לפני מספר שבועות שחררה סקודה איורים של הויז'ן S, קונספט לרכב פנאי עתידי שרומז על אח גדול ליטי. כעת היא חושפת את הויז'ן S במלואו, רגע לפני פתיחת השערים של תערוכת ז'נבה.

למרות שהיצרנית שחררה שתי תמונות בלבד, ההודעה לעיתונות התעכבה רבות על העיצוב. המראה הזוויתי של הויז'ן S, כך סקודה, מציג את הכיוון אליו הולכים כל דגמי החברה העתידיים כאשר ההשראה היא לא פחות מאשר, תחזיקו חזק, "תנועת הקוביזם הצ'כית והסטייל הבוהמי" (זה מה שהחברה בסקודה אמרו, נשבעים). ואם נשים קוביזם בצד לרגע, מדובר ברכב פנאי דינאמי למראה המזכיר לנו את הקונספט ויז'ן C, לא שזה רע – הויז'ן C התפתח לדגם סדרתי בעל עיצוב משכנע בדמות סקודה סופרב החדשה.

מתחת לפח שוכנת יחידת הנעה היברידית עם אפשרות לטעינה מהשקע (פלאג-אין). בחזית פועם מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.4 ל' המפיק 156 כ"ס ו-25.5 קג"מ המעביר את כוחו אל הגלגלים הקדמיים דרך תיבה רובוטית דו-מצמדית בת שישה יחסי העברה. בנוסף ישנו מנוע חשמלי המפיק 54 כ"ס ו-22.4 קג"מ המסייע בהנעת הגלגלים הקדמיים. מנוע חשמלי נוסף (114 כ"ס ו-27.5 קג"מ) אחראי על הנעת הגלגלים האחוריים. סקודה לא אומרת זאת מפורשות, אך נראה שמדובר ביחידת ההנעה המוכרת מדגמי פולקסווגן ההיברידים דוגמת הפאסאט GTE (עליה גם נהגנו), שזכתה למנוע חשמלי נוסף בציר האחורי ליצירת מערכת הנעה כפולה.
סקודה ויז'ן S – פנאי עתידי לסקודה
צילום: מנהל

הויז'ן S מבוסס על פלטפורמת ה-MQB המוכרת. מדובר ברכב פנאי גדול למדי – 470 ס"מ לאורך, 191 ס"מ רוחבו, 168 ס"מ לגובה ובסיס גלגלים המשתרע על פני 279 ס"מ. נתונים אלה מציבים אותו הרבה מעל לרכבי פנאי קומפקטיים דוגמת הטוסון, והוא מקביל בממדיו לכלים גדולים יותר דוגמת יונדאי יונדאי סנטה פה. על סיפונו יש מקום לשישה נוסעים, לדגם הסדרתי, ככל הנראה, יהיה מקום לשבעה.
ההספק הכולל המרבי של המערכת עומד על 225 כ"ס, דבר המסייע לרכב הפנאי המגודל לרשום 7.4 שניות בתאוצה ל-100 קמ"ש. טווח הנסיעה על חשמל עומד על 50 ק"מ, כאשר צריכת הדלק הממוצעת עומדת על 52.6 ק"מ לליטר.