור. חשוב היה לעצב סממנים מזוהים של פנאי, ליצור מקום לשבעה ולשלב את כל אלה זאת במראה מושך. והמראה הזה אומר משהו על כל המשפחה".
גם התרגשות
"שמרנו על הערכים הישנים אבל הוספנו ריגושים" אמר לי ורנר אייכהורן, חבר הנהלה בכיר בסקודה האחראי לשיווק ומכירות, בפגישה שערכתי אתו למחרת היום, "המהלך דומה למה שעשינו בסופרב; עם ויז'ן C אמרנו לכולם 'אנחנו סקודה – אבל כעת אנחנו יכולים כבר לדבר על עיצוב', העברנו זאת לסופרב ואנשים התלהבו. וכך כעת עם ויז'ן S: הרצון הוא להעביר את הגישה הזו גם לדגמי ה-SUV. אנחנו רוצים ללכת למקום חדש אבל עם שילוב של הערכים המוכרים שלנו כמו מרחב, וכאן אפילו מקום לשבעה". מבחינת אייכהורן ברור שהמכונית הזו תיקח את סקודה למקום חדש וגבוה יותר מבחינת התדמית, אבל לא רק – והוא מבהיר: "זו גם מכונית שנמצאת במקום שלא היינו בו מבחינת המחיר".
תחילתה של ידידות / ראיון עם בכירי סקודה בז'נבה
צילום: מנהל